افزایش 6.7 درصدی صادرات هند به ایران درپی حذف دلار از مبادلات دو کشور

به گزارش سرگرمی تفریحی، خبرنگاران: صادرات هند به ایران در ماه های آوریل تا نوامبر 2012(فروردین تا آبان 91) با رشد 6.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 1.78 میلیارد دلار رسید.

افزایش 6.7 درصدی صادرات هند به ایران درپی حذف دلار از مبادلات دو کشور

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی هندو بیزینس لاین، به دنبال جایگزینی روپیه با دلار در مبادلات ایران و هند، صادرات هند به ایران در امسال به فرایند رو به رشد خود بازگشته است.

دو کشور در حال کار بر روی تدوین یک استراتژی مشترک جهت شناسایی محصولات هندی دارای پتانسیل صادرات به ایران و انعقاد قرارداد هایی در این زمینه هستند.

ایران و هند تصمیم گرفته اند تا کارگروهی را برای تنظیم قرارداد صدور بعضی کالاهای خاص به ایران معین نمایند. یک مقام مطلع در وزارت بازرگانی هند گفت، دولت هند همچنین میخواهد سیاست های تشویقی را برای صدور بعضی از کالاها به ایران وضع کند.

این مقام مطلع اضافه نمود: این امیدوار نماینده است که صادرات ما به ایران مجددا به جهت رو به رشد خود بازگشته است.

صادرات هند به ایران سال گذشته به دلیل تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا سیری نزولی به خود گرفت و با کاهشی 3.7 درصدی به 2.4 میلیارد دلار رسید.

در پی کاهش صادرات هند به ایران، دو کشور ساز و کار پرداخت به روپیه را طراحی کردند که به موجب آن بخشی از پول نفت ایران در حسابی در بانک یو سی اوی هند به روپیه سپرده گذاری می گردد. این پول بابت پرداخت پول کالاهای صادر شده از هند به ایران مورد استفاده قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد که این ساز و کار توانسته تحریم ها علیه ایران را تا حد زیادی بی اثر سازد، به طوری که صادرات کالاهای هندی به ایران در فاصله زمانی آوریل تا نوامبر2012(فروردین تا آبان 91) با 6.7 درصد رشد به 1.78 میلیارد دلار رسیده، در حالی که صادرات کلی هند در همان بازه زمانی حدود 7 درصد کاهش داشته است.

دهلی نو تعدادی از کالاها از جمله طلا و جواهرات، کالاهای مهندسی و محصولات دارویی را شناسایی نموده است که بازار فروش مستعدی در ایران دارند. کارگروه معین شده موظف شده که با یاری دریافت از فعالان مالی هر دو کشور به سرعت مباحث مربوط به قیمت گذاری و کیفیت را پیش ببرد و در کوتاه ترین زمان ممکن قراردادها را منعقد نماید.

آجای ساهای، رئیس فدراسیون سازمان های صادر نماینده محصولات هندی گفت: هند باید تمام کوشش خود را به کار گیرد تا به وسیله معین قیمت ها و کیفیت مورد احتیاج کالاها به صادر نمایندگان یاری کند تا قراردادهای خود با ایران را تثبیت نمایند.

23

منبع: تسنیم
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 357

به "افزایش 6.7 درصدی صادرات هند به ایران درپی حذف دلار از مبادلات دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 6.7 درصدی صادرات هند به ایران درپی حذف دلار از مبادلات دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید