خانه 50 متری تان را 100 متری کنید!

به گزارش سرگرمی تفریحی، این روزها زندگی در آپارتمان های کوچک و جمع و جور بسیار رواج یافته است چرا که سبک زندگی مردم نیز روز به روز با تغییرات فرهنگی اقتصادی تغییر می کند.

خانه 50 متری تان را 100 متری کنید!

در شهرهای بزرگ ایران هر روز آپارتمان های کوچک بیشتری عرضه می شود چرا که در زندگی شهری بیشترین زمان در محل کار و بیرون خانه صرف می شود و افراد زمان کمتری را در خانه سپری می کنند. در این مطلب از خبرنگاران به بیان نکات چیدمان خانه 50 متری می پردازیم.

نکات چیدمان خانه 50 متری

کوچک بودن فضای زندگی دلیلی برای ساده انگاری دکوراسیون منزل شما نیست. درست برعکس این فضا باید با وسواس و دقت بیشتری چیدمان شود چرا که منزل نقطه امن و آرامش ماست.

ورودی خانه های کوچک آپارتمانی از نکات چیدمان خانه 50 متری

محل سکونت ما باید دعوت کننده باشد. اگر آن را با عشق و علاقه چیدمان کنیم بدون شک این حس خوب به مهمانان هم منتقل می شود. ظاهر ورودی آپارتمان در همان بدو ورود نشان دهنده روحیه و سلیقه صاحبخانه است، پس به مقدار دیگر نقاط خانه و حتی بیشتر اهمیت دارد. برای اینکه خانه خود را زیاب کنید به مطلب جدیدترین ایده ها برای تزیین دیوار تلویزیون سر بزنید.

  • ترکیب نور و آینه فضا را روشن و درخشان نشان می دهد. برای یک ورودی کوچک و باریک نصب یک آینه دیواری، شلف و قفسه کفایت می کند.
  • رنگ های کرم، سفید، خاکستری و قهوه ای برای ورودی مناسب است حتی با نصب کاغذ دیواری متفاوت با نشیمن می توانید این فضای حدودا دو متری را از نشیمن جدا کنید.
  • اگر نزدیک در منزل گوشه کوچکی دارید، می توانید با وسایل زیبا و کاربردی نظیر صندلی با یک کوسن رنگی از آن کنج استفاده کنید تا مهمان نیز راحت روی آن بنشیند و کفش های خود را درآورد.
  • استفاده از چوب لباسی های ظریف و فانتزی نیز برای ورودی مناسب است. خوب است به ازای هر یک از افراد خانه یک قلاب چوب لباسی در نظر بگیرید و یکی دو تا هم برای مهمان.
  • پهن کردن یک قالیچه خوش نقش و نگار نیز ورودی را از بقیه جاها متمایز می کند. بهتر است طرح قالیچه متناسب با رنگ غالب منزل انتخاب شود.
  • از آنجا که ما ایرانی ها اصولا با کفش وارد منزل نمی شویم قرار دادن یک جاکفشی ساده و مینیمال در ورودی خانه بسیار کاربردی است و حتی می توان آن را زیر آینه روی دیوار نصب کرد.

نقش مهم نورپردازی

نورپردازی مناسب در آپارتمان های کوچک معجزه می کند. دقت و وسواس در انتخاب مبلمان و عناصر دکوراتیو بدون نورپردازی هوشمندانه فاید ه ای ندارد. پس با انتخاب منابع نور حساب شده حال فضای منزل را خوب کنید.

  • ایده به کارگیری چراغ های خطی بالای میز غذاخوری یا آشپزخانه بسیار مجذوب کننده است. چراغ های خطی امروزه در مقدار ها و اشکال متنوع در بازار موجود هستند. ارتفاع آویزها را می توانید بسته به نیازتان کوتاه تر یا بلندتر و در فواصل دلخواه نصب کنید.
  • نور طبیعی خانه را دست کم نگیرید و از آن نهایت استفاده را بکنید. تا جای ممکن با سطوحی نظیر دیوارهای جدا کننده یا پرده های ضخیم راستا نور را مسدود نکنید. هر چه سایه ها کمتر باشند فضای شما بزرگ تر و دلبازتر به نظر می رسد. آینه ها را رو به پنجره قرار دهید تا نور طبیعی را در سراسر فضا منعکس کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ساخت دکوری های زیبا با وسایل دور ریز را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1882

به "خانه 50 متری تان را 100 متری کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه 50 متری تان را 100 متری کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید