بعضی کشورها به بهانه دفاع از امنیت ملی حملات سایبری انجام می دهند

به گزارش سرگرمی تفریحی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، هوانگ کونمینگ رئیس اداره تبلیغات حزب کمونیست چین در جریان سخنرانی خود در شروع کنفرانس جهانی اینترنت در شهر ووشن چین، توضیح داد: بعضی کشورها به بهانه دفاع از امنیت ملی خود حملات سایبری را به دیگر کشورها و شرکت های تجاری انجام می دهند.

بعضی کشورها به بهانه دفاع از امنیت ملی حملات سایبری انجام می دهند

وی نام این کشورها را ذکر نکرد، اما چین تا به حال بارها آمریکا و کشورهای اروپای غربی را به طراحی حملات سایبری بر علیه خود با هدف سرقت اطلاعات حساس متهم نموده است.

کونمینگ اضافه نمود: طرز فکر مربوط به دوران جنگ سرد جلوی تعاملات سازنده در فضای مجازی را گرفته است و رفتار زورگویانه تاثیر منفی بر اعتماد دوجانبه در فضای مجازی دارد. حملات سایبری به بهانه حفظ امنیت ملی تردیدها را در فضای مجازی افزایش داده و به مخالفت و فضای منفی در این زمینه اضافه نموده است.

کنفرانس دنیای اینترنت در چین در روزهای اخیر در شرایطی در حال برگزاری است که تنش میان چین و آمریکا بر سر موضوع های مختلف و از جمله صادرات محصولات فناوری آمریکایی به چین و تداوم فعالیت شرکت هواوی در امریکا و دیگر کشورهای دنیا تشدید شده است.

در این کنفرانس نمایندگان شرکت های بزرگ فناوری مانند علی بابا، بایدو، مایکروسافت، کوالکوم، تنسنت و غیره حضور دارند تا ایده های خود در خصوص زمامداری و مدیریت اینترنت را مطرح نموده و از ضرورت سیاست گذاری در خصوص فضای مجازی دفاع نمایند.

پکن مدت هاست از ایده حاکمیت سایبری دفاع می نماید و معتقد است کشورها باید در زمینه کنترل زیرساخت های اینترنتی که در اختیار دارند آزاد باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 287

به "بعضی کشورها به بهانه دفاع از امنیت ملی حملات سایبری انجام می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی کشورها به بهانه دفاع از امنیت ملی حملات سایبری انجام می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید