سوغات یزد؛ خوشمزه ترین و مجذوب کننده ترین

به گزارش سرگرمی تفریحی، خرید سوغاتی، از مجذوب کننده ترین بخش های سفر است. سوغات هر شهر، بخشی از هویت، حرفه و هنر هر منطقه را نشان می دهد. اگر گذرتان به یزد زیبا افتاد، از سوغاتی هایش هم خریداری کنید. در هر گوشه وکنار یزد، می گردد ردی از سوغاتی های شگفت انگیزش را دید. سوغات یزد، از خوراکی تا صنایع دستی اش، همگی ارزشمند است. می توانید از بین این سوغاتی ها برای خانواده یا دوست هایتان هم هدیه ببرید. هم آن ها شاد می شوند و هم به کسب وکار گردشگری در یزد یاری می کنید. با خرید مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما یزد، از سایت ره بال آسمان به یزد بروید و سفری هیجان انگیز را آغاز کنید.

سوغات یزد؛ خوشمزه ترین و مجذوب کننده ترین

شیرینی های یزد | خوشمزه ترین سوغات یزد

در هر کوچه و خیابان این شهر، بوی خوبی از شیرینی های خوشمزه یزدی می پیچد. شیرینی های یزد در ایران از مرغوب ترین شیرنی ها است. تنوع شیرینی ها آن قدر زیاد است که دلتان می خواهد همه را امتحان کنید. خوشمزه ترین سوغات یزد را به شما می گوییم. انتخابش با خودتان!

  • قطاب

یزد است و قطاب هایش! قطاب از معروف ترین سوغات یزد است. در این شهر تا می توانید از این شیرینی خوشمزه بخورید. عطر دل پذیر هل و بادام با مخلوطی از آرد، شکر، زرده تخم مرغ و ماست، طعمی بی نظیر می سازد. اگر برترین قطاب یزد را می خواهید به میدان امیرچخماق بروید. در آنجا می توانید مرغوب ترین مراکز خرید را برای سوغات یزد پیدا کنید.

  • باقلوا

باقلوا یکی از مهم ترین و مشهورترین سوغات یزد است. این شیرینی دل نشین را در تبریز و قزوین هم درست می نمایند که هرکدام طعمی متفاوت دارد. به یزد که رفتید، از باقلواهایش خریداری کنید. طعم این باقلواها حسی رویایی را برایتان به وجود می آورد.

  • حلوای ارده

در بین سوغات یزد، حلوای ارده معروفیت زیادی دارد. خوب است از این ماده مغذی خریداری کنید تا شیرینی بخش صبحانه یتان گردد.

  • کیک یزدی

در هرجای ایران که باشید، نام کیک یزدی را شنیده اید؛ اما می توانید اصلی ترین طعمش را در یزد امتحان کنید. این کیک از اصلی ترین سوغات یزد است. با خوردن این کیک و عطر خوب هل، خاطره های کودکی هم زنده می گردد. کیک یزدی از آن شیرینی هایی است که ایرانی ها در خیلی از مرنام های باستانی و مذهبی، استفاده می نمایند.

  • لوز

نام لوز را کمتر شنیده اید؛ اما کافی است یک بار امتحانش کنید تا طعم بی نظیرش تا مدت ها در خاطرتان بماند. طعم های مختلفی هم مثل نارگیلی، پسته ای و بادامی (بیدمشکی) دارد. هرکدامش را که خوردید، نوش جانتان!

  • پشمک

در سفرتان به یزد می توانید از پشمک های خوشمزه اش هم امتحان کنید. این شیرینی یادآور روزهای خوب کودکی است. در طعم های مختلف هم دارند.

  • نقل

نقل از شیرینی های خوشمزه ای است که همواره پدربزرگ ها در جیبشان دارند. می توانید خوش طعم ترین نقل ها را در یزد پیدا کنید. در طعم های مختلفی مثل وانیلی، زعفرانی، آلبالویی و... دارند. مُشتی نقل با چای اصیل ایرانی، روحتان را زنده می نماید.

  • شیرینی حاج بادامی یا حاجی بادام

شیرینی حاج بادامی، از لذیذترین سوغات یزد است. در درست کردنش از پودر هل، پودر بادام و پسته استفاده می نمایند. به همین دلیل ارزش غذایی زیادی دارد.

  • نان پنجره ای

نان پنجره ای از قدیمی ترین شیرینی ها و سوغات یزد است که یزدی ها به آن خاتون پنجره یا مُنقّا می گویند. در سفرتان به یزد کمی از این شیرینی خوش مزه امتحان کنید.

  • سوهان آدری

در بین شیرینی های یزد، سوهان آردی هایش هم خوردن دارد. روش پخت این سوهان با سوهان خانی فرق دارد. عطر و طعم بی نظیر این شیرینی، سفرتان به یزد را دل پذیرتر می نماید.

  • سوهان خانی

اگر می خواهید از محبوب ترین سوغات یزد برای خانواده تان هدیه ببرید، سوهان خانی انتخاب خوبی می گردد. عطر هل و دارچین و طعم فوق العاده اش رویایی شیرین را در ذهنتان می سازد.

  • نان برنجی

از قدیمی ترین شیرینی ها و سوغات یزد، نان برنجی های بی نظیرش است. خوردن این نان برنجی ها، حال وهوای جشن نوروز را برایتان زنده می نماید. در شهر زیبای یزد می توانید طعم ساده یا زعفرانی اش را خریداری کنید.

صنایع دستی، از زیباترین سوغات یزد

یزد از آن شهرهایی است که تماشای صنایع دستی اش شما را به وجد می آورد. در هرکدام از این صنایع می گردد عشق و هنر را لمس کرد. این صنایع، برترین سوغاتی برای اطرافیان است.

  • زیلو

زیلو از قدیمی ترین سوغات یزد است که نقش های دل نشین دارد. یزدی ها در بافت زیلو از هیچ رنگ مصنوعی ای استفاده نمی نمایند. به همین دلیل این صنایع دستی، از محبوب ترین صنایع یزد است. زیلوها برای زیرانداز و تزئین خانه ها کاربرد دارند. می توانید از این سوغاتی ارزشمند خریداری کنید و در دکور خانه هایتان بهره ببرید.

  • شمد

شمدبافی از دیگر هنرهای قدیمی یزد است. شمد نوعی پارچه نازک است که آن را از نخ پنبه ای درست می نمایند. اگر قصد خرید سوغات یزد را دارید، از شمدها خریداری کنید و هدیه بدهید.

  • چادرشب

در بین سوغات یزد، چادرشب هایش هم محبوبیت زیادی دارد. این چادرشب ها را در دو مدل نازک و ضخیم می بافند. می گردد در هر تاروپود این چادرها، هنر و سلیقه هنرمندهای یزدی را تماشا کرد.

  • ترمه

مگر می گردد به یزد رفت و از ترمه های شگفت انگیزش نخرید؟ ترمه بافی از زیباترین هنر و صنایع یزد است. نقش های بتجقه و رنگ های متنوع اش مجذوب کنندهیت ویژه ای دارند. رومیزی های ترمه، حس وحالی خاص به خانه هایتان می دهد و تصویر از هنر اصیل ایرانی است.

  • دارایی بافی

دارایی بافی از قدیمی ترین هنرهای ایرانی است. از این پارچه در رولحافی ، روتختی و رومیزی استفاده می نمایند. خوب است بدانید رنگ این پارچه ها طبیعی است. به همین دلیل آن را در فهرست برترین سوغات یزد گذاشته اند.

  • سفال و سرامیک

سفال ها از زیباترین سوغات یزد هستند که هنرمندهای میبدی یزد، با ظرافت خاصی آن ها را می سازند. طرح و رنگ هایشان آن قدر مجذوب کننده است که توجه همه را جلب می نمایند. در سفرتان به یزد خوب است سری به میبد بزنید و از سرامیک و سفال های یزد تماشا کنید.

سفر به یزد با چشیدن طعم شیرینی ها و خرید از صنایع دستی اش لذت بخش تر می گردد. کمی در بازارهایش گشت وگذار کنید و از سوغات یزد خریداری کنید. این سوغات، یادآور یزد و تماشای هایش است.

منبع: همگردی
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1714

به "سوغات یزد؛ خوشمزه ترین و مجذوب کننده ترین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات یزد؛ خوشمزه ترین و مجذوب کننده ترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید