تهیه نقشه تخصصی صخره های مرجانی دنیا با یاری مردم

به گزارش سرگرمی تفریحی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، دسترسی به اطلاعات این صخره های مرجانی در نقاط مختلف دنیا به وسیله اجرای یک نرم افزار بازی مجازی ممکن می گردد و با استفاده از آن کاربران درک خواهند کرد که این صخره ها چگونه شکل می گیرند و چگونه باید در آینده از آنها حفظ و نگهداری کرد.

تهیه نقشه تخصصی صخره های مرجانی دنیا با یاری مردم

بازی یادشده که توسط خود ناسا ابداع شده، NeMO-Net نام دارد و با سیستم عامل آی او اس سازگاری دارد. نسخه اندرویدی این نرم افزار در آینده نزدیک عرضه خواهد شد. با اجرای این بازی کاربر به عمق اقیانوس ها می رود و صخره های مرجانی مختلف را شناسایی می نماید. اطلاعات این بازی به طور اتوماتیک توسط رایانه و بر مبنای اطلاعات جمع آوری شده به وسیله تحقیقات ناسا فراوری شده اند.

ناسا چند سال قبل با استفاده از دوربین های فوق دقیق اقدام به نقشه برداری از صخره های مرجانی عمق اقیانوس ها کرد. اما تجزیه و تحلیل و آنالیز دقیق این اطلاعات نیازمند صرف وقت طولانی است. ناسا برای معین کردن نوع دقیق هر یک از این صخره ها از کاربران یاری گرفته و افراد بعد از مشاهده عکس های صخره های دریایی و آنالیز فهرستی از انواع این صخره ها که در محیط بازی موجود است، نوع درست را پیدا نموده و آن را علامت می زنند.

ناسا با جمع آوری این اطلاعات و آنالیز آنها می تواند گونه های مختلف صخره های مرجانی و فراوانی آنها را آنالیز و معین کند.

این بازی کارنمودهای آموزشی دیگری نیز دارد و کاربران آن با نحوه حفاظت از صخره های دریایی و احیای آنها نیز آشنا می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 677

به "تهیه نقشه تخصصی صخره های مرجانی دنیا با یاری مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه نقشه تخصصی صخره های مرجانی دنیا با یاری مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید