در اقدامی عجیب اپل برای پیشگیری از درزهای اطلاعاتی محصولاتش از کارکنانش خواسته که دوربین هایی روی لباس خود نصب نمایند!

به گزارش سرگرمی تفریحی، این روزها مصادف است با چهاردهمین سالگرد عرضه عمومی آی فون در فروشگاه ها. شاید یادتان رفته باشد و شاید از همان روزها با خبرنگاران همراه بوده باشید. در آن موقع خبری از لیک ها یا درزهای اطلاعاتی به سبک کنونی نبود. الان تقریبا دیگر همایش های اپل و سامسونگ و شرکت های عظیم دیگر، جنبه غافلگیری خود را از دست داده اند و یک دسته از درزدهندگان یا لیکرهای حرفه ای که شم پیشبینی خوبی هم دارند با اتصال به یک سری منابع اطلاعاتی داخلی یا شرکت های ثالثی که مثلا کیس گجت ها یا قطعات اصلی را فراوری می نمایند، متوجه می شوند که خبرهایی در راه است.

در اقدامی عجیب اپل برای پیشگیری از درزهای اطلاعاتی محصولاتش از کارکنانش خواسته که دوربین هایی روی لباس خود نصب نمایند!

البته همینجا باید بنویسم که یک علت دیگر اینکه کمتر غافلگیر می شویم این است که اصلا خبری از تغییرات رادیکال در هر نسل از گجت ها نیست و حتی یک دنبال نماینده حرفه ای اخبار شرکت ها هم می تواند برای خودش حدس هایی بزند.

زمانی که نخستین نسل آی فون یا آی پد به وسیله اپل طراحی ساخته می شد، سیستم امنیتی اپل خوب پاسخ می داد و واقعا ما تا زمان رونمایی آنها در همایش های اپل، حتی خدس خام هم در خصوص آنها نداشتیم. اما الان دیگر درزهای اطلاعاتی اپل را به شدت آزار می دهد و موضوع فقط غافلگیری در همایش ها نیست، حتی ممکن است این درزها باعث شوند که رقبا چندماهی زودتر به صرافت تقلید از اپل برآیند. (هر چند که اپل این سال ها بیشتر خودش تقلید نموده!)

گفته می گردد که آنقدر درز اطلاعاتی در خصوص آی فون یا مک بوکی که اپل رونمایی کرد، اتفاق افتاده بود که در تاریخ گجت های بی نظیر بود.

حالا اپل به این صرافت افتاده این فرایند را کمی اصلاح کند و یکی از نخستین کارهایش هم این بود که از کارکناش خواسته دوربین های به لباس خود متصل نمایند!

بر اساس خبر داغی که Front Page Tech منتشر نموده این درخواست البته به تیم های فراوری محصولات خاصی محدود است. یعنی این اقدام امنیتی شامل کارمندهای بخش خرده فروشی نمی گردد و تنها از کارمندان بخش فراوری نرم افزارها و سخت افزارهای نو درخواست شده است.

این طوری اپل می تواند کارمندانش را پایش کند و رفتار مشکوک آنها را ارزیابی کند.

این دوربین، شبیه دوربین هایی است که نیروهای پلیس به تن می نمایند و خیلی شبیه دوربین Axon Body 2 است که به صورت گسترده پلیس های آمریکایی استفاده می نمایند.

البته اینجا نکته ای که وجود دارد این است که اقدام امنیتی نو اپل برای پیشگیری از درز اطلاعاتی، خودش به رسانه ها درز پیدا نموده است!

اپل زمان استیو جابز به درز اطلاعاتی بسیار حساس بود. طوری که وقتی که در سال 2010 یکی از کارمندان اپل، یک نموه اولیه آی فون نو را در یک بار جا گذاشت، اسیتو جابز به شدت برافروخته شد و تا سال های آتش کینه اپل نسبت به رسانه ای که آی فون را دریافت نموده بود و به صورت زودهنگام تحلیل اش نموده بود، خاموش نشد!

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1466

به "در اقدامی عجیب اپل برای پیشگیری از درزهای اطلاعاتی محصولاتش از کارکنانش خواسته که دوربین هایی روی لباس خود نصب نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اقدامی عجیب اپل برای پیشگیری از درزهای اطلاعاتی محصولاتش از کارکنانش خواسته که دوربین هایی روی لباس خود نصب نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید