فرانسه نیمی از نیروگاه های هسته ای را از مدار خارج کرد

به گزارش سرگرمی تفریحی، فرانسه به عنوان یکی از بزرگ ترین فراوریکنندگان برق هسته ای در اروپا، اعلام نموده است که نیمی از نیروگاه های هسته ای این کشور از مدار فراوری خارج شدند.

فرانسه نیمی از نیروگاه های هسته ای را از مدار خارج کرد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، در حالی که اتحادیه اروپا درگیر یکی از بدترین بحران های خود در حوزه انرژی در تاریخ این قاره است، فرانسه به عنوان یکی از بزرگ ترین فراورینمایندگان برق هسته ای در اروپا اعلام نموده که نیمی از نیروگاه های هسته ای این کشور از مدار خارج شده است.

اروپا ماه هاست که درگیر بحران نیرو است و فرانسه می گوید نیروگاه هایش به خاطر نقص فنی یا انجام تعمیرات دوره ای از مدار خارج شده اند. به عنوان مثال نیروگاه هسته ای 1300 مگاواتی که گلدفچ 2 در جنوب فرانسه از دیروز از مدار فراوری خارج شده است.

توقف فعالیت نیروگاه های هسته ای در فرانسه موجب شده تا این کشور مجبور گردد برای جبران کمبود برق خود از شبکه برق اروپا برداشت کند و این در حالی است که ساختار توزیع نیرو در اتحادیه اروپا به خاطر کمبود گاز طبیعی مدت هاست با مشکل در فراوری روبرو است.

انجام تعمیرات دوره ای و انجام بازرسی در کنار تعویض سوخت نیروگاه ها موجب شده تا فراوری برق هسته ای در فرانسه به کمترین مقدار در 10 سال گذشته برسد. انتظار می رود این فرایند موجب بدتر شدن فرایند توزیع برق در اروپا گردد؛ چراکه نیروگاه های هسته ای دو سوم برق مورد احتیاج فرانسه را تامین می نمایند.

قیمت برق در فرانسه طی امسال هم به طور میانه 30 درصد گران تر از قیمت برق در آلمان بوده و نسبت به سال 2021 حدود چهاربرابر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1818

به "فرانسه نیمی از نیروگاه های هسته ای را از مدار خارج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه نیمی از نیروگاه های هسته ای را از مدار خارج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید