روبات حشره ای سریع با قابلیت آوارنوردی ساخته شد

به گزارش سرگرمی تفریحی، محققان دانشگاه برکلی از تولید روبات حشره ای جدیدی خبر داده اند که می تواند با سرعت بسیار زیادی از انواع موانع بالا رود و برای جستجو در میان آوارها ابزاری مناسب است.

روبات حشره ای سریع با قابلیت آوارنوردی ساخته شد

این روبات حتی از توانایی بالا رفتن از سطوح عمودی هم برخوردار است و از تغییر ولتاژ برای تغییر میزان چسبندگی و چرخش های تند استفاده می کند.

بخش اصلی این روبات یک بدنه مستطیلی شکل از جنس پلی وینیلیدن فلوراید (PVDF) است که با استفاده از یک پلیمر الاستیک ساخته شده و با اتصال جریان متناوب برق به آن به طور مکرر خم و راست می شود و همین امر حرکت روبات یادشده را به سمت جلو ممکن می کند.

روبات چند سانتیمتری مذکور در صورت قرار گرفتن بر روی یک سطح صاف، می تواند در هر ثانیه 20 برابر طول بدنش رو به جلو حرکت کند و حتی مقادیر کمی بار را هم حمل کند. البته قدرت مانور این روبات کم است و قرار است مهندسان در نسخه نو روبات یادشده این مشکل را هم برطرف کنند.

این روبات از هوش زیادی هم برخوردار است و به نام مثال می تواند با بررسی راستا پیش رو در عرض چند ثانیه از یک مارپیچ خارج شود. با نصب حسگرهای گازی بر روی ربات مذکور می توان از آن برای شناسایی نقاط آلوده به انواع گاز استفاده کرد و لذا ربات یادشده می تواند ابزاری برای شناسایی موارد نشت گاز باشد.

این روبات در دو مدل تولید می شود که یکی به طور مستقیم به برق متصل می شود و دیگری با باتری کار می کند. مدلی که به طور مستقیم به برق متصل می شود، سرعت بیشتری دارد و در هر ثانیه 28 برابر طول بدنه خود رو به جلو حرکت می کند. مدل باتری دار با هر بار شارژ برای 19 دقیقه قابل استفاده است و می تواند حداکثر 31 متر از مرکز کنترل خود فاصله بگیرد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1478

به "روبات حشره ای سریع با قابلیت آوارنوردی ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات حشره ای سریع با قابلیت آوارنوردی ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید