صدور مجوز اولیه تاسیس 30 اقامتگاه جدید بوم گردی و کمپ گردشگری در استان اصفهان

به گزارش سرگرمی تفریحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از صدور مجوز اولیه تاسیس 30 اقامتگاه جدید بومگردی و کمپ گردشگری در پهنه استان اصفهان خبر داد.

صدور مجوز اولیه تاسیس 30 اقامتگاه جدید بوم گردی و کمپ گردشگری در استان اصفهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، ششمین نشست کمیته فنی اقامتگاه های بوم گردی استان اصفهان روز گذشته 9 مهر 97 با حضور فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، سید علی صالح درخشان معاون سرمایه گذاری اداره کل و سایر اعضا تشکیل شد.

در خاتمه این نشست فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان تاکید کرد: از مجموع طرحهای ارائه شده در این نشست مجوز اولیه تاسیس 27 اقامتگاه بومگردی و همچنین 3 کمپ و اکوکمپ گردشگری در پهنه استان اصفهان صادر شد.

او در رابطه با مجوزهای صادر شده تاکید کرد: با عنایت به بروز خشکسالی در منطقه شرق شهرستان اصفهان و تشویق مردم این منطقه جهت ورود به حوزه گردشگری 7 مجوز اولیه تاسیس اقامتگاه بومگردی در شهر حسن آباد جرقویه و همچنین روستاهای آذرخواران، هریزه، حسین آباد، جلادان، قارنه و زردنجان صادر شد.

الله یاری شرح داد: در این نشست مجوز اولیه تاسیس اقامتگاه بومگردی در سه روستای شهرستان در استان شامل روستاهای : همبرات، نهوج و نیسیان نیز صادر شد.

مدیر میر اث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین با اشاره به استقبال مردم و مسئولان غرب استان اصفهان از توسعه گردشگری به ویژه تاسیس اقامتگاه های بومگردی که سرمایه گذاری چندانی نیز نمی طلبد تاکید کرد: از مجموع طرح های ارائه شده در ششمین نشست کمیته اقامتگاه های بومگردی استان، مجوز تاسیس 3 اقامتگاه بومگردی در روستاهای شهرستان گلپایگان شامل روستاهای: رباط ملکی، حسن حافظ، وانشان و همچنین مجوز تاسیس 1 اقامتگاه بومگردی در روستای حسن آباد از توابع شهرستان تیران و کرون در محور گردشگری غرب استان اصفهان صادر شد.

الله یاری در ادامه به سایر مجوزهای صادر شده در این نشست نیز اشاره کرد و گفت: در این نشست همچنین با اکثریت آراء مجوز اولیه تاسیس 2 اقامتگاه بومگردی در روستای دماب از توابع شهرستان نجف آباد ، مجوز تاسیس 1 اقامتگاه در شهرستان نطنز، مجوز تاسیس 1 اقامتگاه در روستای لاریجه از توابع شهرستان دهاقان و مجوز تاسیس 2 اقامتگاه بومگردی در محلات تاریخی شهر نائین در شرق استان اصفهان صادر شد.

او همچنین اظهار کرد: در این نشست مجوز اولیه تاسیس 1 اقامتگاه بومگردی در شهر سین از توابع شهرستان برخوار، 1 اقامتگاه بومگردی در روستای کویری مصر از توابع شهرستان خوروبیابانک، 1 اقامتگاه بومگردی در روستای جهادآباد از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه و 1 اقامتگاه بومگردی در روستای نرمه از توابع شهرستان سمیرم صادر شد..

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در خاتمه اشاره کرد: در این نشست پس از مطرح شدن پرونده های درخواست تاسیس روستاها و عشایری، به ترتیب مجوز اولیه تاسیس 1 اکوکمپ روستائی در روستای هیزرک و 2 کمپ موقت عشایری در روستاهای مهرگرد و ده نساء از توابع شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان صادر شد.

هم اکنون بیش از 300 اقامتگاه بومگردی در شهرستانها و روستاهای استان اصفهان با موضوع فعالیت مردم بومی در حال خدمات رسانی به گردشگران داخلی و خارجی هستند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 63

به "صدور مجوز اولیه تاسیس 30 اقامتگاه جدید بوم گردی و کمپ گردشگری در استان اصفهان" امتیاز دهید

1 کاربر به "صدور مجوز اولیه تاسیس 30 اقامتگاه جدید بوم گردی و کمپ گردشگری در استان اصفهان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز اولیه تاسیس 30 اقامتگاه جدید بوم گردی و کمپ گردشگری در استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید