سامسونگ فقط تأمین کننده نمایشگر یکی از مدل های آیفون 14 خواهد بود

به گزارش سرگرمی تفریحی، اپل از سال 2017 از نمایشگرهای OLED سامسونگ در گوشی های آیفون خود بهره می برد، اما همیشه درصدد این موضوع بوده که بتواند وابستگی خود را به رقیب کره ای کمتر کند. به همین دلیل، تحلیلگر معروف صنعت نمایشگر یعنی راس یانگ که به ندرت اظهاراتش اشتباه از آب در می آیند اعلام نموده که تنها یک مدل از سری آیفون 14 به طور انحصاری از نمایشگر سامسونگ OLED ساخته شده است.

سامسونگ فقط تأمین کننده نمایشگر یکی از مدل های آیفون 14 خواهد بود

غول فناوری کره جنوبی در صنعت نمایشگر همیشه جزو پیشتازان بوده و نمایشگرهای بسیار باکیفیتی فراوری می نماید. اما سایر شرکت ها نیز درصدد این موضوع هستند که خود را در این زمینه به این شرکت قدرتمند فناوری برسانند. باید خاطر نشان کنیم که سامسونگ تنها تأمین کننده پنل های اولد پلی کریستالین کم حرارت (LTPO) و ترانزیستور فیلم نازک (TFT) برای آیفون 13 پرو و پرو مکس بود و شرکت های LG و BOE وظیفه ساخت نمایشگرهای آیفون 13 و آیفون 13 مینی را بر عهده داشتند.

طبق نوترین گزارش های منتشر شده، سامسونگ سال جاری فقط تأمین کننده اختصاصی نمایشگر 6.1 اینچی آیفون 14 پرو خواهد بود. بعلاوه گفته شده که سفارشات نمایشگر 6.7 اینچی آیفون 14 پرو مکس هم بین سامسونگ و LG تقسیم خواهد شد. در گزارش دیگری به این موضوع پرداخته شد که در حدود 20 الی 25 درصد سفارشات آیفون های 14 6.1 اینچی به شرکت BOE اختصاص پیدا نموده و باقی مدل ها نیز به همراه نمایشگر 6.7 اینچی آیفون 14 مکس همچنان بین سامسونگ و LG تقسیم خواهند شد.

بد نیست یادآوری کنیم در سال 2020 بعضی گزارش ها از استفاده از نمایشگرهای ساخت شرکت چینی BOE برای سری آیفون 12 مطرح شد و گویا بخشی از این گوشی ها با نمایشگرهای اولد این شرکت به دست کاربران رسیده اند. طبق تخمین های انجام شده، حدود 10 تا 20 درصد از گوشی های سری آیفون 12 و 13 از نمایشگرهای BOE بهره می برند. اکنون اما در گزارشی نو به این نکته اشاره شده در سال 2023 ممکن است بخشی از پنل های اولد آیفون 15 پرو و پرو مکس از طرف این شرکت تأمین گردد. در حال حاضر بیشتر پنل های اولد آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس از طرف سامسونگ تامین می گردد و البته LG هم بخش کوچکی از این پنل ها را تأمین می نماید.

اپل ظاهراً به علت تجربه کم LG در ساخت پنل های LTPO تنها سفارش یک مدل پرو را به این شرکت فناوری کره ای داده است. بعلاوه LG به میزان سامسونگ ظرفیت ساخت نمایشگر ندارد و این امر نیز بسیار تأثیرگذار است. پنل های LTPO جهت ایجاد رفرش ریت پویا ضروری هستند و طبق نو ترین شایعات مدل های معمولی سری 14 همگی دارای رفرش ریت 60 هرتزی خواهند بود. در خصوص نسل بعدی گوشی های پرچم دار اپل شایعات زیادی در فضای مجازی دست به دست می گردد و بد نیست نگاه کوتاهی به آن ها داشته باشیم.

بر اساس نوترین اطلاعات منتشر شده، ، آیفون 14 پرو و پرو مکس در پنل جلویی از نمایشگری بهره می برد که میزبان یک حفره کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره ای است و این حفره ها احتمالاً محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی هستند. همینطور انتظار می رود که مدل های مذکور دارای حسگر دوربینی باشند که آن ها را به برترین دوربین های گوشی هوشمند در سال 2022 تبدیل خواهد نمود. علاوه بر این ها، رندر های نو آیفون 14 پرو نشان می دهند که این گوشی لبه های متقارنی دارد و بعلاوه یک اسپیکر مکالمه در قاب بالایی، دکمه های کم و زیاد کردن صدا در سمت چپ گوشی و دکمه پاور در سمت راست این گوشی هوشمند دیده می گردد.

جایگاه سیم کارت این گوشی نیز در سمت چپ واقع شده است. در پنل پشتی اما تغییر خاصی را نسبت به نسل قبل شاهد نیستیم. این گوشی نیز احتمالا قرار است از یک ماژول مربعی شکل بزرگ بهره مند باشد. از موارد موجود در این ماژول می توان به دوربین اصلی سه گانه، فلش LED، حسگر LiDAR و میکروفن اشاره نمود. گفته می گردد که بزرگ ترین تأمین کننده اپل یعنی فاکسکان فراوری آزمایشی آیفون 14 پرو را با نهایی شدن طراحی آن شروع نموده است. طبق این گزارش، فاکسکان مدل های قدرتمندتر آیفون 14 را فراوری می نماید، در حالی که Luxshare، دیگر تأمین کننده اپل مسئول ساخت دو مدل پایین رده این سری خواهد بود.

هچنین شنیده ها حاکی از آن است که میزان پیکسل های موجود در سنسور 48 مگاپیکسلی دوربین آیفون 14 پرو به 1.22 میکرومتر می رسند که 0.68 میکرومتر کمتر از نسل قبلی است. در نهایت انتظار داریم اپل سری آیفون 14 را شهریور ماه سال جاری به کاربرانش معرفی کند.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1806

به "سامسونگ فقط تأمین کننده نمایشگر یکی از مدل های آیفون 14 خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ فقط تأمین کننده نمایشگر یکی از مدل های آیفون 14 خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید