انتشار اتودهایی از طبیعت و معماری کاشان

به گزارش سرگرمی تفریحی، به گزارش خبرنگاران ، این هنرمند کاشانی با بیان اینکه هرکسی دوست دارد طبیعت زادگاهش را برای دیگران برترین معرفی کند، تأکید می نماید هرگز از این منظر به دامان طبیعت نشتافته است.

انتشار اتودهایی از طبیعت و معماری کاشان

او طبیعت کاشان را از جنس سادگی، آمیخته با گرمایی اغلب طاقت فرسا، آسمانی آبی، دشت هایی فراخ و زمانی پربرکت توصیف می نماید. این نقاش در اثرش تصریح می نماید اگرچه طبیعت کاشان به چشم نوازی منطقه ها خوش آب وهوا نیست، حسی فریبا دارد که در انس با آن فضا قابل درک است.

مجموعه طراحی های کتاب مرا به دشت منتخبی از اتودهایی است که این هنرمند در سال های اخیر از اقلیم کاشان در دو فضای طبیعت و معماری طراحی نموده است. عباس اکبری، استاد هنر دانشگاه کاشان بر مقدمه ای که بر این کتاب نوشته با اشاره به فقدان فیگورهای انسانی در طراحی و نقاشی های اسدزاده از طبیعت و بناها و معماری کاشان، تأکید می نماید در زمانه ای که انسان خود را مسلط بر هر چیزی به ویژه طبیعت می داند، تماشا طبیعتی که در آن انسان حضور ندارد، یادآور احتیاج آدمی به طبیعت است، زیرا ما همه جزیی از طبیعتیم و این نکته فراموش شده زندگی ما است. این استاد هنر بعلاوه در توصیف نقاشی های این کتاب تأکید می نماید: اسدزاده می کوشد در پشت رویکرد سنتی و وفادارانه اش به طراحی و نقاشی، دور از هیاهوی جریان های هنری معاصر مرتبط به طبیعت به ویژه هنر زیست محیطی، آن را به ما یادآور گردد.

کتاب مرا به دشت در 200 صفحه، مصور، رنگی و در قطع خشتی و به دو زبان فارسی و انگیسی منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1546

به "انتشار اتودهایی از طبیعت و معماری کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار اتودهایی از طبیعت و معماری کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید