طرز تهیه ماکارونی با سویا و سیب زمینی در کمتر از یک ساعت

به گزارش سرگرمی تفریحی، ماکارونی یکی از غذاهای محبوب بین ما ایرانی هاست و به ندرت اتفاق می افتد کسی را پیدا کنید که آن را دوست نداشته باشد، یا آن را امتحان نکرده باشد. در ادامه می خواهیم طرز تهیه ماکارونی با سویا و سیب زمینی را در تکمیل روش پخت ماکارونی با سویا برای افرادی که رژیم بدون گوشت دارند بگوییم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه ماکارونی با سویا و سیب زمینی در کمتر از یک ساعت

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با سویا و سیب زمینی

  • ماکارونی یک بسته
  • پیاز (بزرگ) دو عدد
  • سویا 250 گرم
  • سیب زمینی (بزرگ) دو عدد
  • قارچ 100 گرم
  • فلفل دلمه ای (میانه) یک عدد
  • رب گوجه فرنگی چهار قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم
  • آویشن به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

طرز تهیه ماکارونی با سویا و سیب زمینی

1. آبکش کردن ماکارونی اولین مرحله از تهیه ماکارونی

اولین مرحله از طرز تهیه ماکارونی با سیب زمینی نگینی و سویا، جوش آوردن آب برای پخت و آبکش کردن ماکارونی است. برای این کار، در یک قابلمه بزرگ تا نصف آب بریزید و یک قاشق پر نمک به آن اضافه کنید سپس روی اجاق بگذارید تا آب به جوش آید.

بعد از جوش آمدن آب، بسته ماکارونی خود را اضافه کنید و اجازه دهید ماکارونی به مدت 5 تا 7 دقیقه در آب بپزد. بعد از این که ماکارونی پخت، آن را آبکش کنید و سریعا رویش آب سرد بریزید تا نشاسته اضافه ماکارونی از آن خارج شده و ماکارونی ها به هم نچسبد. مایه ماکارونی شما آماده است. حالا نوبت تهیه مایه ماکارونی است.

چند نکته لازم برای آبکش کردن ماکارونی

  • اگر می خواهید از ماکارونی رشته ای بهره ببرید بهتر است هنگام جوش آمدن میزان کمی روغن در حد چند قطره به آب و نمک در حال جوش اضافه کنید.
  • بعد از آبکش کردن ماکارونی حتما آن را با آب سرد بشورید تا لعاب یا همان نشاسته ماکارونی از آن جدا گردد تا مواد مایه ماکارونی خوب جذب رشته های ماکارونی گردد و ماکارونی تان خمیر نگردد.

2. تهیه مایه ماکارونی با سویا و سیب زمینی

دومین مرحله از طرز تهیه ماکارونی با سویا و سیب زمینی این است که مایه ماکارونی را آماده کنید. اولین کار این است که سویا را در آب گرم بگذارید تا به مدت 20 دقیقه خوب خیس بخورد. برای این کار اول از همه دو عدد پیاز خود را خرد کنید و سپس در یک ماهیتابه میزانی روغن بریزید و پیازها را خوب تفت دهید تا طلایی گردد. بعد از آن نوبت پوست کندن و نگینی خرد کردن سیب زمینی هاست. سیب زمینی های نگینی خرد شده را در ماهیتابه تمیز خوب چرب شده با روغن و خوب داغ شده بریزید و خوب تفت دهید.

دومین بخش از تهیه مایه ماکارونی اضافه کردن سویاها است. قبل از سرخ کردن سویا، ابتدا خوب آن را آبکشی کنید و آب اضافه آن را با دست بگیرید. سپس آن را در ماهیتابه ای که روغنش خوب داغ شده بریزید و خوب سرخ کنید. سپس پیاز سرخ شده را به همراه نمک و فلفل و دیگر ادویه های ماکارونی و زردچوبه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سویا خوب طعم بگیرد. بعد از آن فلفل دلمه ای ریز خرد شده را هم به مواد بالا اضافه کنید و تفت دهید.

بعد از آن سیب زمینی سرخ شده را به مایه بالا اضافه کنید و هم بزنید و سپس رب گوجه را بریزید و مجدد خوب هم بزنید تا خوب به خورد مواد برود. مایه ماکارونی شما آماده است.

چند نکته مهم در تهیه مایه ماکارونی

  • بعد از آبکشی سویا حتما آن را قبل از ریختن در ماهیتابه در دستتان مچال کنید تا آب اضافه اش به خوبی گرفته گردد.
  • برای گرفتن طعم سویا می توانید بعد از سرخ شدنش میزانی آبلیمو به آن اضافه کنید.

3. دم کردن ماکارونی با سویا و سیب زمینی

آخرین مرحله از تهیه ماکارونی دم کردن آن است. برای این کار ته قابلمه مدنظرتان را اندکی روغن بریزید و اجازه دهید خوب داغ گردد. اگر دوست دارید ته آن ته دیگ سیب زمینی یا نان داشته باشید ابتدا سیب زمینی که حلقه نموده اید یا نان را بگذارید و سپس یک لایه از ماکارونی آبکش شده بریزید و رویش یه لایه از مایه ماکارونی و این کار را آنقدر تکرار کنید تا مایه و ماکارونی تمام گردد. سپس روی در قابلمه خود دم کنی بگذارید و در قابلمه را ببندید و اجازه دهید به مدت 45 دقیقه ماکارونی با حرارت کم بپزد.

ماکارونی شما بعد از آن آماده است. اکنون نوبت آن رسیده که ماکارونی را در ظرف سروتان بریزید و همراه با ترشی یا سالاد سرو کنید و لذت ببرید. نوش جان!

چند نکته مهم برای دم کردن ماکارونی

  • برای این که ته دیگ بهتر و زیباتری داشته باشید اگر می خواهید سیب زمینی بگذارید حتما قطر سیب زمینی برش خرده تان نیم سانت باشد و حتی میزانی کنجد رویش بریزید.
  • اگر دوست دارید ماکارونی تان متنوع تر باشد می توانید به مواد آن میزانی ذرت پخته و قارچ هم اضافه کنید.
  • دوستداران ماکارونی می توانند در کنار ماکارونی با سویا و سیب زمینی، روش پخت ماکارونی با گوشت چرخ نموده را هم در کتاب کاله مطالعه نمایند.

فوت وفن های تهیه ماکارونی با سویا و سیب زمینی

پختن ماکارونی با سویا در عین سادگی، نکاتی دارد که باید در زمان پخت به آنها دقت کنید در ادامه بخشی از این نکات و فوت وفن ها را مرور می کنیم.

اگر بعد از خواندن روش پخت ماکارونی با سویا دوست دارید روش های متفاوت پخت ماکارونی را امتحان کنید می توانید رسپی های زیر را هم بخوانید:

طرز تهیه ماکارونی با ته دیگ سیب زمینی

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده

خوش طعم کردن سویا

پختن سویا و طعم دار کردن آن کار بسیار مهمی است. بنابراین خوب است در طرز تهیه ماکارونی با سویا و سیب زمینی حتما به جزئیات طعم دار کردن سویا آشنا باشید:

  • برای طعم دار کردن سویا می توانید به جای خیساندن آن در آب، آن را در شیر بخیسانید. یا حتی مخلوطی از شیر و آب تهیه کنید و سویا را در آن بریزید. خیس کردن سویا در شیر طعم خوبی به آن می دهد.
  • هر چقدر پیاز سرخ شده شما بیشتر باشد سویا شما خوش طعم تر خواهد شد.
  • برای طعم گرفتن سویا می توانید در زمان سرخ کردنش میزانی عصاره مرغ یا گوشت اضافه کنید.

خوش طعم کردن ماکارونی

ماکارونی به صورت عادی غذای خوشمزه ای است اما اگر می خواهید آن را خوشمزه تر و خوش طعم تر کنید می توانید نکات زیر را رعایت کنید:

  • زعفران در همه غذاها معجزه می نماید. اگر می خواهید ماکارونی با سویا شما خوشمزه تر و خوش طعم وعطر باشد می توانید در آخرین مرحله در زمان بار گذاشتن و دم کردن ماکارونی قبل از بستن در قابلمه، میزانی زعفران دم نموده رویش بریزید.
  • یکی دیگر از روش های خوش طعم کردن ماکارونی این است که به جای رب از پودر گوجه یا آب گوجه بهره ببرید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 1 اسفند 1401 بروزرسانی: 1 اسفند 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1956

به "طرز تهیه ماکارونی با سویا و سیب زمینی در کمتر از یک ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ماکارونی با سویا و سیب زمینی در کمتر از یک ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید