راهکارهایی برای بایدها و نبایدها در مواجهه با رفتارهای جنسی بچه ها

به گزارش سرگرمی تفریحی، به گزارش خبرنگاران کتاب بایدها و نبایدها در مواجهه با رفتارهای جنسی بچه ها (راهنمای عملی برای درمانگران کودک و والدین) به قلم آزاده محولاتی و حسین شاره از سوی انتشارات بعثت منتشر شده است.

راهکارهایی برای بایدها و نبایدها در مواجهه با رفتارهای جنسی بچه ها

در این کتاب به این مسایل پرداخته شده که آیا تمام رفتارهای جنسی بچه ها غیرعادی هستند؟ تفاوت بین رفتارهای جنسی عادی و غیرعادی چیست؟ چگونه اضطراب خویش را در مواجهه با رفتارهای جنسی نامناسب بچه ها کنترل نماییم؟ کودکی که دچار مسائل رفتاری جنسی است، آیا در عظیم سالی نیز دچار مسائل جنسی خواهد بود؟ چگونه باید به سؤالات جنسی بچه ها پاسخ داده گردد؟ خواهر و برادرها تا چه سنی می توانند با هم به حمام بفرایند و فرزندان تا چه سنی می توانند با والدینشان بخوابند؟ در صورت مشاهده خودارضایی در بچه ها چه رفتاری باید از خود نشان دهیم؟ فرایند ارزیابی و درمان بچه ها دچار مسائل رفتارهای جنسی چیست؟ اگر در مراکز نگهداری از بچه ها بی سرپرست و بدسرپرست کار می کنیم، چگونه باید با رفتارهای مشکل آفرین جنسی بچه ها برخورد کنیم؟

کتاب حاضر دارای مطالب مفیدی درباره رفتارهای جنسی بچه ها زیر 12 سال است و علاوه بر بالابردن آگاهی والدین، مراقبان و روان درمانگران در زمینه رفتارهای جنسی بچه ها، روش های مؤثری جهت به کار گیری این مطالب در دنیای واقعی به آن ها ارائه می دهد. کتاب همچنین به شرح نحوه ارزیابی و درمان بچه ها مشکل دار در زمینه رفتارهای جنسی آسیب زا توسط تیم درمانی (شامل والدین، مراقبین، روان درمانگر، مددکار، مدیر و معلم مدرسه و ...) می پردازد و در پایان نیز مطالبی جهت کارکنان مراکز بازپروری و بهزیستی ارائه می دهد.

همچنین به گفته مولفان کتاب در تهیه مطالب از منابع علمی معتبر و به روز به ویژه کتاب های زیر بهره گرفته شده است. در فرایند ترجمه بنا به احتیاج جامعه ما، بومی سازی و تطبیق فرهنگی تا حد امکان رعایت شده و مطالب جدیدی نیز به آن اضافه شده است.

در بخش پیوست پرسشنامه ای جهت سنجش رفتارهای جنسی بچه ها ارائه شده و می تواند برای روان درمانگران و پژوهشگران بسیار مفید و کارگشا باشد. بچه های هستند که احتیاج به یاری دارند و مطالب این کتاب برای آگاهی و انتخابِ اقدام و یاری صحیح در مواجهه با مسائل جنسی بچه ها برای والدین و روان درمانگران و حتی برای کارکنان بخش خدمات حمایتی از بچه ها، مددکاران اجتماعی، روان شناسان و مشاوران مدرسه، معلمان، پرستاران کودک و متخصصان اطفال، پزشکان خانواده، کارکنان مراکز بهزیستی و بازپروری و... مفید خواهد بود.

کتاب بایدها و نبایدها در مواجهه با رفتارهای جنسی بچه ها (راهنمای عملی برای درمانگران کودک و والدین) به قلم آزاده محولاتی و حسین شاره در 162 صفحه به بهای 36 هزار تومان از سوی انتشارات بعثت منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1307

به "راهکارهایی برای بایدها و نبایدها در مواجهه با رفتارهای جنسی بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای بایدها و نبایدها در مواجهه با رفتارهای جنسی بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید