صندوق بین المللی پول: توزیع نابرابر واکسن کرونا احیای مالی خاورمیانه را تهدید می نماید

به گزارش سرگرمی تفریحی، اگرچه اقتصادهای خاورمیانه عمدتا به خاطر تسریع کمپین های گسترده واکسیناسیون و افزایش قیمت نفت خیلی سریع تر از آنچه که پیشبینی می شد در حال بهبودی از تاثیرات پاندمی کرونا هستند اما صندوق بین المللی پول هشدار داد که توزیع نابرابر واکسن کووید 19 فرایند احیای مالی را مختل می نماید.

صندوق بین المللی پول: توزیع نابرابر واکسن کرونا احیای مالی خاورمیانه را تهدید می نماید

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود مجددا در دورنمای مالی 2020 خود برای خاورمیانه و شمال آفریقا تجدیدنظر نموده است. در این رویکرد جدید در نتیجه رشد صادرکنندگان نفتی منطقه، اقتصاد 3.4 درصد کوچک تر خواهد شد. رشد صادرکنندگان ناشی از بالا رفتن قیمت کالا و نفت است که در ماه مارس به 67 دلار در هر بشکه رسید.

اگرچه انتظار می رود بهای هر بشکه نفت تا انتها سال 2021 به 57 دلار کاهش یابد اما افزایش بهای نفت در سال گذشته اقتصاد کشورهای نفت خیز حوزه خلیج فارس از جمله امارات و عربستان سعودی را که به سرعت به طرف واکسیناسیون گسترده حرکت نموده اند، تقویت می نماید.

براساس گزارش صندوق بین المللی پول، اما در دیگر بخش های این منطقه از یمن و سودان گرفته تا لیبی و لبنان جاهایی که شمار مبتلایان در آنها افزایش یافته، بی ثباتی غالب می گردد و جنگ ها زخم های ماندگاری به جای گذاشته اند. تاثیرات مخرب پاندمی کرونا ادامه خواهد داشت و احتمالا تا سال ها باعث آسیب مالی خواهد شد.

جهاد آزور، مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی در صندوق بین المللی پول گفت: ما یک سال بحران داشتیم و بهبودی در حال بازگشت است اما این یک احیا و بهبودی متفاوت است. ما در یک نقطه عطف قرار داریم. سیاست واکسیناسیون همان سیاست مالی است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1345

به "صندوق بین المللی پول: توزیع نابرابر واکسن کرونا احیای مالی خاورمیانه را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق بین المللی پول: توزیع نابرابر واکسن کرونا احیای مالی خاورمیانه را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید