8 عادت بدی که مانع موفقیت شغلی می شوند

به گزارش سرگرمی تفریحی، موانع پیروزیت شغلی چیست

در اینجا خصوصیاتی را برای شما توضیح دهیم که معمولا در افراد پیروز دیده نمی گردد و برای رسیدن به پیروزیت و پیشرفت باید از این خصوصیات دوری کنید.

8 عادت بدی که مانع موفقیت شغلی می شوند

1- زودباوری

تجربه ای که به اثبات رسیده این است که هیچ وقت نباید تمام گفته های یک کسب وکار را باور کرد. مثلا وقتی آنها می گویند نمی توانند درباره ارتقای حقوق و مزایابا شما مذاکره نمایند، باور نکنید. به یاد داشته باشید، زمانی که یک رئیس یا هرشخص دیگری که به گونه ای با شغل و کار و موفقیت مالی شما مرتبط است، پیشنهادی به شما می دهد، عجله نکنید و سریع آن را قبول نکنید. شرکت ها همچون یک مدیر فروش ماهر عمل می نمایند و همیشه صحبت را با مبالغ پایین آغاز می نمایند. آنها به این ترتیب می خواهند هم شما را در اختیار داشته باشند و هم صرفه جویی نمایند تا هزینه ها را کاهش دهند.

2- وابستگی به تفکرات گروهی

وابستگی به تفکر و تصمیم گیری گروهی یک مشکل روانشناختی است که معمولا در محیط های کاری شایع است. خصوصا زمانی که جمعیت گروه زیاد است و روابط طولانی مدت است. اگر شما بر این اساس رفتار کنید در معرض خطر شکست و آزار و اذیت همکاران قرار خواهید گرفت؛ اما اگر با آنها تعامل کنید و به آنها بپیوندید، شما یک عمل اشتباه انجام داده اید و در پیشرفت و یافتن شغل های بعدی شکست بزرگی خواهید خورد. یادتان باشد که همیشه خودتان انتخاب می کنید که چه آینده ای داشته باشید و انتخاب با شما است.

3- ترس و واهمه

مردم وقتی می ترسند اعمال غیرعقلانی انجام می دهند. افراد ترسو در محل کار مشکل آفرین هستند. برای نمونه اگر فرد از اخراج شدن واهمه داشته باشد مدام اشتباهات بسیاری را مرتکب می گردد و همیشه در پی راهی برای مقصر نشان دادن دیگری است. این افراد همیشه سعی می نمایند دیگران را مقصر نشان دهند. بعلاوه وقتی در کار گروهی شکست می خورند، می گویند دیگران نقش خود را به خوبی ایفا نکردند و این موضوع را بهانه می نمایند. این افراد برای حفظ موقعیت خود دست به هر کاری می زنند. از آنها دوری کنید تا به بهانه آنان برای شکست هایشان تبدیل نشوید. برای سرکوب کردن ترس های خود و روبرو شدن با آن کوشش کنید و از تبدیل شدن به یک فرد ترسو خودداری کنید.

4- بی تفاوتی

هرگز در محل کار خود نسبت به اطراف تان و اتفاقاتی که در پیرامون شما رخ می دهد بی تفاوت نباشید، به طور مثال اگر همکار شما ناراحت است یا در کاری دچار اشتباه شده او را دلداری دهید و نسبت به مشکل وی بی تفاوت نباشید. اگر همکار شما در چنین شرایطی واقع شده است، حتما با وی هم کلام شوید و به او انگیزه دهید تا زودتر از این بحران خارج گردد و در آینده بهره وری خود را به دست آورد. با این کار از تعاملات مثبت بهره مند می شوید.

5- شرایط پیچیده و غیرمعمول

هر فرد وقتی تحت شرایطی درگیر مشکل و موضوعات شخصی خویش است، احساس می نماید که مورد قضاوت قرار گرفته و به درستی درک نمی گردد. سعی کنید خود را در موفقیت آنان تصور کنید و با آنها همدردی کنید، حتی اگر در ابتدا کار سختی به نظر برسد. کوشش کنید تا به عنوان همکار بی تفاوتی شناخته نشوید و مطلع باشید که شرایط همیشه یکسان باقی نمی ماند.

6- عدم اعتماد به نفس

هر زمانی که شما در زندگی یا در شغل خود موفقیت بزرگی کسب می کنید، مطمئن باشید در اطراف شما افرادی هستند که به توانایی شما شک دارند و فکر می نمایند شما با تکیه بر چیزی غیر از توانایی و استعدادهای شخصی خود پیشرفت نموده اید و به آن جایگاه دست یافته اید. برترین راه برای مقابله با این تفکرات این است که خود شما اطمینان داشته باشید آنها اشتباه می نمایند، به عبارت دیگر باور شما مهم است نه فکر این افراد و به حرف های این اشخاص توجه نکنید. همیشه خودتان را باور کنید و استعدادهای خودتان را کشف کنید و با تکیه به توانایی ها و استعدادهایتان به رتبه های عالی در هر زمینه دست یابید.

7- تهمت زدن

تهمت یا شایعات دو نوع هستند؛ بی ضرر و مخرب. شایعات یا تهمت بی ضرر، به کسی آسیب نمی رساند؛ ولی از افرادی که به دیگران تهمت های بد و ناشایست می زنند، دوری کنید. آنها می خواهند شایعاتی را برای شما بازگو نمایند که واقعا مناسب نیست. آنها معمولا این تهمت ها را برای اطرافیان خود بازگو می نمایند تا اینکه دیگران را نیز آلوده نمایند، دقیقا مثل اپیدمی شدن یک ویروس. هیچ وقت به چنین رفتاری آلوده نشوید و همیشه از این افراد دوری کنید.

8- نسنجیده صحبت کردن

فرض کنید در یک نمایشگاه شرکت نموده اید و یک شخص در حال فروش یا تبلیغ محصول خود است، وی در توضیحات خود جمله ای مثل جمله نگران نباشید این یک محصول بی مصرف نیست را بیان می نماید. در اینجا همه زحمت های وی بی نتیجه خواهد ماند و ادامه اظهارات این شخص به عنوان گزافه گویی تعبیر خواهد شد؛ زیرا با اظهار این مطلب که محصول من بد نیست افکار حاضران به سمت نکات منفی محصول جلب خواهد شد. این افراد هر زمانی که آغاز به صحبت کردن می نمایند در واقع خود را بی اعتبار می نمایند و جلوه ای از خود نمایش می دهند که مناسب نیست و این موضوع مانعی برای موفقیت آنها خواهد بود. این اشخاص به جای اینکه سعی نمایند مزیت های محصول خود را بیان نمایند، بیشتر کوشش می نمایند که محصول خود را فاقد هرگونه عیب نشان دهند و از جملاتی مثل نمونه بالا استفاده می نمایند. با این اظهارات آنها فرصت ها را یکی پس از دیگری از دست خواهند داد؛ زیرا نشان می دهند که اعتماد به نفس ندارند و نمی توانند از پس مسوولیت های خود برآیند، بدون اینکه جوانب رادر نظر گرفته باشند.

به یاد داشته باشید تا قبل از قرار های مهم اداری خود یا ارائه مطالب تان این جمله را بار ها و بار ها با خود تکرار کنید: با اعتماد به نفس باشید؛ اما نه مغرور و سعی کنید برترین ها را ارائه دهید؛ زیرا موقعیتت ان به آن بستگی دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1876

به "8 عادت بدی که مانع موفقیت شغلی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 عادت بدی که مانع موفقیت شغلی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید