جزییات تازه از آزمایش موشکی کره شمالی

به گزارش سرگرمی تفریحی، کره شمالی در اولین بیانیه از زمان انجام تازه ترین آزمایش موشکی مدعی شده است که موشک هایی که روز پنجشنبه شلیک کرد نوع تازه ای از پرتابه های راهنمایی شونده تاکتیکی بود.

جزییات تازه از آزمایش موشکی کره شمالی

به گزارش بی بی سی، این اولین آزمایش موشک های بالستیک کره شمالی در تقریبا یک سال گذشته و اولین آزمایش از زمان روی کار آمدن جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ماه ژانویه بود.

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی این آزمایش ها را محکوم نموده اند.

قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل پیونگ یانگ را از آزمایش موشک های بالستیک منع می نماید.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: این پرتاب ها ناقض قطعنامه های متعدد شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی برای منطقه و جامعه بین المللی در سطح وسیع تر است.

بیانیه روز آدینه کره شمالی می گوید که دو سلاح به یک هدف آزمایشی در 600 کیلومتری ساحل شرقی کره شمالی اصابت کرد. این مغایر ارزیابی ژاپن است که گفت موشک ها کمی بیش از 400 کیلومتر را طی کردند.

در بیانیه کره شمالی آمده است که ری پیونگ چول، مقام ارشد ناظر بر این آزمایش، گفت: توسعه این سیستم تسلیحاتی اهمیت زیادی در تقویت قدرت نظامی کشور و بازداشتن انواع تهدیدهای نظامی دارد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در محل انجام این آزمایش حضور نداشت.

به گفته پیونگ یانگ موشک تازه قادر به حمل محموله ای 2.5 تنی است که به آن امکان حمل کلاهک اتمی را می دهد.

هنوز معلوم نیست این موشک ها دقیقا از چه نوعی بوده اند اما این آزمایش ها پیشرفت برنامه تسلیحاتی این کشور از زمان بی نتیجه ماندن گفت و گوها تحت راهنمایی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را نشان می دهد.

تحلیلگران گفته اند که این موشک ها از همان نوعی بوده که اکتبر گذشته در جریان یک رژه نظامی در پیونگ یانگ به نمایش گذاشته شد.

جفری لوئیس، از مرکز مطالعات عدم اشاعه جیمز مارتین، به خبرگزاری رویترز گفت اگر این طور باشد، به نظر می رسد اینها نمونه بهبود یافته موشک کی ان-23 با کلاهکی خیلی عظیم باشد.

ویپین نارانگ، استاد مطالعات امنیتی در دانشگاه ام آی تی در توییتر نوشت که این موشک های جدید به کره شمالی اجازه خواهد داد کلاهک های سنگین تر اتمی را بر موشک ها سوار کند.

موشک هایی که در رژه عظیم نظامی کره شمالی در ماه اکتبر نمایش داده شد

ساخت کلاهک های مینیاتوری اتمی سخت است، هرچند بعضی از ناظران معتقدند که پیونگ یانگ به این توانایی دست یافته است.

کره شمالی آخرین بار در حالی که مذاکرات رئیس جمهور وقت آمریکا با رهبر این کشور معلق مانده بود موشک های بالستیک آزمایش کرد.

دولت بایدن می گوید کوشش هایش برای تماس دیپلماتیک با کره شمالی ناموفق بوده است.

پیونگ یانگ هنوز به سر کار آمدن بایدن در آمریکا اذعان ننموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1296

به "جزییات تازه از آزمایش موشکی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات تازه از آزمایش موشکی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید