خبرنگاران بولتون: ترامپ برای فرار از شکست انتخاباتی به کیم پناه می برد

به گزارش سرگرمی تفریحی، پکن- خبرنگاران- جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی جدید بیان کرد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ممکن است بخواهد برای فرار از شکست در انتخابات پیش رو، بار دیگر با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ملاقات کند.

خبرنگاران بولتون: ترامپ برای فرار از شکست انتخاباتی به کیم پناه می برد

به گزارش خبرنگاران روزنامه کوریا هرالد کره جنوبی روز شنبه به نقل از بولتون نوشت: اگر رئیس جمهوری آمریکا احساس کند که دچار مسائل عمیق و شدیدی شده است، ملاقات دیگری با دوستش کیم جونگ اون برگزار می نماید تا بتوان دوباره بر مسایل مسلط گردد.

اما بولتون تردید دارد که کیم با توجه به شرایط شبه جزیره کره از جمله انفجار دفتر ارتباط بین کره ای و دلخوری از ترامپ به دلیل عدم لغو تحریم های این کشور مایل باشد با ترامپ ملاقات کند.

اظهارات این مقام پیشین آمریکایی در حالی است که مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی پیش از این از سران آمریکا و کره شمالی خواسته بود که با هدف پیگیری صلح شبه جزیره بار دیگر با یکدیگر ملاقات نمایند.

رییس جمهوری کره جنوبی تاکید نمود که برگزاری نشست دیگری بین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی می تواند به خروج مذاکرات دو کشور از بن بست یاری کند.

با این حال اظهارات بولتون با سخنان استفان بیگن وزیر امور خارجه آمریکا که چند روز پیش برگزاری ملاقات میان سران دو کشور را خیلی بعید دانسته بود در تضاد است.

بیگن اضافه کرد: در زمان باقی مانده و با توجه به شرایط شیوع ویروس همه گیر کرونا در سراسر دنیا، پیش بینی شرایطی که بتوانیم نشست بین المللی حضوری را فراهم کنیم سخت است اما مطمئناً تعامل بین دو طرف پابرجاست و ما آماده ایم تا این کار را انجام دهیم.

نماینده آمریکا در امور کره شمالی تأکید کرد: ما معتقدیم که هنوز زمان برای ایالات متحده و کره شمالی برای انجام پیشرفت قابل ملاحظه در مسیری که هر دو طرف می خواهند به پیش برود وجود دارد.

روابط بین آمریکا و کره شمالی بعد از سه ملاقات نا پیروز سران دو کشور تیره شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 849

به "خبرنگاران بولتون: ترامپ برای فرار از شکست انتخاباتی به کیم پناه می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بولتون: ترامپ برای فرار از شکست انتخاباتی به کیم پناه می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید