فارس من، توصیه هایی به زائران برای برقراری ارتباط خوب، کدهای دستوری را فراموش نکنید

به گزارش سرگرمی تفریحی، پوشش دهی ارتباطی یکی از دغدغه های زائران اربعین حسینی است و باید برای مدیریت هزینه ها، کدهای دستوری را بشناسند وتوصیه های مسؤولان را نیز بدانند.

فارس من، توصیه هایی به زائران برای برقراری ارتباط خوب، کدهای دستوری را فراموش نکنید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، یکی از موارد مهمی که در ایام پیاده روی اربعین حسینی و اهمیت زیادی دارد موضوع بهینه بودن ارتباطات و کیفیت بالای آن است.هر سال با رسیدن ایام چهلمین روز از شهادت سید و سالار شهیدان، موج عظیمی از عاشقان برای حضور در کربلای معلی از سر تا سر ایران خود را به جهت نجف به کربلا می رساند تا بتوانند در این حماسه بزرگ نقش داشته باشند.

در این جهت استفاده از تلفن همراه مانند ابزاری است که می تواند بسیاری از مسائل بین راهی را حل نماید به همین منظور باید زائران، کدهای دستوری و هزینه هایی که در عراق برای ارتباطات پرداخت می کنند را شناسایی کنند و مصرف خود را به صورت بهینه مدیریت کنند.

تعدادی از مخاطبان در سامانه فارس من نیز گفتند:در سال های گذشته همواره با وعده مسؤولان وزارت ارتباطات در خصوص حل مشکل اینترنت در جهت اربعین روبرو بوده ایم که پس از حضور زائران در جهت نجف به کربلا تجربه تلخی از پوشش دهی اینترنت و آنتن دهی روبرو شده اند.

کدهای مهم در پیاده روی اربعین

اسماعیل رادکانی، مشاور وزیر ارتباطات در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت های مذهبی ملی و منطقه ای در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، توصیه هایی را برای زائران ارائه کرد.

وی تاکید کرد: زوار محترم باید توجه کنند که تا مرز ایران ظرفیت سازی خوبی برای ارتباطات شده است و مردم می توانند بدون استفاده از شبکه سه تلفن همراه از وای فای رایگان در مرزهای ایران و عراق استفاده کنند.

رادکانی گفت: کد # 7272 ستاد راهنمای زائران برای افرادی است که در جهت گم شدند و می توانند از تمام اپراتورها این کد را فعال کنند.

وی در ادامه بیان نمود: همچنین اگر دو نفر از زوار همدیگر همدیگر را گم کنند می توانند با شماره گیری # 500 500 مربع همدیگر را پیدا کنند به این ترتیب که شماره عمود مورد نظر را با این کد برای فرد مورد نظر ارسال می کنند و به این ترتیب 2 نفر در یک عمود یکدیگر را می یابند.

کد # 7272 ستاد راهنمای زائران برای افرادی است که در جهت گم شدند و می توانند از تمام اپراتورها این کد را فعال کنند.

مشاور وزیر ارتباطات در امور تامین و بهبود ارتباطات مناسبت های مذهبی ملی و منطقه ای گفت: اپراتور های عراقی به دنبال پوشش دهی کامل اینترنتی هستند اما ممکن است به دلیل ازدحام جمعیت در برخی از نقاط شاهد عدم آنتن دهی و یا کیفیت پایین اینترنت آنتن دهی باشیم.

درصورت لزوم بالن مخابراتی مستقر می کنیم

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران از ارائه تسهیلات لازم برای زائرین کربلای معلی با خبر داد و گفت: توانسته ایم از 6 ماه گذشته برای ارتباط مناسب در مرزهای ایران و عراق تمهیدات لازم را آماده کنیم و در صورت لزوم نیز بالن های مخابراتی را مستقر کنیم.

وی در ادامه گفت: رایزنی های ما با اپراتورهای عراقی نتیجه داد و توانستیم میزان هزینه های ارتباط تلفنی را 600 تومان کاهش دهیم البته مسائلی در جهت پیاده روی نجف به کربلا برای آنتن دهی وجود دارد که دولت عراق در تلاش است تسهیلات لازم را فراهم کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه توضیح داد: توانستیم ظرفیت ها را برای امسال دو برابر کنیم و با ارائه وای فای رایگان و بسته های هدیه اپراتورها توانستیم کاری کنیم که زائران تا حد زیادی دغدغه برای حضور در این حماسه پرشور نداشته باشند.

موکب های ارائه دهنده وای فای رایگان

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام با انتشار پستی نقاط مجهز به وای فای رایگان در پیاده روی اربعین را منتشر کرد.

بر این اساس، موکب حضرت زهرا (نجف، ثوره العشرین، ابتدای جهت)،مسجد و مقبره الحکیم (نجف، زیر پل ثوره العشرین اول جهت)،عمود 202 موکب امام خمینی،عمود 286 موکب امام رضا،عمود 309، عمود 460 موکب احباب الزهرا، عمود 548،عمود 707 موکب امام رضا، عمود 828 موکب صاحب الزمان،عمود 953 موکب شهید الله، عمود 1120 موکب خدام الحسین و عمود 1222 نقاطی هستند که وای فای رایگان به زوار ارائه می شود.

نقشه راه ماهواره ای

همچنین سازمان فضای ایران با انتشار تصاویر ماهواره ای از جهت پیاده روی نجف به کربلا راه های ارتباطی و برخی عوارض در راه را برای زائرین نشان داد.

زائران از سیم کارت عراقی استفاده کنند

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران توضیح داد: ارزیابی از مرزهای ایران اجرا شده و خوشبختانه مسائل خاصی در مرزها برای ارتباطات دیده نشده است

وی ادامه داد: اختلالات کوچکی در مرز مهران و خسروی وجود داشت که در اسرع وقت برطرف شد خوشبختانه تمهیدات این وزارتخانه به دلیل تلاش هایی که از چند ماه پیش آغاز شده بود نتیجه بخش بوده و مسئله ای در ارتباط دهی نداریم.

معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات در ادامه بیان نمود: همانطور که وزیر ارتباطات نیز توصیه کردند بهتر است زائران در جهت پیاده روی برای استفاده دیتا از سیم کارت عراقی استفاده کنند

کدهای مورد نیاز زائران مشترک ایرانسل

از 16 تا 30 مهرماه 1398 علاوه بر10 مگابایت اینترنت روزانه ای که به رایگان برای مشترکان ایرانسل قابل فعال سازی است، پنج بسته اینترنت هفتگی از 75 مگابایت تا 1 گیگابایت (1024 مگابایت) در نظر گرفته شده است تا زائران اربعین بتوانند به انتخاب خود از آن ها استفاده کنند.

همچنین، بسته های رایگان 100 مگابایتی روزانه نیز، با شماره گیری کد دستوری #41111 برای استفاده در شهرهای مرزی مهران، خسروی، شلمچه، چذابه در دسترس مشترکان است البته ایرانسلی ها می توانند با شماره گیری کددستوری #231111 برای فعال سازی بسته های مورد نظرشان اقدام کنند.

کارشناسان ایرانسل، در عمودهای 1، 202، 546، 780، 1120، مقابل مقبره الحکیم شهر نجف، میدان شهدا و میدان سید جوده شهر کربلا و یا در صورت امکان در شهر سامرا به زائران به صورت حضوری خدمت رسانی می کنند

ایرانسلی ها فراموش نکنند که هزینه مصرف آزاد اینترنت رومینگ در کشور عراق نیز 850 تومان به ازای هر مگابایت در نظر گرفته شده است.

شارژ سیم کارت ایرانسل در کشور عراق از طریق کارت بانکی با شماره گیری#7 ، یا از طریق سایر کدهای دستوری و همراه داشتن رمز دوم کارت بانکی نیزمیسر شده است.

محل استقرار کارشناسان ایرانسل

کارشناسان ایرانسل، در عمودهای 1، 202، 546، 780، 1120، مقابل مقبره الحکیم شهر نجف، میدان شهدا و میدان سید جوده شهر کربلا و یا در صورت امکان در شهر سامرا به زائران به صورت حضوری خدمت رسانی می کنند.

همه آنچه همراه اولی ها باید بدانند

سرویس رایگان اعلام وضعیت همراه اول، این امکان را می دهد تا زائران به صورت رایگان و بدون نیاز به اینترنت، از بستر USSD با شماره گیری کد دستوری 7272# وضعیت خود را به اطلاع دیگران برسانند.

خدمت رسانی همراه اول در پایانه های مرزهای شلمچه و چزابه و مهران،پایانه مرز خسروی، در فرودگاه بین المللی امام خمینی، در جهت نجف به کربلا در عمود 1، عمود 100، عمود 202، عمود 546، عمود 828، عمود 1120 و در نجف ،ثورﺓ العشرین، صحن حضرت زهرا(س) و در کربلا شامل گاراژ بغداد، صحن حضرت زینب(س)، شارع الشهدا، میدان تربیه، سید جوده انجام می شود

بسته های ویژه همراه اول برای رومینگ نیز اعلام شده و مشترکان می توانند برای بررسی باقیمانده اعتبار بسته ها کد دستوری 16# را شماره گیری کنند. همچنین، همراه اولی ها توجه کنند که در صورت پایان حجم بسته خریداری شده، بسته تمدید اتوماتیک نمی شود و لازم است با شماره گیری کد دستوری 16# بسته دیگری خریداری کنند در غیر این صورت هزینه دیتای رومنیگ با تعرفه عادی دیتای کشور عراق محاسبه می شود.

حضور کارشناسان همراه اول در نقاط مرزی و عراق

همچنین خدمت رسانی همراه اول در پایانه های مرزهای شلمچه و چزابه و مهران،پایانه مرز خسروی، در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، در جهت نجف به کربلا در عمود 1، عمود 100، عمود 202، عمود 546، عمود 828، عمود 1120 و در نجف ،ثورﺓ العشرین، صحن حضرت زهرا(س) و در کربلا شامل گاراژ بغداد، صحن حضرت زینب(س)، شارع الشهدا، میدان تربیه، سید جوده انجام می شود.

مشترکان رایتل با کدهای دستوری 724# 733# 780# 713# 789# 737# پیش از سفر می توانند اعتبار (شارژ سیم کارت اعتباری) جهت استفاده از سرویس رومینگ بین الملل را افزایش دهند

رایتلی ها بخوانند

مشترکان رایتل با کدهای دستوری 724# 733# 780# 713# 789# 737# پیش از سفر می توانند اعتبار (شارژ سیم کارت اعتباری) جهت استفاده از سرویس رومینگ بین الملل را افزایش دهند.

همچنین، مشترکان اطلاع داشته باشند که روشن کردن گوشی و دریافت پیامک در حالت رومینگ هزینه ای ندارد ولی باید پیش از سفر از فعال بودن سرویس رومینگ بین الملل سیم کارت خود از طریق مدیریت حساب اطمینان پیدا کنند.

با توجه به آنچه گفته شد، زائران اربعین حسینی می توانند با توجه به این توصیه ها ، هزینه های خود را برای ارتباطات مدیریت کنند و مسئله ای برای استفاده از رومینگ اپراتور های خود نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 274

به "فارس من، توصیه هایی به زائران برای برقراری ارتباط خوب، کدهای دستوری را فراموش نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، توصیه هایی به زائران برای برقراری ارتباط خوب، کدهای دستوری را فراموش نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید