دانمارکِ 2020 در راستا نسل 92؛ معجزه تکرار می گردد؟

به گزارش سرگرمی تفریحی، دانمارک با عبور از سد ولز به مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 صعود کرد تا پس از 29 سال در مرحله حذفی جام ملت های اروپا طعم پیروزی را بچشد.

دانمارکِ 2020 در راستا نسل 92؛ معجزه تکرار می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، دانمارک به اسم اولین تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام ملت های اروپا شد.

شاگردان کسپر هیولمند با عبور از سد ولز به جمع هشت تیم انتهای راه پیدا کردند و باید منتظر برنده ملاقات چک و هلند باشند.

وایکینگ ها پس از 17 سال طعم صعود به دور حذفی را چشیدند و توانستند برای دومین بار پس از قهرمانی در یورو 92 در یک ملاقات حذفی به رجحان برسند.

دانمارک سابقه چهارمی در جام ملت های 1964 را دارد اما در آن دوره فقط چهار تیم حاضر بودند و این تیم بازنده هر دو ملاقاتش بود.

در یورو 84 اسم سومی در حالی به دست آمد که هشت تیم در مسابقات شرکت داشتند و قرمز و سفیدها بعد از دوم شدن در گروه خود به نیمه نهایی رسیدند و در آنجا مغلوب شدند تا به ملاقات رده بندی بروند و اسم سومی را مال خود نمایند.

در یورو 92 هم ماجرا از همین قرار بود فقط دانمارک در بازی نیمه نهایی پیروز شد هلند را در ضربات پنالتی از پیش رو بردارد و فینالیست گردد و در نهایت به قهرمانی برسد.

از یورو 96 که مسابقات 16 تیمی شد تا انتها یورو 2012 که به همین شکل ادامه پیدا کرد دانمارک به جز 2008 در بقیه ادوار مجوز حضور گرفت اما فقط در یورو 2004 پیروز به صعود از گروه خود شد.

آنها در اولین بازی حذفی با نتیجه سه بر صفر به جمهوری چک باختند تا خیلی زود ماجرایشان به اتمام برسد.

حالا اما بعد از 29 سال بار دیگر یک پیروزی در دور حذفی برای دانمارک به دست آمد و آنها امیدوارند به ماجراجویی خود ادامه دهند.

بدون تردید طرفداران این تیم در فکر خود رویای قهرمانی دیگری را مانند سال 1992 می پرورانند. در آن جام هم دانمارک در دو بازی ابتدایی پیروز به ثبت پیروزی نشد و مسابقات را با باخت شروع کرد اما در ادامه پیروزی هفته آخری در مرحله گروهی مقابل فرانسه، این تیم را به مرحله بعدی رساند.

در یورو 2020 هم تیم هیولمند پس از ناکامی در دو هفته نخست، در سومین بازی روسیه را شکست داد تا به اسم تیم دوم راهی مرحله دوم گردد.

حالا باید دید تیم کنونیِ دانمارک تا کدام مرحله پیشروی خواهد نمود. آنها مانند یورو 92 ممکن است بازهم به پست هلند بخورند و با جمهوری چکی ملاقات داشته باشند که آنها را در یورو 2004 و در مرحله یک چهارم از جام حذف نموده بود. آیا تیم دوست داشتنی دانمارک با 9 گل زده توانایی گذر از این مرحله را خواهد داشت؟

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1453

به "دانمارکِ 2020 در راستا نسل 92؛ معجزه تکرار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانمارکِ 2020 در راستا نسل 92؛ معجزه تکرار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید