خبرنگاران پنج واکسن کرونا ساخت چین در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار گرفته است

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران- خبرنگاران- رییس تیم تهیه و فراوری واکسن شورای دولتی چین گفت: در حال حاضر، پنج واکسن ویروس کرونا ساخت چین وارد مرحله آزمایش بالینی فاز سوم شده که از نظر تعداد در صندلی اول دنیا قرار می گیرد.

خبرنگاران پنج واکسن کرونا ساخت چین در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار گرفته است

به گزارش خبرنگاران از شینهوا، جن جون وی امروز (پنجشنبه) در مصاحبه ای در پکن افزود: تحقیق و فراوری واکسن کرونا به مرحله نهایی رسیده و ما در صندلی اول جهان قرار می گیریم، اما عجله ای برای دستیابی به صندلی اول نداریم.

و توضیح داد: برای ارزیابی یک واکسن موثر به چند شاخص احتیاج است که از میان آن، ایمنی، اثربخشی، دسترسی و مقرون به صرفه بودن مهم تر از هر چیز دیگری است.

این مقام چینی گفت که چین برای فراوری گسترده واکسن کرونا آماده است.

در حال حاضر آمارها حاکی است کار گزینش حدود 170 واکسن کرونا در سراسر جهان شروع شده است که از این میان 42 واکسن وارد مرحله آزمایش های کلینیکی شده اند.

در مجموع 13 واکسن کرونای ساخت چین در مراحل مختلف این آزمایش ها قرار دارند.

گزارش ها حاکی است مقامات چینی تابستان امسال میلادی واکسن کرونا توسعه یافته توسط سینوفارم را پیش از تایید نهایی، برای شماری از مردم شامل مقامات دولتی، دانش آموزان و کارکنان شاغل در کشورهای دیگر استفاده نموده اند.

با این وجود، شرکت داروسازی سینوفارم چین اعلام نموده که دو واکسن آزمایشی خود برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا را تا به امروز به طور اضطراری به حدود یک میلیون نفر تزریق نموده است.

به گفته مقام های چینی، واکسن های کرونا ساخت این کشور در مرحله آزمایشی بر روی بیش از 60 هزار نفر آزمایش شده است و هیچ کدام از آن ها دچار اثرات جانبی نشده اند شهروندان چینی بین 18 تا 59 سال می توانستند برای دریافت این واکسن داوطلب شوند؛ این واکسن در دو نوبت 14 تا 28 روزه به آن ها تزریق شد.

مقامات چینی تا به امروز جزییات قیمت گذاری برای واکسن های احتمالی کرونا را به طور دقیق منتشر ننموده اند؛ پیش از این شرکت سینوفارم (1000 یوان برابر با 144 دلار برای دو بار تزریق) را تعیین نموده بود، اما بعدها مقامات چین اعلام کردند واکسن های کرونا بر اساس هزینه آنها قیمت گذاری می شوند که این قیمت پایین تر از آن چیزی است که داروسازی سینوفارم اعلام نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1130

به "خبرنگاران پنج واکسن کرونا ساخت چین در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنج واکسن کرونا ساخت چین در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید