خبرنگاران مکرون: اتحادیه اروپا هیچ اقدام بی ثبات کننده ای را نمی پذیرد

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران - خبرنگاران - رئیس جمهوری فرانسه در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل که یکی از محورهای اصلی آن آنالیز روابط با آنکارا است، با اشاره به تحریم های اروپا علیه آنکارا تاکید نمود: اتحادیه اروپا هیچ اقدام بی ثبات کننده ای را نمی پذیرد.

خبرنگاران مکرون: اتحادیه اروپا هیچ اقدام بی ثبات کننده ای را نمی پذیرد

به گزارش خبرنگاران ، امانوئل مکرون روز آدینه و در جریان دومین روز اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا (شورای اروپا) که با حضور رئیس کمیسیون اروپا، رئیس شورای اروپا و رهبران 27 کشور عضو اتحادیه برگزار گردید گفت: تحریم های جدید ترکیه نشان می دهد که اتحادیه اروپا هیچ اقدام بی ثبات کننده ای را نمی پذید.

او گفت: ما در ماه اکتبر گذشته به ترکیه فرصت دادیم اما این کشور به تحریکات خود ادامه داد.

به گزارش فرانس انفو، مکرون پس از تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم ها علیه آنکارا در نشست سران این اتحادیه در بروکسل گفت: این اجلاس آزمونی برای ما بود و ما این آزمون را پشت سر گذاشتیم چرا که سه توافق مهم در روز گذشته و امروز به تصویب رسید.

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست پنجشنبه شب خود در بروکسل بر سر وضع تحریم و مجازات های مالی علیه ترکیه توافق کردند؛ بر اساس جمع بندی نشست سران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا قرار است فهرستی از اسامی افرادی که تحت تحریم قرار خواهند گرفت در هفته های آینده تهیه و برای تایید به اعضای اتحادیه ارائه گردد.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه اکتبر (مهر) به ترکیه اعلام نمودند که اکتشافات را در آبهای مورد مناقشه شرق مدیترانه متوقف کند یا منتظر پیامدهای آن باشد.

ترکیه در اواخر نوامبر (اوایل آذر) با بازگرداندن یک کشتی اکتشافی تنش ها را آرام کرد، اما مقامات و دیپلمات های اتحادیه اروپا گفته اند که مسائل مهم دیگری از جمله لیبی، سوریه، روسیه و اقتدارگرایی در ترکیه مواضع اتحادیه اروپا را نسبت به آنکارا سخت نموده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی شورای اروپا، سران اروپا بر سر تحریم ترکیه به دلیل اقدامات غیرقانونی و تهاجمی این کشور بر ضد یونان و قبرس با هم توافق نموده اند.

همچنین به نقل از یک دیپلمات اروپایی، این رسانه اعلام نمود : عمده اقدام هایی که درباره آنها تصمیم گیری شد مربوط به تحریم های انفرادی است و در صورتی که ترکیه به تحرکات خود ادامه دهد اقدام های بیشتری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری فرانسه بدون اشاره به نام این دیپلمات به نقل از او نوشت: در این راستا جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سوی رهبران اروپایی ماموریت یافته تا حداکثر ماه مارس سال آینده میلادی گزارشی ازتحول احتمالی اوضاع تهیه کند تا بر اساس آن در صورت لزوم نام افراد و یا شرکت های جدید به فهرست تحریم ها اضافه گردد. به گفته او، ایده اصلی این است که پیچ (تحریم ها) به تدریج و در صورت لزوم محکم تر گردد.

در پی اکتشاف منابع گازی قابل توجه توسط آنکارا در شرق مدیترانه تنش ها میان ترکیه و اتحادیه اروپا بالا گرفت. ترکیه که در اوایل اکتبر (مهر) و در پی تشدید تنش ها میان آنکارا و آتن بر سر این منابع گاز در شرق دریای مدیترانه، کشتی اکتشافی اوروچ رئیس خود را از منطقه بازگردانده بود، اعلام نموده که بار دیگر فعالیت خود را از سر خواهد گرفت؛ اقدامی که گفته می گردد می تواند تنش های تازه تری ایجاد کند و باعث وضع تحریم های شدید اتحادیه اروپا علیه ترکیه گردد.

اجلاس دو روزه سران اتحادیه اروپا با موضوع برگزیت، بحران کرونا و روابط با ترکیه از صبح روز پنجشنبه در بروکسل شروع شده است. امروز دومین روز این نشست است.

سران اتحادیه اروپا در حالی برای تصمیم گیری در مورد مناقشه ترکیه و یونان تشکیل جلسه داده اند که به اذعان کارشناسان اعمال فشار علیه آنکارا نمی تواند به اختلافات سرانجام دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1136

به "خبرنگاران مکرون: اتحادیه اروپا هیچ اقدام بی ثبات کننده ای را نمی پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مکرون: اتحادیه اروپا هیچ اقدام بی ثبات کننده ای را نمی پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید