بودجه سازمان میراث فرهنگی 40درصد افزایش یافته است

به گزارش سرگرمی تفریحی، معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با نگاه ویژه رئیس جمهوری این سازمان جزء معدود دستگاه هایی است که در سال جدید بودجه اش روند صعودی داشته و نسبت به سال قبل 40درصد افزایش یافته است.

بودجه سازمان میراث فرهنگی 40درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسین اربابی درسفر به خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد طرح های سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حوزه گردشگری طی سالهای گذشته هزار و 500 طرح بوده که در سال 97 به دوهزار و 200 طرح رسیده است.

وی اضافه نمود: در این طرح ها بیش از یک میلیون و 200 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که سالانه تعدادی از آن به بهره برداری می رسد و تعدادی نیز به آن اضافه می گردد.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی گفت: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفته است و حوزه گردشگری تا کنون از گزند تحریمها مصون مانده که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و سازمان میراث فرهنگی نیز در بخش ورود گردشگران به ایران با راه اندازی ویزای الکترونیک و با حذف ویزا برای بعضی کشورهای هدف رفت و آمد را تسهیل نموده است.

اربابی اضافه نمود: برای جذب گردشگران باید از ظرفیت رویدادهای فرهنگی مانند روزهای ملی با برنامه ریزی به خوبی بهره برد و همچنین با تعریف مسیرهای گردشگری، محورهای گردشگری ایجاد کرد.

وی با اشاره به حضورو برگزاری مراسم روزملی خیام نیشابوری ادامه داد: در این چارچوب باید نقاط فرهنگی نیشابور مانند آرامگاه عطار، کمال الملک و خیام، سایت موزه تاریخی شادیاخ و آرامگاه یغمای نیشابوری به صورت محور تعریف گردد تا گردشگران بتوانند به خوبی از این ظرفیتها استفاده نمایند و میزان ماندگاری گردشگران نیز بالا برود.

هم چنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: هزار و 560 اثر در استان خراسان رضوی طی شش دهه گذشته ثبت آثار ملی شده است و سال گذشته اقدامات پژوهشی و مقدماتی برای ثبت 430 اثر تاریخی دیگر در فهرست آثار ملی شروع شده است.

ابوالفضل مکرمی فر اضافه نمود: امسال 200 اثر تاریخی به این تعداد اضافه می گردد تا بتوانیم اقدامات قانونی لازم برای پیشگیری از تخریب این آثار ارزشمند را به وسیله مراجع قانونی انجام دهیم.

وی ادامه داد: یکی از سیاست های سازمان میراث فرهنگی ایجاد حداقل یک موزه در هر شهر است و با این شعار در سال گذشته اقدامات لازم برای ایجاد 11 موزه در استان شروع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: موزه آب در گناباد، باستان شناسی در کاشمر، مردم شناسی در خلیل آباد، مردم شناسی در بردسکن، اسناد و مدارک در تایباد، موسیقی آئینی در تربت جام، خانه شهید مطهری در فریمان و مازاری و ابریشم در تربت حیدریه از جمله این موزه هاست.

مکرمی فر اضافه نمود: در این چارچوب شهرهایی که ظرفیتهای لازم برای ایجاد موزه را دارا و فاقد موزه هستند در اولویت قرار دارند و در امسال سعی در ایجاد موزه های مشارکتی با همکاری سازمان های خصوصی داریم.

وی اضافه نمود: اقدامات محتوایی برای راه اندازی موزه خراسان بزرگ از سال پیش شروع شده و احداث ساختمان این موزه با زیر بنای 18 هزار متر مربع شروع شده و بیش از 50 درصد از مراحل راه اندازی آن به انتها رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 103

به "بودجه سازمان میراث فرهنگی 40درصد افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه سازمان میراث فرهنگی 40درصد افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید