15 روش تعامل متفاوتی که درونگراها با جهان دارند

به گزارش سرگرمی تفریحی، درونگرایی ویژگی ای است که همه ما تا حدی از خود نشان می دهیم، اما در حالی که بسیاری از مردم فقط گاهی اوقات آن را تجربه می نمایند، عده ای هم هستند که بیشتر عمر خود را به عنوان فردی درون گرا می گذرانند. درونگراها مانند دیگران با دنیا تعامل ندارند. آنها اغلب رفتارهای بسیار خاصی از خود نشان می دهند که همگی ریشه در شخصیت منزوی تر آنها دارد.

15 روش تعامل متفاوتی که درونگراها با جهان دارند

15 نکته زیر رایج ترین ویژگی های افراد درونگرا را در ارتباط با تعامل آنها با دنیا و افراد و اشیاء موجود در آن پوشش می دهد.

1. آنها در یک چیز متخصص هستند به جای اینکه کمی از همه چیز بدانند

درونگراها در تمرکز بر روی یک مهارت یا تمرین تا زمانی که به آن مهارت نرسند برتری دارند. این به آنها اجازه می دهد تا در تفریح هایی مانند نواختن آلات موسیقی، نقاشی و ترفندهای جادویی بدرخشند.

بسیار نادر است که با فردی درونگرا روبرو شوید که مجموعه مهارت های عمومی تری داشته باشد. آنها آن دسته از افرادی هستند که می توانند یک ماشین ظرفشویی تازه نصب نمایند، یک شام خوشمزه بپزند و یک لباس را به سبکی تازه تغییر دهند و همه اینها بدون تماشا دستورالعمل است.

2. ترجیح می دهند خود را به صورت نوشتاری بیان نمایند

یک درونگرا کاملاً قادر است در خصوص یک موضوع خاص صحبت کند اما آنها ترجیح می دهند به جای آن افکار خود را به صورت مکتوب بیان نمایند.

اغلب آنها را می توان با قلم و کاغذ شخصی خود پیدا کرد و به احتمال زیاد هنگام تماس با دیگران از متن و ایمیل استفاده می نمایند.

3. از صحبت کردن با تلفن متنفرند

فکر یک تماس تلفنی قریب الوقوع می تواند یک فرد درون گرا را وارد بحران فیزیکی کند. آنها نمی توانند این شکل از ارتباط را تحمل نمایند و فعالانه تا جایی که ممکن است از آن اجتناب می نمایند.

آنها سعی می نمایند به تماسی پاسخ ندهند مگر اینکه فوری باشد و تماس را تا آخرین لحظه به زمانی دیگر موکول می نمایند.

4. قبل از صحبت کردن و تایپ کردن به دقت فکر می نمایند

ابزار ارتباطی هرچه که باشد، درونگراها اغلب محتاط هستند و تمایل دارند قبل از بیان نکات خود به دقت فکر نمایند. این می تواند به این معنی باشد که مکالمات، به خصوص بین بیش از یک فرد درونگرا، کمتر روان است.

5. از مصاحبههای عمیق لذت می برند اما از صحبت های کوچک و سطحی می ترسند

بحث در خصوص موضوعات سطحی برای افراد درونگرا بسیار سخت است و آنها ترجیح می دهند در خصوص موضوعات عمیق تر و معنی دارتر و احساسات خود در خصوص آنها مصاحبه نمایند.

این یکی از اصلی ترین دلایلی است که آن ها دوست ندارند با افراد تازه دیدار نمایند، زیرا در چنین مواردی به ناچار به بعضی عناصر مصاحبه احتیاج دارند. همین امر در خصوص تماس های تلفنی، شبکه سازی و سایر رویدادهای اجتماعی نیز صدق می نماید.

6. آنها مشتاق هستند که قبل از رسیدن به نتیجه گیری و تصمیم گیری به تصویر بزرگ نگاه نمایند

درونگراها اغلب فکر های کاملاً بازی دارند و سعی می نمایند قبل از اینکه به نتیجه گیری خودشان برسند، همه چیز را از همه زوایای ممکن ببینند. آنها متفکران عمیقی هستند تا زمانی که همه دیدگاه ها شنیده و درباره آن بحث نگردد، به راحتی تحت تأثیر یک استدلال خاص قرار نخواهند گرفت.

آنها بعلاوه دوست دارند تصویر بزرگتری را فراتر از زندگی خود ببینند. این اغلب به این معنی است که در جایی که گزینه ای برای انتخاب وجود دارد، خیر جامعه را بر منافع شخصی ترجیح می دهند.

7. از بودن در میان جمعیت خودداری می نمایند

یک درونگرا که نمی خواهد در مرکز توجه باشد، به خلوت خود فرو می رود و در پی حفظ انرژی و اجتناب از رویارویی در هنگام حضور در جمع است.

در واقع، آنها در وهله اول در پی دوری از آن شلوغی هستند و دعوت به مهمانی ها را به نفع تنهایی و همراهی با گروه کوچکی از دوستان خوب رد می نمایند.

8. آنها می توانند به عنوان مجری پیروز شوند اما از کانون توجه دوری می نمایند

بسیاری از بازیگران، هنرپیشه ها، نوازندگان و مجریان خوب وجود دارند که در زمره افراد درونگرا قرار می گیرند و مطمئناً این خصیصه آنها مانع درخشش چنین استعدادی نمی گردد.

با این حال، معمولاً یک مجری درونگرا سعی می نماید تا حد امکان از توجه و تعاملات بعدی اجتناب کند.

9. آنها برترین کار خود را به تنهایی انجام می دهند

در دنیایی که هر چه بیشتر به سمت همکاری جمعی نزدیک می گردد، درونگراها تمایل دارند وقتی خودشان به تنهایی کار می نمایند بزرگترین نبوغ خود را کشف نمایند. آنها دوست دارند به جای تعامل با دیگران، با استفاده از تمام انرژی خود با مسائل کنار بیایند و این کار فقط باعث جابجایی بیشتر این انرژی می گردد.

آنها دفاتر آرام و مجزا را به محیط کار باز و بزرگ ترجیح می دهند و اغلب از هدفون هایی استفاده می نمایند که جلوی همه محرک های خارجی را بگیرند.

10. به راحتی حواسشان پرت می گردد اما به ندرت حوصله شان سر می رود

یکی از دلایلی که افراد درونگرا دوست دارند هنگام کار خود را پنهان نمایند این است که آنها مدام از همه چیز منحرف می شوند.

اما آنها حواسشان پرت نمی گردد زیرا از کاری که انجام می دهند حوصله شان سر می رود، بلکه این امر به این علت اسن که اشتهای فکری سیری ناپذیری برای یادگیری چیزهای تازه دارند.

دقیقاً به این علت است که آنها به وسیله موضوعات مختلف تحریک می شوند که در وهله اول حواسشان پرت می گردد.

11. درونگراها چشم بسیار خوبی برای تماشا جزئیات دارند

یک درونگرا اغلب چیزهایی را می بیند که بیشتر، دیگران از دست می دهند. آنها چشم شگفت انگیزی برای تماشا کوچکترین جزئیات دارند و به همین علت پیچیدگی های بی نهایت دنیا را بیشتر می بینند.

آنها تحلیلگران بزرگی در سراسر دنیا هستند و می توانند الگوها، روندها و معنا را در داده هایی که دیگران فقط ارقامش را می بینند، متوجه شوند.

12. آنها به سمت مسیرهای شغلی خلاق و اغلب منزوی کشیده می شوند

در حالی که بعضی به تحلیلگرانی تبدیل می شوند که در بالا مورد بحث نهاده شد، بسیاری از درونگراها راه خود را به مشاغلی می یابند که حاوی عنصر خلاقه خاصی است. طراحی، هنر، نویسندگی و حتی علم به علت آزادی فردی بیشتر و تفکر بیانی که مورد احتیاج است، درونگراها را بیشتر از برونگراها جذب می نماید.

به علت تمایل به تسلط بر یک هنر، اغلب در کاری که انجام می دهند بسیار خوب می شوند و بسیاری از آنها کسب و کارهای کوچکی را برای خود تشکیل می دهند. حتی زمانی که مجبور به استخدام کارمندان هستند، معمولاً در پی حفظ محیط کاری مستقل خود با یک دفتر جداگانه یا فضای بسته هستند.

13. زمانی که در موقعیت های ناراحت نماینده قرار می گیرند، یک خروجی پیدا می نمایند

وقتی درونگراها خود را در موقعیت هایی می بینند که دوست ندارند - مانند محیط های شلوغ - به طور غریزی در پی موقعیتی هستند که نزدیک ترین راه های فرار بالقوه را دارند.

آنها از محاصره شدن به وسیله افراد یا اشیاء دیگر اجتناب می نمایند و دوست دارند برنامه ای روشن در فکر خود داشته باشند که بدانند چگونه در نهایت از این موقعیت فرار می نمایند.

به همین علت است که افراد درونگرا اغلب در مهمانی ها ایستاده یا نزدیک در نشسته اند یا جایگاه های راهرو را در سینما رزرو می نمایند.

14. محیط اطراف خود را متفاوت تجربه می نمایند

درونگراها مانند بیشتر مردم موقعیت های به ظاهر پاداش دهنده را تجربه نمی نمایند. آنها همان عجله یا احساس طاقت فرسایی را که مستقیماً به دنیای اطرافشان مرتبط است، ندارند.

آنها تمایل دارند کمی بیشتر در فکر خود زندگی نمایند و این بدان معنی است که چیزهایی مانند مهمانی ها، کنسرت های موسیقی و رویدادهای ورزشی همان سر و صدایی را که به فرد برون گرا حس خوبی می دهد، به آنها لذتی نمی دهد.

آنها به احتمال زیاد با یک کتاب خوب، حمام آرامش بخش یا قدم زدن در جنگل پاداش می گیرند - فعالیت هایی که دیگران ممکن است آنها را بدیهی بدانند.

15. وقتی انرژی آنها مصرف می گردد، عملا خاموش می شوند

هنگامی که یک درونگرا ذخایر انرژی خود را تخلیه می نماید، سعی می نماید به معنای واقعی کلمه از انجام هر کاری دست بکشد. آنها سعی نمی نمایند خستگی را از بین ببرند. چیزی به نام نفس تازه کردن برای آنها وجود ندارد.

هنگامی که آنها احتیاج به استراحت و آرامش دارند، این تقریباً تمام چیزی است که آنها می توانند انجام دهند. آنها نمی توانند باتری های خود را به یاری دیگران شارژ نمایند. یک نوشیدنی انرژی زا آن خستگی را از بین نمی برد. آنها باید زمانی آرام، تنها و بدون تحریک داشته باشند.

منبع:

aconsciousrethink

منبع: هفت گنج
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1727

به "15 روش تعامل متفاوتی که درونگراها با جهان دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 روش تعامل متفاوتی که درونگراها با جهان دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید