آیا فروش گوشی پلاستیکی 1000 دلاری درست است؟

به گزارش سرگرمی تفریحی، از لحاظ سخت افزاری، گلکسی نوت 20 ارتقای چشمگیری نسبت به نسل قبلی پیدا نموده است. با این حال یک تغییر مهم که توجهات زیادی را جلب نموده و نقدها گسترده ای را به خود اختصاص داده، تصمیم سامسونگ برای استفاده از بدنه پلاستیکی است. این در حالی است که گلکسی نوت 20 اولترا و تمام گوشی های پرچم دار سامسونگ که بعد از گلکسی اس 6 عرضه شده اند، بدنه شیشه ای و فلزی دارند.

آیا فروش گوشی پلاستیکی 1000 دلاری درست است؟

اما آیا این موضوع واقعا اهمیت زیادی دارد؟ یا اینکه استفاده از بدنه پلاستیکی برای یک گوشی پرچم دار در سال 2020 در واقع ضعف مهمی محسوب می گردد؟

استدلال مخالفان بدنه پلاستیکی

این تصمیم سامسونگ اولین سؤالی که ایجاد می نماید این است که چرا یک گوشی هزار دلاری باید با بدنه پلاستیکی به دست کاربران برسد. احتمالا می دانید بدنه های شیشه ای گران تر از بدنه های پلاستیکی هستند و به همین خاطر اتخاذ این تصمیم از طرف سامسونگ، این احساس را به کاربران انتقال می دهد که این شرکت برای افزایش سود خود دست به انجام چنین کاری زده است.

علاوه بر این، بدنه پلاستیکی کاربران را به یاد گوشی های ارزان قیمت می اندازد. به همین خاطر کاربران از یک گوشی گران قیمت انتظار دارند که با بدنه شیشه ای و فلزی روانه بازار گردد.

طی چند سال اخیر، تمام گوشی های پرچم دار شرکت های مختلف مانند اپل، هواوی، وان پلاس، گوگل و دیگران با بدنه شیشه ای عرضه شده اند. حتی شرکتی مانند ریلمی که پرچم داران خود را با نصف قیمت گلکسی نوت 20 به فروش می رساند، از بدنه شیشه ای برای این گوشی ها استفاده می نماید.

استدلال موافقان بدنه پلاستیکی

در بعضی نقد و آنالیز های اجرا شده برای گلکسی نوت 20 به این موضوع اشاره شده که این بدنه پلاستیکی حس بدی به کاربر منتقل نمی نماید و حتی احتمالا کاربران بعد از کمی استفاده متوجه این موضوع می شوند. بنابراین این بدنه پلاستیکی مشابه بدنه های پلاستیکی گوشی های ارزان قیمت نیست. همچنین برای بهره گیری از چنین بدنه ای می توان دلایل مختلفی را مطرح نمود.

به عنوان مثال، می توانیم به افزایش دوام اشاره کنیم. اگرچه امروزه بدنه های پلاستیکی برای محافظت از خود از شیشه محافظ گوریلا گلس بهره می برند و به عنوان مثال گلکسی نوت 20 اولترا مجهز به جدیدترین نسل گوریلا گلس است، اما همواره این احتمال وجود دارد که پنل پشتی شیشه ای گوشی در اثر برخورد دچار آسیب جدی گردد. این موضوع به این معنی نیست که پلاستیک کاملا ضدضربه است، اما در هر صورت در بدترین حالت هم خرد نمی گردد.

سامسونگ اعلام نموده که استفاده از بدنه پلاستیکی منجر به کاهش جذب اثر انگشت می گردد که معمولا یکی از موارد آزاردهنده بدنه های شیشه ای به حساب می آید. همانند شیشه و برخلاف گوشی های قدیمی دارای بدنه فلزی، پنل پشتی پلاستیکی به شرکت ها اجازه می دهند که قابلیت هایی مانند شارژ بی سیم و مقاومت در برابر نفوذ آب را ارائه دهند. این دو ویژگی به بخش جدایی ناپذیر گوشی های پرچم دار گران قیمت تبدیل شده اند.

آیا واقعا این موضوع اهمیت زیادی دارد؟

همان طور که گفتیم، بدنه پلاستیکی این گوشی مشابه بدنه گوشی های ارزان قیمت نیست و از طرف دیگر باید به قابلیت های شارژ بی سیم و مقاومت در برابر نفوذ آب هم اشاره کنیم. همچنین باید خاطرنشان کنیم که بیشتر کاربران برای محافظت از گوشی از قاب محافظ استفاده می نمایند و این یعنی بسیاری از این افراد پنل پشتی گوشی خود را حین استفاده روزمره لمس نخواهند کرد.

از طرف دیگر، بدنه پلاستیکی یک گوشی 1000 دلاری بدون شک برای بعضی کاربران موضوع آزاردهنده ای خواهد بود. در این میان سامسونگ برای کاهش اعتراضات نسبت به این موضوع می توانست ویژگی های جذاب تری برای این گوشی ارائه کند که متأسفانه نوت 20 در این زمینه هم حرف زیادی برای گفتن ندارد.

سامسونگ به سایت Android Authority گفته که بدنه پلاستیکی به این شرکت اجازه داده گلکسی نوت 20 را با امکانات بهتر و قیمت مشابه گوشی های نوت 9 و نوت 10 به دست کاربران برساند. به عبارت دیگر، سامسونگ می گوید بدنه شیشه ای باعث می شده قیمت این گوشی افزایش پیدا کند یا بعضی امکانات آن ضعیف تر گردد.

اما حقیقت این است که گلکسی نوت 20 تفاوت های زیادی با گلکسی نوت 20 اولترا دارد و همین موضوع جذابیت آن را تا حد زیادی کاهش داده است. به غیر از تفاوت در زمینه ظرفیت باتری که چندان مهم نیست، باید بگوییم که نمایشگر گلکسی نوت 20 از رزولوشن QHD+ بهره نمی برد و دارای رفرش ریت کاملا معمولی 60 هرتز است. همچنین مدل اولترا به لطف داشتن ویژگی هایی مانند درگاه کارت microSD، دوربین 108 مگاپیکسلی، دوربین زوم بهتر و نسل جدید شیشه محافظ گوریلا گلس از جهات مختلف فاصله زیادی با برادر کوچک تر خود دارد.

همان طور که می بینید، گلکسی نوت 20 به دلیل داشتن ضعف های متعدد و علاوه بر آن بدنه پلاستیکی، کاربران را به این فکر می اندازد که سامسونگ صرفا برای افزایش سود خود از چنین بدنه ای استفاده نموده است. در هر صورت واضح است که شکاف بین نوت 20 و نوت 20 اولترا بسیار عظیم تر از نوت 10 و نوت 10 پلاس محسوب می گردد و پلاستیکی بودن بدنه گلکسی نوت 20 باعث شده این شکاف بیشتر احساس گردد.

در رابطه با این موضوع چه فکر می کنید؟ به نظر شما یک گوشی هزار دلاری اگر با بدنه پلاستیکی عرضه گردد مشکل عظیمی به حساب نمی آید یا اینکه چنین کاری را به حساب حرص و طمع شرکت سازنده می گذارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

  • چرا قیمت جهانی گوشی های هوشمند تا این حد افزایش یافته است؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 909

به "آیا فروش گوشی پلاستیکی 1000 دلاری درست است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا فروش گوشی پلاستیکی 1000 دلاری درست است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید