تغییر مسیرراهرو مالی پکن و اسلام آباد به ضرر ایالت های کوچک پاکستان است

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرنگاران: عضو ارشد حزب عوامی ملی پاکستان با اشاره به تغییر احتمالی راستا راهرو مالی چین و پاکستان از سوی دولت فدرال این کشور گفت که این تغییر راستا به ضرر ایالت های کوچک است و برای این حزب پذیرفتنی نیست.

تغییر مسیرراهرو مالی پکن و اسلام آباد به ضرر ایالت های کوچک پاکستان است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، میان افتخار حسین عضو ارشد حزب عوامی ملی پاکستان گفت: درحالی که مردم ایالت های سند، بلوچستان و خیبرپختونخواه از ابتدای تاریخ پاکستان از حقوق اساسی خود محروم هستند؛ حزب عوامی ملی نیز تغییر جهت راهرو مالی چین و پاکستان از ایالت پنجاب را هرگز نخواهد پذیرفت.

افتخار حسین اضافه کرد: درصورت تغییر جهت مالی راهروی مالی چین و پاکستان از بنادر گوادر در پاکستان تا کاشغر در چین، مسئولیت اوضاع داخلی کشور به عهده دولت فدرال خواهد بود.

وی اظهارداشت: تغییر جهت راهروی مالی چین و پاکستان خلاف منافع ایالت های کوچک این کشور است که هرگز قابل تحمل نخواهد بود.

عضو ارشد حزب عوامی ملی پاکستان گفت: این حزب قرار است کنفرانس همه احزاب سیاسی پاکستان درمورد راهروی مالی این کشور با چین را در 16 می (26 اردیبهشت) سالجاری برگزار کند و همه رهبران احزاب سیاسی در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

افتخار حسین در ادامه از رایزنی حزب عوامی ملی پاکستان در این مورد با دیگر احزاب سیاسی این کشور اطلاع داد.

درحالی که حزب حاکم پاکستان در ایالت پنجاب و فدرال بر سر قدرت است، بنابراین، همیشه کوشش می نماید تا پروژه های بزرگ در این ایالت انجام گردد و حزب عوامی ملی و سایر احزاب ناسیونالیست بلوچ با فشار بر دولت فدرال می خواهند تا جهت واقعی راهرو مالی چین و پاکستان تغییر نکند و مردم ایالت های بلوچستان و خیبرپختونخواه نیز پیشرفت نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 379

به "تغییر مسیرراهرو مالی پکن و اسلام آباد به ضرر ایالت های کوچک پاکستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر مسیرراهرو مالی پکن و اسلام آباد به ضرر ایالت های کوچک پاکستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید