فراهانی: مبارزه با فساد سومین اولویت درخواستی شهروندان تهرانی است

به گزارش سرگرمی تفریحی، رئیس کمیته بودجه و نظارت اقتصادی شورای شهر تهران گفت: براساس نظرسنجی های صورت گرفته بعد از آلودگی هوا و ترافیک مبارزه با فساد سومین اولویت مردم شهر تهران است.

فراهانی: مبارزه با فساد سومین اولویت درخواستی شهروندان تهرانی است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مجید فراهانی عضو و رییس کمیته بودجه و نظارت اقتصادی شورای شهر تهران در نشستی خبری که با حضور خبرنگاران برگزار گردید گفت: روز گذشته روز جهانی مبارزه با فساد بود روزی که ما را برای دستیابی به یک شهرداری عاری از فساد رهنمون می نماید.

فراهانی ادامه داد: نظرسنجی ها حکایت از آن دارد که بعد از آلودگی و ترافیک برخورد با فساد در شهرداری تهران مطالبه به حق مردم از شورای اسلامی شهر تهران است.

وی گفت: براساس نظرسنجی ها شهرداری کلانشهر ها یکی از جا هایی است که مردم خواستار مبارزه با فساد در آنجا ها شده اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه نمود: وقتی صحبت از اعتماد مردم می کنیم و می گوییم که مردم باید به مدیریت شهری اعتماد داشته باشند و وقتی از سوی دیگر تامین نماینده منابع اقتصادی شهر مردم هستند باید به همان اندازه در ایجاد اعتماد و افزایش اعتماد و مبارزه با فساد قدم برداریم.

فراهانی ادامه داد: مبارزه با فساد و کاهش فساد اداری مهمترین وعده ما منتخبان شورای به مردم بوده است که باید همچنان اقدامات مان را در این حوزه افزایش بدهیم.

وی گفت: ما هشت اقدام انجام داده ایم که یکی از آن ها تشکیل سامانه شفافیت بوده و متعاقب آن ارایه اطلاعات قرارداد های شهرداری بوده است و کوشش شده است تا حتی حقوق و دستمزد داده شده به کارمندان شهرداری هم در این سامانه ثبت گردد.

وی به اعمال نظارت های اقتصادی در زمان خرج منابع از سوی شهرداری اشاره نمود و گفت: ذیحسابانی از سوی شورای شهر تهران انتخاب شدند و در حین خرج اقدام به آنالیز عملکرد شهرداری کردند.

فراهانی گفت: گام بعدی آنالیز و نظارت بر اسناد اقتصادی بعد از خرج بود که توسط عده ای ذی حسابان مورد تأیید صورت گرفت و حتی ما خودمان را ملزم به ارایه گزارش های تهیه شده به قوه قضاییه کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکثر تخلفات از آنجایی رخ می دهد که سند بودجه ای شهرداری کنار گذاشته می گردد و مدیران سلیقه ای عمل مینمایند که از این رو سند تلفیق بودجه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به تشکیل معاونت محاسبات در شورای شهر تهران اشاره نمود و گفت: تشکیل معاونت محاسبات و پایش شورا گام اول برای تشکیل دیوان محاسبات شهری بوده است.

فراهانی اضافه نمود: هفته گذشته با ابلاغ رئیس شورای اسلامی شهر تهران تشکیل این معاونت ابلاغ شد و خوشبختانه این معاونت تشکیل شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اگر ما به دنبال شهرداری منضبط و قابل اعتماد هستیم باید به موضوع حراست و بازرسی و نظارت شورای شهر تهران بپردازیم و به سمت تغییر فرایند ها و مکانیزه کردن فرآیند ها برویم.

وی گفت: ما دستمان را به سمت همه مردم و شهروندان دراز می کنیم تا با گزارش های خود از وقوع فساد ما را برای نظارت و افزایش شفافیت یاری نمایند.

فراهانی در پاسخ به این سوال که شفافیت موضوع مهمی است، اما هنوز بعضی از سازمان ها زیان ده هستند و از سوی دیگر بعضی از سازمان ها مثل سازمان مدیریت پسماند در جلوی ردیف مربوطه عددی قید ننموده اند گفت: وقتی ما قرارداد ها و صورت شرایط سازمان ها را در سامانه شفافیت اعلام میکنیم اتفاقا مردم می فهمند که چه اتفاقی دارد می افتد و کدام سازمان ها عملکرد خوبی داشته اند و کدام یک ضعیف عمل نموده اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سوی دیگر سازمان های زیر مجموعه شهرداری تهران دو دسته هستند؛ بعضی از آن ها اساسا خدمات رسان هستند که ما اصلا از این سازمان ها توقع سودآوری نداریم.

وی اضافه نمود: برای مثال سازمان بهشت زهرا سازمانی خدمات رسان است و ما اصلا توقعی نداریم که این سازمان سود ده باشد هرچند در حوزه سازمان پسماند توقع این را داریم که با توجه به ارزش زباله و نامگذاری آن به نام زباله کثیف سودده باشد که هنوز این مهم محقق نشده است.

فراهانی گفت: سال جاری در سند سیاست های شورای اسلامی شهر تهران مصوب کردیم که یاری زیان شرکت ها یا کاهش پیدا کند یا حداقل ثابت بماند و به نوعی شرکت های زیان ده را موظف کردیم تا میزان زیان دهی خود را کاهش دهند.

وی درخصوص تاخیر در آنالیز ذی حسابی سنوات گذشته شورا و حسابرسی ها گفت: کار حسابرسی سال 94 و 95 صورت گرفته و به اتمام رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: قرار است از ابتدای دی ماه گزارش حسابرسی ها در صحن علنی شورای شهر تهران ارایه گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 407

به "فراهانی: مبارزه با فساد سومین اولویت درخواستی شهروندان تهرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراهانی: مبارزه با فساد سومین اولویت درخواستی شهروندان تهرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید