برق انداختن انواع سطوح؛ تمیز کردن سرامیک و پارکت

به گزارش سرگرمی تفریحی، یکی از سخت ترین کارهای خانه، تمیز کردن کف و کاشی ها و سرامیک است. در این مقاله می خواهیم درباره شیوه های مختلف تمیز کردن سرامیک و پارکت ، وسایل مورد احتیاج و مواد شوینده خوب و مناسب برای این کار صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

برق انداختن انواع سطوح؛ تمیز کردن سرامیک و پارکت

تمیز کردن سرامیک

چه کار کنیم تا سرامیک کدر نگردد؟

قبل از این که سرامیک های خانه کثیف گردد، باید شیوه نگه داری از آن ها و این که چه کار کنیم که سالم تر بمانند را بدانیم. برای نگهداری از سرامیک ها و جلوگیری از تجمع لکه های پایدار، کارهای زیر را پیشنهاد می دهیم:

  • مرتب سرامیک را جارو کنید.
  • بدون استفاده از شوینده و تنها با آب خالی زمین را طی بکشید.
  • از زیرپایی بهره ببرید.
  • اگر چیزی روی سرامیک ریخت، بلافاصله پاک کنید.
  • درزهای سرامیک ها را هر چند وقت یکبار تمیز کنید. برای این کار مقداری از جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید و درزها را با خمیری که به دست می آید، بپوشانید. بعد از یک ساعت خمیر را با مسواک یا یک فرچه سفت پاک کنید. برای تمیزی بیشتر می توانید از مقداری سرکه هم بهره ببرید.
  • از مواد ساینده کم تر استفاده نکنید.

نکاتی مهم برای تمیز کردن سرامیک ها

مراقب باشید از مواد شوینده غلیظ و قوی برای تمیز کردن سرامیک استفاده نکنید. چون ممکن است روی سطح آن ها خط بیفتد و آسیب جدی ببیند.

برای تمیز کردن هر نوع کف پوش، کار را از قسمت انتهایی سالن یا اتاق جایی که از در و راهرو دور است آغاز کنید و تکه تکه کف را تمیز کنید و جلو بیایید تا به در نزدیک گردد.

برای تمیز کردن سرامیک اگر از سفید کننده استفاده می کنید برای از بین بردن اثر ماده سفید کننده در مرحله بعد از یک ماده شوینده ملایم استفاده و دوباره تمام کف را با دستمال خیس پاک نموده سپس همه بخش ها را با پارچه ای نرم خشک کنید.

محلول پیشنهادی برای تمیز کردن سرامیک

یک چهارم پیمانه جوش شیرین، یک دوم پیمانه سرکه و 1 پیمانه آمونیاک در یک سطل آب گرم برای پاک کردن و از بین بردن رسوبات و آلودگی های سرامیک فوق العاده است.

تمیز کردن پارکت

یکی از مزایای استفاده از پارکت، تمیز کردن راحت و سریع آن است. برای تمیز کردن پارکت ابتدا با جارو برقی خرده های غذا، آشغال و گرد و غبار را از روی پارکت جارو کنید و آن را خوب تمیز کنید. سپس با یک طی حوله ای غبار مانده روی پارکت را پاک کنید. حالا تمیز کردن پارکت را با یک طی مویی و مقدار کمی آب آغاز کنید.

بهتر است مراحل فوق را دو روز در هفته انجام دهید نه بیشتر. با انجام این مراحل به طور منظم، پارکت ها براق و تمیز می مانند و احتیاج به تمیزکاری عمقی و سخت ندارند. اما برای تمیز کردن عمقی پارکت ها، بعد از جارو کشیدن و از بین بردن گرد و غبار، با محلول مخصوص تمیز کننده پارکت ، کف را طی مویی بکشید. محلول پاک کننده را با یک دستمال نرم یا طی مویی تمیز که آن را مرطوب نموده اید، تمیز کنید.

اشتباهات رایجی که موقع ظرف شستن مرتکب می شویم

فوت کوزه گری هنگام تمیز کردن پارکت، استفاده از حداقل آب ممکن است. چون آب به تمام پارکت ها به ویژه پارکت های چوبی آسیب می رساند. حتما توجه داشته باشید که اگر از تمیز کننده تجاری استفاده می کنید مقدار ترکیب آن با آب را از روی دستورالعمل مطالعه کنید.

محلول پیشنهادی برای تمیز کردن پارکت

بسیاری از محلول های تمیز کننده خانگی برای پارکت نیز مناسب هستند. برای درست کردن محلول پاک کننده پارکت، یک سطل آب گرم را با یک چهارم فنجان مایع ظرفشویی خفیف مخلوط کنید. دقت کنید که نباید از سرکه، آمونیاک و پاک کننده هایی با PH بالا و تمیز کننده های روغنی بهره ببرید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 49

به "برق انداختن انواع سطوح؛ تمیز کردن سرامیک و پارکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برق انداختن انواع سطوح؛ تمیز کردن سرامیک و پارکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید