خبرنگاران 22 اثر فرهنگی و تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شد

به گزارش سرگرمی تفریحی، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: سال گذشته در مجموع 22 اثر از آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی این استان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

خبرنگاران 22 اثر فرهنگی و تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شد

امیر ارجمند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر مجموع آثار ثبتی استان زنجان به عدد847 اثر رسیده که شامل 760 اثر در فهرست میراث غیر منقول، 25 اثر در فهرست میراث منقول، 48 اثر در فهرست میراث ناملموس، 10 اثر در فهرست میراث طبیعی و 4 اثر در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه بناهای تاریخی و آثار طبیعی با ثبت در فهرست آثار ملی مشمول قوانین حفاظتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می شوند، افزود: بر این اساس اگر فردی به آثار ثبت شده در فهرست ملی آسیب وارد کند تحت تعقیب قضایی قرار می گیرد.

مدیر کل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان شرح داد: این استان با یک اثر ثبت جهانی، 847 اثر ثبت ملی و جاذبه های تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری گردشگری محسوب می شود.

گفتنی است، آلا داغلار یا همان کوه های رنگی زنجان و ماهنشان، فنون و مهارت سفالگری روستای گلابر، فنون و مهارت تنور سازی روستای گلابر، فنون و مهارت پخت غذای آیینی دویمج، درخت گردوی 400 ساله روستای پشتوک ماهنشان و چند شی منقول مربوبط به دوره هخامنشی و سایر دوره های تاریخی از جمله آثاری است بود که سال گذشته از استان زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 652

به "خبرنگاران 22 اثر فرهنگی و تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 22 اثر فرهنگی و تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید