8 شهر ساحلی در ایتالیا

به گزارش سرگرمی تفریحی، شهرهای ساحلی ایتالیا

ایتالیا مقصدی تاریخی ست که خیلی ها برای تماشای تاریخ به آن سفر می نمایند اما اینجا شهرهای ساحلی و تفریحی هم دارد که همزمان شانس تماشای طبیعتی بی همتا و جاذبه های تاریخی را نصیبتان می نمایند. ایتالیا پر از شهرهای ساحلی کارت پستالی ست که هر کدام با چشم اندازهای نفسگیر اقیانوس، دنیایی جذاب و متفاوت را به نمایش در می آوردند. بر روی سواحل صخره ای، ردیفی از خانه های رنگارنگ در کنار هم قرار گرفته اند که جلوه ای خاص به این شهرها داده و جذابیت شان را دوچندان نموده اند. می خواهیم درباره شهرهای ساحلی ایتالیا حرف بزنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

8 شهر ساحلی در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

1- مانارولا | Manarola

مطمئنا مقصدی که به رنگارنگ ترین شهر جهان معروف است یکی از جذاب ترین جاها برای سفر است. این شهر بخشی از پارک ملی Cinque Terre در لیگوریا ست و شبیه بوم نقاشی هنرمندان می ماند. در اینجا ساختمان های رنگارنگ به طور فشرده در کنار هم قرار گرفته اند و هر سال در فصل های بهار و تابستان گردشگران زیادی برای تماشای چشم اندازهای خیال انگیز راهی این شهر می شوند. در سفر به این شهر حتما از کلیسای سان لورنزو دیدن کنید چون معماری جذاب و چشم اندازهای زیبایی از شهرهای اطراف دارد.

2- پوزیتانو | Positano

این شهر پر از هتل و چشم اندازهای روستایی ست برای همین خیلی ها آن را تماشایی ترین شهر ایتالیا می دانند و گردشگران زیادی برای ثبت عکس های کارت پستالی راهی این شهر می شوند. پوزیتانو یکی از جذاب ترین و البته گران ترین ریزورت ها در ساحل آمالفی است و خیلی ها که در ایتالیا به دنبال مقاصد ساحلی اند این شهر را به دیگر شهرها ترجیح می دهند. اینجا آنقدر موقعیت خوبی دارد که به راحتی می توانید سوار قایق شوید و خودتان را به کاپری، غار آبی و … برسانید.

3- سورنتو | Sorrento

سورنتو در جنوب غربی ایتالیا، مملوء از تپه های جذاب، دره های ژرف و البته کوه های دوست داشتنی ست. شهر سورنتو درست در جایی قرار گفته که کوه و دریا به هم می رسند و دره ها در کنار باغ های مرکبات چشم اندازهای بی بدیلی را خلق نموده اند. این شهر قدیمی در استان ناپل جای دارد و از قدیم به فراوری چرم و سرامیک معروف است. این شهر باغ های لیموترش زیادی دارد و روز مردمانش بدون خوردن لیموترش شب نمی گردد! پیشنهاد می کنیم به میدان تاسو بروید و غرق تماشای تاریخ و فرهنگ محلی شوید.

4- پورتوفینو | Portofino

پورتوفینو و بندر متفاوتش که به شکل هلال ماه است در استان جنوا و در ساحل لیگوریا قرار گرفته است. شهری معروف و ثروتمند که در کناره های ساحلش چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می نماید خانه های ویلایی لوکس و جذاب است پس بی جهت نیست که در سالیان اخیر پای گردشگران زیادی به این شهر باز شده است. برای تماشای چشم اندازهای دیدنی به بالای قلعه قرن پانزدهمی شهر بروید و محو تماشای چشم اندازهای افق شوید.

5- شهر Polignano a Mare

در جنوب ایتالیا و در استان باری بر روی صخره های سنگ آهکی مشرف به دریای لاجوردی شهری جذاب قرار گرفته : پولینانو ا ماره، شهری تاریخی و قدیمی که به نظر می آید یکی از مهمترین شهرهای باستانی پوگلیا بوده و امروز ویژگی اصلی اش خانه ها و کوچه های تنگ و پیچاپیچ و چشم اندازهای جذاب از دریای آدریاتیک است. این شهر به غیر از تاریخی بلندبالا، صخره های خوبی برای شیرجه و پریدن در آب دارد و مسابقات شیرجه زیادی تا به حال در این شهر صورت گرفته است.

6- ریوماجیوره | Riomaggiore

این شهر بخشی از Cinque Terre به شمار می رود و در میان 5 روستای دیگر شرقی ترین و بزرگ ترین است. این شهر در منطقه ای بکر و در کنار آب های آرام خلیج جنوا قرار گرفته است و با دره های رنگارنگ پوشیده از خانه های جذاب از دیگر شهرهای اطراف متمایز شده است. گردشگرانی که به این شهر سفر می نمایند اینجا را یکی از رمانتیک ترن نقاط ایتالیا می دانند به دوباره و دوباره به این شهر برمی گردند.

7- آمالفی | Amalfi

آمالفی در دهانه دره ای عمیق و در دامنه کوه مونته سرتو در استان سالرنو قرار گرفته و در احاطه صخره های ژرف و سواحل آرام است. شهری کوچک که فقط در عرض 20 دقیقه می توانید از شرقی ترین نقطه خودتان را به غربی ترین قسمتش برسانید اما با این حال مملوء از خیابان هایی است که با مسیرهای پیاده رو به هم وصل شده اند و در کناره های آن ها مغازه های سوغاتی فروشی زیادی به چشم می خورد. این شهر جاذبه های تاریخی زیادی دارد که تماشای آن ها شما را با جاذبه های متفاوت ایتالیا آشنا می نماید.

8- آترانی | Atrani

آترانی در جنوب غربی ایتالیا در ساحل آمالفی و در استان سالرنو قرار گرفته است و از آن جایی که فاصله چندانی با شهر آمالفی ندارد بسیاری از اهالی پولدار آمالفی در این شهر خانه های لوکس دارند. آترانی کوچک ترین شهر جنوب ایتالیاست و بناهای باستانی و قرون وسطایی اش به طور باورنکردنی دست نخورده باقی مانده اند برای همین است که گردشگرانی که راهی این شهر می شوند بازدید از بناهای تاریخی و هیجان انگیز آترانی را از دست نمی دهند. در اینجا در کنار ساحل، خانه های سنتی و رنگارنگی را می بینید که از دره بالا رفته اند و در کنار آن ها باغ های رنگارنگ لیمو به چشم می خورد. خانه ها در فاصله کمی از هم قرار دارند و ما بین آن ها راه پله های باریک، راه ارتباطی جذابی را به وجود آورده است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 415

به "8 شهر ساحلی در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 شهر ساحلی در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید