درخواست فعال گردشگری کیش برای بازسازی قناتهای باغو (طراحی داخلی خانه ویلایی)

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، درخواست فعال گردشگری کیش برای بازسازی قناتهای باغو مطرح شد.

درخواست فعال گردشگری کیش برای بازسازی قناتهای باغو (طراحی داخلی خانه ویلایی)

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

حسن ابن خلدون، فعال گردشگری کیش از معاونان گردشگری کشور و جزیره درخواست کرد تا با احیای قناتهای روستای باغو به جاذبه های گردشگری این روستا اضافه نمایند.

وی از اقدامات گردشگری و بازسازی و احیای بناهای تاریخی این روستا اطلاع داد و گفت: این روستا بیش از 800 سال قدمت دارد. سه رشته قنات از روستا آغاز می گردد و به صورت زنجیره ای و زمینی تا شهر باستانی حریره می رود. نمایندگان یونسکو آنها را آنالیز نموده اند و گفته اند که 172 حلقه قنات در این مسیر وجود دارد. خیلی از این قنات ها اگرچه مسیرشان معین است ولی دیده نمی شوند و باید که احیا و بازسازی شوند. امیدوارم این قنات ها بازسازی گردد و مورد بازدید قرار گیرند. ما الان تنها سررشته قنات ها را می شناسیم و بقیه آنها در زمین دفن هستند.

ابن خلدون بیان نمود: مسجد روستا نیز قدیمی است و از سنگهای مرجانی ساخته شد.

وی بعلاوه درباره آسیب هایی که محیط زیست روستای گردشگری باغو وارد شده گفت: پروژه رینگ که سال 74 اجرا شد به روستا آسیب زد و به جای اینکه رگ های آبی که باران های موسمی پر می نماید به سمت ما بیاید و این روستا را که در گودی قرار گرفته است، آباد کند، از مسیر روستا منحرف کرد و باعث شد تا درختان روستا خشک شوند.

این فعال گردشگری گفت: برادرم غواص بدون اکسیژن است. وقتی 14 ساله بود، به زیر آب رفته بود. بعد از سالها دوباره زیر آب رفت و این بار گریه کنان بالا آمد. ما فکر کردیم حالش خوب نیست. ولی، او میگفت آنچه 30 سال پیش دیدم الان دیگر نیست و نابود شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1944

به "درخواست فعال گردشگری کیش برای بازسازی قناتهای باغو (طراحی داخلی خانه ویلایی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست فعال گردشگری کیش برای بازسازی قناتهای باغو (طراحی داخلی خانه ویلایی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید