خبرنگاران گزارش رییس جمعیت هلال احمر به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران- خبرنگاران- رییس جمعیت هلال احمر روز سه شنبه در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حاضر شد و گزارشی از اهم اقدامات این جمعیت در 5 ماه گذشته ارائه کرد.

خبرنگاران گزارش رییس جمعیت هلال احمر به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

به گزارش خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، کریم همتی روز سه شنبه با حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گزارشی از اهم اقدامات این جمعیت در پنج ماه گذشته ارائه کرد.

غربالگری 21میلیون ایرانی در ایام نوروز

همتی گفت:در ایام نوروز در زمینه غربالگری کرونا با یاری 7هزار امدادگر، نجاتگر و نیروی داوطلب بیش از 21میلیون نفر در مبادی خروجی شهرها غربالگری شدند و 7میلیون 500هزار خودرو کنترل شد و 14هزار فرد مشکوک به ابتلا به کرونا شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان نورافشار،گفت: بیمارستان نورافشار در مدت شیوع کرونا به عنوان مشخص بیمارستان مسیح دانشوری فعال و بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری شدند.

ارائه آموزش های همگانی آنلاین به مردم

همتی با تاکید بر اینکه در ایام شیوع کرونا جمعیت هلال احمر اقدام به برگزاری دوره های آموزش همگانی آنلاین به هموطنان کرد، اضافه نمود: این آموزش ها بسیار موثر بود و آموزش های ارائه شده بیش از 72میلیون مرتبه بازدید داشته است.

وی به ورود خیرین برای یاری به بیماران مبتلا به کرونا اشاره نمود و اضافه نمود: زمانی که وزارت بهداشت به دستگاه های ونتیلاتور احتیاج مبرم داشت،خیرین جمعیت هلال احمر اقدام به تهیه 50درستگاه ونتیلاتور کردند و این دستگاه ها را تحویل جمعیت هلال احمر دادند که این جمعیت هم این دستگاه ها را تحویل وزارت بهداشت داد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره شفافیت و مبارزه با فساد،تاکید نمود:مشغول بازنگری اساسنامه و آیین نامه جمعیت هلال احمر هستیم چون روزنه هایی وجود دارد که باعث وقوع فساد می گردد و در این زمینه گروهی 14نفره مامور آنالیز اساسنامه و شناسایی روزنه ها شده است و در این باره احتیاجمند مساعدت و همکاری مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه انبارهای جمعیت هلال احمر در ابتدا خالی بود اما با مساعدت رئیس جمهوری این مشکل تا حدودی مرتفع شد،بیان نمود: برای این منظور 450میلیارد تومان از سوی دولت بودجه اختصاص داده شد اما برای حل کامل مسائل احتیاجمند مساعدت مجلس هستیم.

به گفته همتی اکنون هشت فروند از بالگردهای جمعیت هلال احمر زمین گیر است که احتیاج داریم مجلس مساعدت کند تا این بالگردها را برای خدمت به مردم محیا کنیم.

ثبت شرکت های سرمایه گذاری هلال احمر

همتی درباره ثبت شرکت سرمایه گذاری هلال احمر،گفت: حتی این شرکت ها ثبت هم نشده بودند و ما این کار را انجام دادیم و امیدواریم بتوانیم در راستای شفافیت بیشتر گام برداریم.

وی با بیان نارضایتی های مراجعان به داروخانه های هلال احمر،گفت: بعضی نارضایتی های مراجعان مربوط به داروهای خاص است که این داروها ابتدا باید ثبت سفارش شوند و فرایند انجام این کار طولانی است و ما در صدد هستیم که این فرایند طولانی را کوتاهتر کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مسائلی که این جمعیت با آن دست و پنجه نرم می نماید،مسائل مالی است و بیشتر بودجه این نهاد مردمی به وسیله ثبت سفارش و حق ثبت است که در سه ماهه اول سال به شدت کم شده است و ما درخواستمان از مجلس این است که یاری کند که درآمدهای پایداری برای جمعیت پیش بینی گردد.

فرسودگی خودروهای امدادی جمعیت هلال احمر موضوع دیگری بود که دکتر همتی به آن پرداخت.

مجوز واردات 900خودروی امدادی از سوی دولت

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه نمود: مجوز واردات 900خودروی امدادی برای جمعیت هلال احمر صادر شده است که این مجوز تا سال 1401 اعتبار دارد و هلال احمر در صدد است تا از این مجوز برای واردات خودروهای امدادی مورد احتیاج خود استفاده کند.

وی درباره ماده 14قانون مدیریت بحران کشور توضیح داد: براساس این ماده وظایف بسیاری بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شده است که با امکانات فعلی جوابگوی آن نخواهیم بود.

همتی اضافه نمود:2ماموریت اصلی من در جمعیت هلال احمر آموزش های همگانی و ایجاد خانه های هلال است و در حال حاضر یک هزار خانه هلال موجود است و یک هزار و 500خانه هلال هم آماده بهره برداری است که این خانه ها در هفته دولت با حضور رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 923

به "خبرنگاران گزارش رییس جمعیت هلال احمر به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گزارش رییس جمعیت هلال احمر به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید