از قصر زیر آب استانبول خبر دارید؟

به گزارش سرگرمی تفریحی، در این پست از وبلاگ خبرنگاران درباره قصر زیرزمینی و زیر آب استانبول اطلاعاتی به شما خواهیم داد تا در سفر به استانبول از آن تماشا کنید. بازید از یک بنای تاریخی خاص در استانبول به همان میزان شیرین است که باقلوای استانبولی آن را برای شما به ارمغان می آورد! البته آن شیرینی خوردنی است و این شیرینی، حیرتی است که سال ها آن را فراموش نخواهید کرد. درباره یک قصر برای شما صحبت خواهیم کرد که قرن های پیش در زمان عثمانی ساخته شده است ولی اکنون جاذبه تماشای شهر توریستی و مجذوب کننده استانبول است. شاید کمتر از آن صحبت شده باشد اما این مکان فوق العاده تماشای است و به شما پیشنهاد می کنیم از آن تماشا کنید.

از قصر زیر آب استانبول خبر دارید؟

آب انبار و قصر زیر آب استانبول

آب انبارها در نوع خود و با توجه به معماری هایی که دارند مورد توجه علاقه مندان به فرهنگ و تاریخ قرار می گیرند، اما تماشا یک قصر که در زیر آب است نیازی به جست و جو در تاریخ با دنیایی از اطلاعات ندارد، شما فقط قرار است آب انباری را در استانبول شاهد باشید که در قرن ششم میلادی ساخته شده است. اگر به تاریخی که گفتیم خوب دقت کنید متوجه خواهید شد که در حدود 1500 سال از ساخت آب انبار معروف استانبول یعنی آب انبار باسیلیکا گذشته است و اینکه در تمام این مدت به خوبی از آن نگهداری شده است به موضوعی خواهیم رسید که متاسفانه در ایران رعایت نمی گردد و آن چیزی نیست جزف حفظ آثار برای آیندگان و عایدی زایی از آن در صنعت گردشگری.

خیلی از افراد بدون اطلاع از این جاذبه گردشگری شهر استانبول، بلیط هواپیما تهیه می نمایند و بدون بازدید از این قصر فوق العاده تماشای به ایران باز می گردند!

اما در آب انبار باسیلیکا چه می گذرد که به آن قصر زیر آب استانبول می گویند؟ آب انبارها نقش مهمی در تامین آب منطقه مخصوصاًً در زمان های جنگ و خشک سالی به عهده داشتند، آب انبار باسیلیکا در زمان بیزانس و به دلیل تامین آب شهر در زمان محاصره جنگی ساخته شده بود، چیزی که آن را به یک قصر تبدیل نموده است ستون های قطور و زیادی است که آنها را در قصرها مشاهده می کنید. تعداد این ستون ها که ارتفاعی در حدود 9 متر دارند، 336 عدد می گردد.

برای مشاهده این بنا که در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است باید به محله ایاصوفیه بروید، برای بازدید گردشگران، قایق هایی گذاشته شده است که پس از پرداخت مبلغ می توانید در این قصرِ زیر آب دور بزنید و معماری خارق العاده عثمانی را در سفرِ خود به استانبول نظاره گر باشید.

منبع: تریپ
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1857

به "از قصر زیر آب استانبول خبر دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از قصر زیر آب استانبول خبر دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید