30هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی نطنز بازدید کردند

به گزارش سرگرمی تفریحی، حسین یزدانمهر، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز از بازدید 30هزار گردشگر خارجی در 6 ماه نخست سال جاری از بناهای تاریخی این شهرستان اطلاع داد.

30هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی نطنز بازدید کردند

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

یزدانمهر روز سه شنبه با بیان اینکه گردشگران خارجی از 40 کشور دنیا از روستای تاریخی ابیانه و مسجدجامع نطنز بازدید کردند گفت:

طی همین مدت حدود یک میلیون گردشگر داخلی از بناهای تاریخی، مذهبی و طبیعی شهرستان نطنز دیدن کردند.

پرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان توضیح داد:

شهرستان نطنز دارای چهار هتل و سه اقامتگاه سنتی و دو کمپ گردشگری است و نزدیک به 300 تخت اقامتی دارد و در 6 ماه نخست امسال تعداد 14هزار و 650 نفر در این اماکن اقامت داشته اند که از این تعداد یکهزار و 450نفر گردشگر خارجی و 13هزار و 200نفر گردشگر داخلی بوده اند.

وی با اشاره به بازدید و علاقه گردشگران داخلی و خارجی از روستای زیبا و تاریخی ابیانه گفت:

این روستا جدای از طبیعت زیبا دارای فرهنگ و اصالت های تاریخی ارزشمند حفظ شده ای همچون لباس، زبان و آداب و رسوم اهالی و آیین های سنتی و مذهبی نخل گردانی، جغجغه زنی و گویش خاص مردمان روستای ابیانه است که در سال 92 در لیست آثار معنوی ایران به ثبت رسیده است.

یزدانمهر اضافه نمود:

با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود شهرستان و متنوع بودن آب و هوا و قرارگیری در راستا آزادراه تهران- اصفهان و عبور ریل آهن شمال به جنوب کشور، سرمایه گذارانی برای ساخت هتل و اقامتگاه سنتی در بافت های تاریخی جذب شده اند که این اقدام گامی در جهت پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری است.

روستای تاریخی ابیانه از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز در استان اصفهان است، این روستا در 40 کیلومتری شمال غربی نطنز در دامنه کوه کرکس واقع است. این روستا به اعتبار معماری بومی و بناهای تاریخی پرتنوعش از روستاهای مشهور ایران است، ابیانه در 30 مرداد 54 با شماره ثبت 1089به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. منبع: ایرنا

منبع: کجارو
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 459

به "30هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی نطنز بازدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30هزار گردشگر خارجی از بناهای تاریخی نطنز بازدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید