انجام دو کاوش نجات بخشی در شهرستان گرمی

به گزارش سرگرمی تفریحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از انجام دو کاوش نجات بخشی در شهرستان گرمی اطلاع داد.

انجام دو کاوش نجات بخشی در شهرستان گرمی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، نادر فلاحی با اعلام این خبر گفت: امسال سه کاوش باستان شناسی در سطح استان اردبیل داشتیم که 2 مورد آن مربوط به شهرستان گرمی بود.

او افزود: کاوش نجات بخشی قلعه آلاجوق و یل سویی از جمله فعالیت های مورد قبول در حوزه میراث فرهنگی شهرستان گرمی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: همچنین اداره میراث فرهنگی استان نسبت به احداث مجموعه خدماتی و سرویس بهداشتی در منطقه نمونه گردشگری داش دیبی اقدام کرده است.

فلاحی توضیح داد: در حال حاضر 9 مجموعه بوم گردی در شهرستا ن گرمی در مرحله صدور پروانه بهره برداری واقع شده است که این میزان در ابتدای سال 2 عدد بود.

او اعلام کرد: از جمله مسائل حوزه گردشگری شهرستان گرمی بلاتکلیف بودن کمپ گردشگری برزند بود که اداره کل میراث فرهنگی با واگذار نمودن این کمپ به بخش خصوصی نسبت به حل این موضوع تا خاتمه امسال اقدام خواهد نمود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عنوان نمود: در امسال 6 اثر تاریخی ملموس و ناملموس شهرستان گرمی در فهرست آثار سازمان میراث فرهنگی کشور به ثبت ملی رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 67

به "انجام دو کاوش نجات بخشی در شهرستان گرمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام دو کاوش نجات بخشی در شهرستان گرمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید