فراوری 160محصول نانوی مورد احتیاج صنعت، رسوخ نانو به 200 صنعت تا 1404

به گزارش سرگرمی تفریحی، علی اصغر نجیمی، در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه 750 محصول نانوی تایید شده در بازار به فروش می رسد، گفت: اکنون در برنامه های حمایتی ستاد توسعه فناوری نانو، سبدی از محصولات تازه هم در صف فراوری انبوه و بازار قرار گرفته اند.

فراوری 160محصول نانوی مورد احتیاج صنعت، رسوخ نانو به 200 صنعت تا 1404

مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه تا خاتمه سال جاری (1400) حدود 250 محصول دیگر وارد سبد محصولات تجاری سازی شده نانویی می گردد، بیان نمود: این محصولات در حال توسعه هستند که در صورت پیروزیت به سبد محصولات نانو اضافه می شوند.

نجیمی با تاکید بر اینکه برنامه توسعه ای ستاد نانو در 15 حوزه صنعتی تعیین شده که 250 محصول در این بخش ها خواهند بود، گفت: حمایت از توسعه فناوری و محصولات نو به موضوعاتی تعلق می گیرد که در اولویت ستاد و احتیاج جامعه باشد؛ در ستاد نانو پنج حوزه بخش انرژی (نفت، گاز، برق)، سلامت (شامل دارو، مکمل، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی)، کشاورزی و صنایع غذایی، آب و محیط زیست، ساختمان تمرکز بیشتری داریم.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز بیشتر در این حوزه ها بوده و این بدان معنی نیست که از سایر حوزه ها حمایت نگردد، گفت: برای تجاری سازی شدن محصولات نانو دو برنامه اصلی را در پیش گرفته ایم؛ برنامه اول برنامه عرضه فناوری است که حمایت از شرکت های نوپا و فناوران حقیقی برای توسعه محصولات نو است.

وی در مورد برنامه بعدی ستاد نانو برای تجاری سازی شدن محصولات گفت: دومین برنامه مربوط به تقاضا است که با یاری به برطرف احتیاج صنایع و چالش های کشور با استفاده از فناوری نانو همراه بوده که این برنامه در ستاد تحت اسم برنامه شبکه تبادل فناوری در حال اجرا است.

وی اضافه نمود: در برنامه شبکه تبادل فناوری هدف ما در سال 1400 این است که 160 محصول مورد احتیاج صنعت فراوری شوند. در سال 1399، 60 طرح پیروز در شبکه تبادل فناوری نانو داشتیم که در کل در این طرح پیروز به حدوداً 30 میلیون دلار صرفه جویی ارزی شدیم.

نجیمی در مورد برنامه دوم ستاد توسعه فناوری نانو در زمینه برطرف احتیاج صنایع گفت: در حال حاضر بابت این برنامه صنایع احتیاجهایشان را با ستاد توسعه فناوری نانو مطرح می نمایند این احتیاجها شامل احتیاجهای فناورانه، نوآورانه و یا بومی سازی محصولاتی که وارداتی هستند و امکان تامین آنها در صنایع مختلف وجود ندارند می گردد.

مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو تاکید نمود: برنامه ریزی داریم تا 1404، بتوانیم یک محصول در هر روز کاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا به امروز حدوداً 80 شرکت عظیم صنعتی از محصولات نانو استفاده می نمایند، گفت: تا 1404 بیش از 200 شرکت صنعتی عظیم از فناوری نانو برای بهبود کارایی و بهره وری استفاده خواهند کرد.

مدیر گروه صنعت ستاد توسعه فناوری نانو گفت: بعلاوه طبق برنامه ریزی هایی که با معاونت امور صنایع وزارت صنعت داشته ایم برنامه ویژه ای از سال 1398 برای بومی سازی محصولات وارداتی ارزبر و محصولات مورد احتیاج صنعت داریم؛ به طور مثال در سال 99 تعداد 57 طرح پیروز را در صنعت داشتیم که احتیاجهای صنعت را برطرف کردند و جایگزین واردات شده بودند.

نجیمی با بیان اینکه بناست که سال جاری این تعداد محصولات که احتیاج صنایع را برطرف کردند رشد داشته باشند، بیان نمود: علی رغم اینکه دچار رکود مالی بودیم اما صنعت از محصولات نانو استقبال کرد به علت اینکه محصولات فناورانه فراوری شده از ارزش اضافه نموده بالایی برخوردار هستند بدین ترتیب از استقبال خوبی نزد مشتریان برخوردار می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1473

به "فراوری 160محصول نانوی مورد احتیاج صنعت، رسوخ نانو به 200 صنعت تا 1404" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 160محصول نانوی مورد احتیاج صنعت، رسوخ نانو به 200 صنعت تا 1404"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید