خبرنگاران سبزوار در بستری بیماران کرونایی رکورد زد

به گزارش سرگرمی تفریحی، سبزوار- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با بستری 52 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان در شبانه روز گذشته رکورد بیماران کرونایی بستری در سبزوار شکسته شد.

خبرنگاران سبزوار در بستری بیماران کرونایی رکورد زد

دکتر علیرضا مسلم روز سه شنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان سبزوار اضافه کرد: روز گذشته 52 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان واسعی سبزوار بستری شدند که این تعداد بیشترین آمار بیماران بستری از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سبزوار بوده است.

وی اضافه کرد: شمار بیماران کرونایی بستری سبزوار در دوره اوجگیری موج سوم در آبانماه حدود 240 بیمار بود در شرایطی که در 11 روز گذشته تعداد بیماران بستری و مبتلا در مرحله درمان سرپایی این شهرستان افزون بر 300 نفر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: همچنین تعداد بیماران ویزیت شده روزانه در مراکز 16 ساعته حوزه زیر پوشش 750 مورد است که از نیمی از این مراجعان تست گرفته می شود.

مسلم اضافه کرد: عادی انگاری و عدم توجه به هشدارها در زمینه رعایت شیوه نامه های بهداشتی این شهرستان را در شرایط قرمز تیره کرونایی قرار داده است.

وی با بیان اینکه ویروس جهش یافته کرونا سرعت سرایت بیشتری دارد، ادامه داد: در شرایطی که تعداد بیماران کرونایی بستری شده و مرگ و میر آنها نسبت به روزهای اخیر افزایش یافته، تنها راه برون رفت از این بحران، رعایت دقیق محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی است.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید 19 در نظر گرفته شده است.

37 مرکز بهداشتی درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1411

به "خبرنگاران سبزوار در بستری بیماران کرونایی رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سبزوار در بستری بیماران کرونایی رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید