رویداد چاپ بافت انسان برگزار می گردد

به گزارش سرگرمی تفریحی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیوند عضو موضوعی سرنوشت ساز برای بسیاری از افراد است که در فهرست انتظار برای آن قرار دارند. افرادی که در نهایت اعضای اهدایی دریافت می نمایند باید نگران باشند تا پیوند پس زده نشود.

رویداد چاپ بافت انسان برگزار می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات اصول طراحی کاتالوگ صنعتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

اما چاپ زیستی در دهه های گذشته توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب نموده است. با این تکنیک به پزشکان اجازه داده می گردد که اعضای جایگزین را با استفاده از سلول های خود بیمار چاپ نمایند. این بافت ها توسعه می یابند تا جایگزین بافت های آسیب دیده شوند. البته در این زمینه از چاپگرهای زیستی استفاده می گردد.

چاپ سه­ بعدی زیستی فرآیندی برای فراوری الگوهای سلولی در یک محیط محدود با استفاده از فناوری چاپ سه­ بعدی است که در آن، عملکرد سلولی و زنده بودن آنها در سازه چاپ­ شده حفظ می گردد. روش چاپ اندام یا بافت بدین صورت است که سلو­ل ها و مواد زیستی مورد احتیاج به صورت لایه ­لایه و بر اساس مدل رایانه­ ای به دست آمده از داده ­های تصویربرداری از بدن (مانند CT اسکن و MRI) چاپ می­ شوند. این دستگاه برای فراوری اندام و اجزاء زیستی مورد استفاده قرار می­ گیرد.

با توجه به ظرفیت­ های بالای علمی ایران در زمینه­ های زیست­ شناسی و پزشکی و وجود سابقه ای درخور توجه در زمینه مهندسی بافت، امکان رقابت با سایر بازیگران اصلی این حوزه وجود دارد. در این زمینه مرکز فناوری های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارتقاء حوزه چاپگرهای زیستی را در دستور کار خود قرار داده است تا علاوه بر یاری به توسعه مدل های ارتقاء یافته جدید از چاپگرهای زیستی، موجبات توسعه بازار برای محصولات را فراهم کند.

در این راستا رویداد توسعه بافت چاپی برگزار گردید که نتایج خوبی داشت. در ادامه و با ساخت این چاپگرها در داخل کشور این مرکز رویداد دیگری را در امسال در حوزه چاپ بافت های انسانی برگزار می نماید. رویدادی که ما را در مسیری جدید برای بهبود فعالیت های این حوزه و پیشرفت آن قرار می دهد.

چاپ بافت های انسانی با استفاده از چاپگرهای زیستی عنوان آن است. هدف نهایی این مسابقه چاپ بافت های انسانی، ارائه محصول به سرمایه گذاران و جذب سرمایه است. محصولاتی به سرمایه گذاران ارائه می شوند که در فرایند مسابقه نتایج موفقیت آمیزی از آزمون های in vitro و in vivo داشته باشند. در حال حاضر ثبت نام برای حضور در آن شروع شده است تا با شناسایی گروه های خلاق و توانمند گامی دیگر برای توسعه این حوزه برداشته گردد.

با این اقدامات و ظرفیتی که در کشور وجود دارد می توان انتظار آینده ای درخشان را داشت و به زودی شاهد توسعه بیشتر این فناوری ها و حوزه فناوری همگرا در کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 440

به "رویداد چاپ بافت انسان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد چاپ بافت انسان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید