جبلی: خرید آثار شبکه نمایش خانگی جزء تصمیمات اعلام شده ماست

به گزارش سرگرمی تفریحی، رئیس سازمان صداوسیما درباره مشارکت رسانه ملی در ساخت برنامه های شبکه نمایش خانگی که پیشتر از سوی او اعلام شده بود، اظهار کرد: به محض این که کار های فاخر قابل حمایت ببینیم حتما به این وعده که داده ایم عمل می کنیم.

جبلی: خرید آثار شبکه نمایش خانگی جزء تصمیمات اعلام شده ماست

به گزارش ایسنا، پیمان جبلی در این زمینه ادامه داد: ما به شیوه های مختلف ـ هم مشارکت در ساخت هم تبلیغ و هم ترویج و پخش تیزر ـ حمایت از آثار شبکه نمایش خانگی را خواهیم داشت و حتی حق پخش آن ها را می توانیم خریداری کنیم.

رییس سازمان صداوسیما بامداد امروز ـ سه شنبه ـ پس از اتمام آیین اختتامیه جشنواره رادیویی پژواک در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش هایی درباره حمایت از آثار شبکه نمایش خانگی و مشارکت در ساخت و خرید مجموعه های شبکه نمایش خانگی، ادغام شبکه کودک و امید، دلیل محدود شدن سریال های تلویزیون، استفاده از ظرفیت ها و کشف استعداد های تازه در صداوسیما، ممنوعیت استفاده از لغات خارجی در تبلیغات بازرگانی و بعلاوه ناعدالتی در حوزه دستمزد های رادیو پاسخ داد.

جبلی درباره همکاری صداوسیما و مشارکت این سازمان در ساخت سریال با شبکه نمایش خانگی، شرح داد: برخی از طرح هایی که به ساترا ارائه شده، طرح هایی است که مطابق اولویت های فرهنگی جامعه است و به اصطلاح مطابق با آن ضرورت ها و احتیاج هایی است که جامعه به لحاظ ذائقه فرهنگی سالم به آن احتیاجمند است.

ما با دوستانمان در ساترا این موارد را آنالیز کردیم که هم طرح های این چنینی را تشویق نمایند و هم اگر چنین طرح هایی وجود دارد به حوزه های مختلف سینما معرفی گردد و حتی امکان مشارکت در فراوری باشد. ما به شیوه های مختلف هم مشارکت می کنیم و هم تبلیغ، ترویج و پخش تیزر آن ها را خواهیم داشت و حتی حق پخش آن ها را می توانیم خریداری کنیم.

جبلی در پاسخ به این که تا به امروز سریالی از شبکه نمایش خانگی برای پخش خریداری شده است؟ مطرح نمود: تا به امروز دوستان ما در ساترا مورد خاصی را نام نبرده اند، اما اخبار خوبی خواهد رسید که قرار است طرح های خوبی به ساترا برسد. خرید آثار شبکه نمایش خانگی جزو تصمیمات اعلام شده ماست و به محض این که کار های فاخری که قابل حمایت، پشتیبانی و مشارکت باشد، ارائه گردد، حتما به وعده ای که داده ایم عمل می کنیم و حتی سعی می کنیم زودتر این اتفاق بیفتد. اما تا به امروز سریالی به فکرم برای خرید نمی رسد و آن کار هایی که مجوز ساخت و فراوری گرفتند را حضور فکر ندارم، ولی دوستان ما در ساترا اعلام کردند قرار است طرح های خوبی به دستمان برسد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ادغام شبکه کودک و شبکه امید نیز شرح داد: هیچ ساختار و سازوکاری برای ما اصل و اصالت ندارد آنچه که برای ما اهمیت دارد دو حوزه تحولی در محتوا و رویکرد است. اگر متناسب با تحول رویکرد و محتوا احتیاج به تغییر ساختار و سازوکاری باشد حتما این اتفاق می افتد. همان گونه که دیدید ما در معاونت سیما سه ساختار سیمرغ، فیلمنامه و برنامه های کوتاه را طراحی کردیم و در جای دیگر دو شبکه را کم کردیم؛ یعنی برای رسیدن به آن هدف و تحولی که داریم هر ساختار و سازوکاری که احتیاج باشد تغییر می نماید یا کم و زیاد می گردد.

رئیس سازمان صداوسیما درباره دلیل محدود شدن سریال های تلویزیونی گفت: درباره ساخت مجموعه های نمایشی یا سریال ها هیچ تغییری ایجاد نشده است؛ یعنی کماکان سیمافیلم متولی ساخت مجموعه های نمایشی و سریال ها اعم از کار های الف و غیر الف ویژه است. این ساختار های تازه برای اضافه شدن گونه های تازهی بوده است که تا به امروز یا وجود نداشته یا به آن کم توجه شده بود.

وی افزود: مرکز سیمرغ ما متولی فراوری برنامه های سیتکام، برنامه های تلویزیونی با بیگ پروداکشن (فراوری بزرگ) و حوزه های دیگر مثل تله تئاتر است که در سال های اخیر به آن ها کم توجه شده بود. خروجی این آثار را ظرف هفته های آینده خواهید دید؛ چرا که سیمرغ یک ساختار تازه است و تازه دارای یک ساختمان تازه شده است و تا ساختار تازهی مستقر گردد و کارش را آغاز کند، بودجه اش معین گردد نیروهایش معین گردد، کمی زمان می برد. سیمرغ، برنامه های کوتاه و فیلمنامه سه ساختاری هستند که حتما یاری می نمایند فراوریات به لحاظ کمی و کیفی بیشتر شوند.

وی درباره رویکرد صداوسیما به کشف ظرفیت ها و استعداد های تازه از سایر مراکز استان های صداوسیما نیز گفت: علاوه بر اتخاذ رویکرد استفاده از ظرفیت ها در استان ها، در ساختار های مرکزی مان مثل سیمافیلم یا شبکه های سراسری هم به همه 33 مدیر مرکز در استان ها و مراکز مستقل مان ابلاغ نموده ایم یکی از شاخص های کیفی ارزیابی مدیران در مراکز، اندازه استفاده شان، کشف و شناسایی نیرو های توانمند باشد و در حال حاضر خوشبختانه رقابت خوبی میان مراکز استان ها برای کشف استعداد های هنری در حوزه های مختلف از جمله بازیگری، نویسندگی و حوزه های دیگر مرتبط با فراوری را شاهد هستیم و امیدواریم این رقابت خوبی که بین مراکز ایجاد شده منجر به کشف استعداد های بسیار خوب گردد.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به ساخت سریال نون خ با همین رویکرد کشف استعداد در سایر استان ها، اظهار کرد: نمونه روشن این اتفاق ساخت سریال نون خ بوده است که اگرچه مربوط به این دوره نیست، اما ما از آن حمایت کردیم؛ کاری که آقای سعید آقاخانی انجام دادند این است که بیش از 80 درصد از گروه مجموعه نون خ عوامل و بازیگران همه اهل همان منطقه و کُردزبان هستند و این یک مصداق روشن است که در همه منطقه ها و استان ها باورمان است که استعداد این چنینی وجود دارد و باید استفاده کنیم.

جبلی در بخش دیگری از گفت وگوی خود در پاسخ به پرسشی مربوط به ناعدالتی در قبال دستمزد های رادیویی، اظهار کرد: ما بازنگری در حوزه پرداختی های رادیو و ایجاد عدالت دریافت و پرداخت در رادیو را جزو اولویت های بازنگری مان قرار داده ایم و خبر خوب این است که پیشکسوتان رادیو را به صورت ویژه مورد توجه و عنایت قرار دهیم.

وی در انتها در پاسخ به پرسش دیگری درباره ممنوعیت استفاده از لغات خارجی که پیش تر از سوی وزیر ارشاد عنوان شده بود، در پاسخ به این که آیا این اقدام در آگهی های بازرگانی تلویزیون هم اتفاق خواهد افتاد؟ توضیح داد: شرکت ها مجوز تبلیغات بازرگانی را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می گیرند و قاعدتا ارشاد هم در مجوز دادن قواعد خودش را دارد.

ما آن چیزی که در حوزه پخش آگهی ها در شرکت ها و بنگاه های مالی در نظر می گیریم مجوز هایی است که به صورت قانونی از جای دیگر در حوزه هایی از جمله سلامت، ادبیات فارسی و به کار بردن واژه ها گرفته اند. اما خود ما اعمال نظارت دقیق تر می کنیم که اگر به هر دلیلی از مراجع دیگر مجوز هایی دریافت شده که با راهبرد های کلان ممکن است در تعارض و تناقض باشد ما خودمان اعمال نظارت و مدیریت می کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1986

به "جبلی: خرید آثار شبکه نمایش خانگی جزء تصمیمات اعلام شده ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبلی: خرید آثار شبکه نمایش خانگی جزء تصمیمات اعلام شده ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید