ممنوعیت حضور بچه ها در تجمعات غیر قانونی در قزاقستان

به گزارش سرگرمی تفریحی، دولت قزاقستان قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن حضور شهروندان در تجمعات اعتراضی همراه با بچه ها خردسال را ممنوع می نماید.

ممنوعیت حضور بچه ها در تجمعات غیر قانونی در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، دولت قزاقستان قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن حضور شهروندان در تجمعات اعتراضی همراه با بچه ها خردسال را ممنوع می نماید.

در شرح این قانون آمده است: در تجمعات غیر قانونی در این کشور افراد بچه ها خود را همراه به این تجمعات می آورند که باعث صدمه به سلامت جسمی و روحی بچه ها می گردد.

بنابر این پیشنهاد شده که حضور بچه ها خردسال در جلسات، اعتراضات، راهپیمایی، تظاهرات و سایر اشکال بیان نارضایتی عمومی، گروهی و شخصی که با نقض قوانین کشور در ارتباط است، ممنوع و در صورت استفاده از بچه ها در تجمعات والدین به مبلغ 252.5 هزار تنگه معادل 650 دلار جریمه یا به مدت 10 روز بازداشت می شوند.

قانون موجود قزاقستان در این زمینه شهروندان این کشور را ملزم به دریافت مجوز برگزاری تظاهرات از نهادهای محلی اجرایی قانون می نماید. اعتراضات بدون چنین مجوز غیر مجاز هستند.

فعالان حقوق بشر از این قانون به عنوان محدود کننده حقوق شهروندان برای آزادی در زمینه برگزاری اعتراضات صلح آمیز نام می برند.

اگرچه رئیس جمهور فعلی قزاقستان بعد از رسیدن به قدرت در ماه مارس در خصوص ضرورت وارد کردن تغییرات به قانون مذکور اشاره نموده بود، با این حال تاکنون هیچ پیش نویس اصلاحاتی برای تعدیل قانون فعلی به مجلس ارسال نشده است.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 299

به "ممنوعیت حضور بچه ها در تجمعات غیر قانونی در قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت حضور بچه ها در تجمعات غیر قانونی در قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید