روزنامه کویتی: السیسی در کویت اوضاع منطقه را بررسی می کند

به گزارش سرگرمی تفریحی، یک روزنامه کویتی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور مصر به کویت، نوشت که بررسی اوضاع منطقه به منظور اجتناب از تنش بیشتر، در صدر گفت وگوهای وی واقع شده است.

روزنامه کویتی: السیسی در کویت اوضاع منطقه را بررسی می کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برخی منابع دیپلماتیک سفر قریب الوقوع عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به کویت در انتها ماه جاری میلادی را مهم ارزیابی کردند.

روزنامه کویتیالقبس با اعلام این خبر نوشت که سفر السیسی بنا به دلایلی از اهمیت ویژه برخوردار است که مهم ترین آن روابط تاریخی دو کشور مصر و کویت، وزنه منطقه ای و بین المللی مصر و تحولات منطقه ای است که رایزنی و مشورت بیشتر بین رهبران دو کشور به منظور اجتناب از تنش بیشتر در منطقه را می طلبد.

به نوشته این روزنامه انتظار می رود که پرونده های مهم منطقه ای جزء محورهای گفت وگوی السیسی و مقامات کویت باشد و علاوه بر آن وی در دیدار با مقامات کویت روابط دوجانبه به خصوص روابط اقتصادی و سرمایه گذاری، همکاری امنیتی و مبارزه با تروریسم و نیز همکاری های مشترک می پردازد.

القبس افزود که هماهنگی بین دو کشور در زمینه های مختلف در سطح عالی وجود دارد به خصوص که کویت برای مصر یک کشور مهم و محوری در منطقه است که دیپلماسی مصالحه و رعایت منافع عالی عربی و ملت ها را سرلوحه خود قرار داده است و علاوه بر آن کویت میزبان بیش از 600 هزار نفر از شهروندان مصری است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 189

به "روزنامه کویتی: السیسی در کویت اوضاع منطقه را بررسی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه کویتی: السیسی در کویت اوضاع منطقه را بررسی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید