تهیه واکسن کرونا با توان داخلی ، جزئیات زمانی واکسیناسیون گروه های مختلف اعلام شد

به گزارش سرگرمی تفریحی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: واکسن کرونا با استفاده از توان داخلی و هم با خرید از دیگر کشور ها تامین می گردد.

تهیه واکسن کرونا با توان داخلی ، جزئیات زمانی واکسیناسیون گروه های مختلف اعلام شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور؛ مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به نگرانی مردم درباره تامین واکسن کرونا در کشور، با اشاره به موضوع بالا، گفت: کمیته علمی مقابله با کرونا در کوشش است تا احتیاج کشور به واکسن کرونا را با یاری فراوریات داخلی و خرید از دیگر کشور ها تامین کند.

وی اضافه نمود: در این برنامه قرار است حدود 16 میلیون دوز واکسن از مجموعه کوواکس، بیش از 25 میلیون دوز به وسیله واردات و 25 میلیون دوز با استفاده از فراوریات داخلی تامین گردد. واکسیناسیون عمومی نیز اسفندماه سال آینده آغاز می گردد.

به گفته رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا، زمستان سال جاری کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، افراد مسن، معلولان و جانبازان مراکز نگهداری در اولویت واکسیناسیون قرار دارند. بهار و تیرماه سال آینده نیز افراد بالای 65 سال، افراد 16 تا 64 سال با بیماری زمینه ای و افرادی که به واسطه شغل خود با مردم در تماس هستند واکسن دریافت می نمایند.

وی همچنین بیان نمود: مرداد تا آذر 1400 نیز نوبت به واکسیناسیون ساکنان مراکز شلوغ، افراد 55 تا 65 سال فاقد بیماری زمینه ای و شاغلان ضروری و کارکنان بهداشتی که در خط اول مواجهه نیستند، واکسن می زنند. در نهایت نیز در فاز چهارم، با آغاز زمستان 1400، همه مردم در مقابل این بیماری واکسینه خواهند شد.

قانعی با اشاره به اینکه 9 شرکت در حال فراوری واکسن کرونا هستند، گفت: 3 مورد از آن ها به فاز بالینی رسیده اند. یک همکاری مشترک با کوبا داریم که این واکسن نیز در مراحل خوبی واقع شده است. به زودی واکسن مورد تایید ایرانی به مرحله فراوری نهایی خواهد رسید. پایگاه یونیسف، ایران را یکی از کشور های سازنده و فراورینماینده واکسن کرونا معرفی نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1218

به "تهیه واکسن کرونا با توان داخلی ، جزئیات زمانی واکسیناسیون گروه های مختلف اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه واکسن کرونا با توان داخلی ، جزئیات زمانی واکسیناسیون گروه های مختلف اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید