خبرنگاران روسیه: آمریکا به سرقت نفت و گندم سوریه ادامه می دهد

به گزارش سرگرمی تفریحی، مسکو - خبرنگاران- سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا به سرقت و قاچاق نفت و گندم سوریه ادامه می دهد.

خبرنگاران روسیه: آمریکا به سرقت نفت و گندم سوریه ادامه می دهد

به گزارش خبرنگاران، ورشینین روز دوشنبه در نشستی وبیناری شورای امنیت که به آنالیز شرایط سوریه اختصاص داشت، اعلام نمود: کاروان های نظامی آمریکا هر روز به قاچاق نفت و گندم فراوری شده در سوریه به عراق می پردازند.

وی اضافه نمود: قاچاق گسترده نفت و گندم سوریه در حالی توسط آمریکا صورت می گیرد که مردم سوریه به شدت از کمبود مواد غذایی اساسی رنج می برند.

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه قاچاق نفت و گندم سوریه توسط نظامیان آمریکایی بطور روزمره انجام می گیرد، اظهار کرد: فقط روز 23 ماه مارس بر اساس اطلاعات به دست آمده حدود 300 تانکر نفتکش نفت و بیش از 200 کامیون، گندم از سوریه قاچاق شد.

روز گذشته نیز نیروهای اشغالگر آمریکایی 38 کامیون حامل گندم سوریه را از سیلوهای تل علو در حومه شمال شرقی الحسکه سرقت کردند و به شمال عراق انتقال دادند.

به گزارش خبرنگاران، رسانه های سوریه دیروز به نقل از منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر آمریکا 38 کامیون گندم را از سیلوهای روستای تل علو در منطقه الیعربیه بارگیری کردند و به وسیله گذرگاه غیرقانونی الولید به شمال عراق انتقال دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر آمریکایی روز شنبه نیز مقادیری گندم متعلق به دولت سوریه را به سرقت بردند و این محموله را با 18 کامیون به وسیله گذرگاه مرزی سیمالکا به خاک عراق منتقل کردند.

شرایط انسانی در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه در شرایط بحرانی است

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: بدترین شرایط انسانی در سوریه در مناطق خارج از کنترل دولت این کشور حاکم است و مسئولیت این مناطق برعهده نیروهای اشغالگر خارجی است.

وی در این رابطه به مناطق شمال غرب و شمال و شمال شرق سوریه اشاره نمود که در خارج از کنترل دولت این کشور واقع شده است و اضافه نمود: در واقع نیروهایی که این مناطق را اشغال نموده و دولت محلی این مناطق مسوول بروز شرایط نابسامان انسانی هستند.

ورشینین گفت: روسیه در کل ارزیابی های انسانی و اجتماعی-اقتصادی نگران نماینده در سوریه را که مقامهای سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی اعلام می نمایند، می پذیرد.

مارک لوکوک معاون امور انسانی دبیر کل سازمان ملل پیشتر گفته بود که 13.4 میلیون نفر در سوریه نیازمند یاری های انسانی هستند.

ورشینین در ادامه سخنان خود در نشست وبیناری شورای امنیت گفت: تروریست ها در منطقه امن ادلب، مانع از دسترسی ساکنان محلی به یاری های انسانی می شوند.

وی به عنوان مثال به موردی اشاره نمود که روز ضض ماه مارس در منطقه رمی در ادلب رخ داد و در هنگام توزیع یاری های انسانی، تروریست ها بسته های مواد غذایی را از ساکنان محلی گرفتند که بر اثر زدو خورد حدود 10 نفر قربانی شدند.

غرب مساله یاری های انسانی را سیاسی می نماید

ورشینین گفت که کشورهای غربی در خصوص ساکنان مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی در سوریه تبعیض قائل می شوند و از یاری های انسانی به ساکنان این مناطق خودداری می نمایند.

وی اضافه نمود: کاملا واضح است که مسائل مربوط به یاری های انسانی به مناطق تحت کنترل دولت سوریه، از طرف غرب سیاسی شده است.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: این رویکرد موجب تاسف شده و آن را که مغایر با مفاد قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل است، محکوم می کنیم.

وی همچنین گفت که کوشش های برای تبرئه تروریست ها در سوریه و معارضان مسلح خواندن آنها را غیرقابل قبول می دانیم.

ورشینین این را نیز گفت که نمایندگان آمریکا و سایر کشورهای غربی در سخنرانی های خود در نشست شورای امنیت، به تاثیرات مخرب تحریم های یکجانبه غرب بر مردم سوریه هیچ اشاره نمی نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1318

به "خبرنگاران روسیه: آمریکا به سرقت نفت و گندم سوریه ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه: آمریکا به سرقت نفت و گندم سوریه ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید