تور دبی ارزان: از جشنواره های دیدنی امارات متحده عربی بیشتر بدانید

به گزارش سرگرمی تفریحی، از جشنواره های دیدنی امارات متحده عربی می توان به جایزه بزرگ ابوظبی، جشن سال نو دبی، روز ملی امارات متحده عربی، جشنواره خرید دبی و جشنواره غذای دبی اشاره نمود.

تور دبی ارزان: از جشنواره های دیدنی امارات متحده عربی بیشتر بدانید

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

امارات متحده عربی سال های زیادی است که به یکی از معروف ترین قطب های گردشگری دنیا تبدیل شده است. گردشگران ضمن سفر به این کشور می توانند از جشنواره ها و رویدادهای سالیانه امارات نیز نهایت لذت را ببرند که شامل رقابت های ورزشی، جشنواره های فیلم، کنسرت ها و... می گردد و می تواند هر سلیقه ای را راضی کند. در هر فصلی از سال که به امارات سفر کردید حتما تقویم رویدادهای این کشور را چک کنید تا تجربه ای به یادماندنی برای خودتان رقم بزنید.

1. روز ملی امارات متحده عربی

روز ملی امارات متحده عربی (National Day United Arab Emirates)، جشنی است که هرسال در روز 2 دسامبر به مناسبت اتحاد 7 شیخ نشین به نام های ابوظبی، دبی، شارجه، فجیره، ام القوین، رأس الخیمه و شهر عجمان برگزار می گردد که به تاسیس کشور امارات متحده عربی منجر شد. این روز در کشور امارات تعطیل رسمی است.

در 2 دسامبر سال 1971 میلادی، 6 شیخ نشین ابوظبی، دبی، شارجه، فجیره، ام القوین و شهر عجمان که تا آن موقع جزو مستعمره های کشور بریتانیا بودند به پیشنهاد زاید بن سلطان آل نهیان (حاکم شیخ نشین ابوظبی) و راشد بن سعید آل مکتوم (حاکم شیخ نشین دبی) کشور امارات متحده عربی را تاسیس کردند. کمی بعد شیخ نشین رأس الخیمه نیز به کشور امارات متحده عربی پیوست. با وجود آن که به شیخ نشین های قطر و بحرین پیشنهاد شده بود تا به امارات بپیوندند، اما آن ها تصمیم گرفتند خود یک کشور مستقل باشند.

مردم امارات در این روز با به دست گرفتن پرچم امارات متحده عربی و نقاشی کردن پرچم روی خودروها و ساختمان ها و بعلاوه تزئین خیابان ها پایکوبی می نمایند. از ویژه برنامه های این روز به راه انداختن کارناوال های مختلف در سطح شهر و رژه نظامیان است.

2. جایزه بزرگ ابوظبی

پیست یاس مارینا (Yas Marina Circuit) در ابوظبی، محلی فوق العاده برای برگزاری یکی از مشهورترین مسابقات فرمول یک دنیا به شمار میرود. جایزه بزرگ ابوظبی (Abu Dhabi Grand Prix) هر سال در ماه نوامبر برگزار می گردد و بی شک یکی از بزرگ ترین رویدادهای شهر ابوظبی است که هزاران نفر را برای تشویق تیم ها و راننده های مورد علاقه شان به این پیست می کشاند. کنسرت هایی که بعد از مسابقات برپا می شوند نیز از عوامل معروفیت این مراسم است و چهره های سرشناسی مثل ریحانا و لیونل ریچی از خوانندگان این کنسرت ها بوده اند.

3. جشن سال نو دبی

مراسم جشن سال نو دبی از 10 دی 1397 در شهر دبی کشور امارات متحده عربی برگزار می گردد. از نمایش های آتش بازی خارق العاده در مرکز شهر دبی گرفته تا جشن های استثنایی هتل ها، کافه ها و کلوپ های شبانه، اوقات خوشی را برای گردشگران رقم می زند.

جشن سال نو در بلندترین ساختمان دنیا یعنی برج خلیفه بخشی از این مراسم است و باید بدانید که در برج خلیفه، سکوی دیدنی فوق العاده ای وجود دارد که محلی عالی برای لذت بردن از برترین چشم مقدارای دبی و نمایش های آتش بازی این جشن به شمار میرود. قسمت ساحلی برج العرب نیز محل خوبی برای دیدنی نمایش های آتش بازی محسوب می گردد.

4. جشنواره خرید دبی

جشنواره خرید دبی (Dubai Shopping Festival) از 5 دی الی 8 بهمن 1397 در شهر دبی برگزار می گردد و مطمئنا یکی از رویدادهای مورد علاقه گردشگران و شهروندان این کشور به شمار میرود. در طول این جشنواره تقریبا تمام فروشگاه های شهر دبی تخفیف های قابل توجهی برای عموم مردم قائل می شوند. در واقع این مراسم از سال 1996 شروع شد و هر سال در حوالی انتهای سال و شروع سال تازه اتفاق می افتد و یکی از طولانی ترین رویدادهای سالیانه شهر است. بی علت نیست که این جشنواره را بهشت خریداران نیز می شناسند چراکه افراد عاشق مد می توانند در این زمان به دبی سفر نموده و تا دل شان می خواهد خرید نمایند.

از دیگر رویدادهای این جشن می توان به جشنواره های فیلم، رویدادهای ویژه مخصوص جوانان، نمایش های خیابانی، آتش بازی های شبانه، نمایشگاه های بین المللی مد و غیره اشاره نمود که اوقات خوشی را برای بازدیدنمایندگان به وجود می آورند.

5. جشنواره بین المللی فیلم دبی

جشنواره بین المللی فیلم دبی (Dubai International Film Festival) در دسامبر 2004 با شعار پیوند فرهنگ ها، برخورد اندیشه ها شروع به کار کرد و معمولا در ماه دسامبر برگزار می گردد که به یک رویداد بین المللی تبدیل شده است.

جشنواره فیلم دبی پس از جشنواره های قاهره، دمشق و مراکش، چهارمین جشنواره سینمایی کشورهای عرب زبان به شمار می رود و با وجود نوپا بودن، مورد توجه هنرپیشه ها و کارگردانان مشهور هالیوود و بالیوود قرار گرفته است. در جشنواره مذکور، فیلم های منطقه خاورمیانه در چندین محل شهر به نمایش درمی آید تا فرهنگ عربی و استعدادهای بومی را نشان دهد و در نهایت با اهدای جوایز به فیلم سازان خاتمه می یابد.

6. جشنواره غذای دبی

جشنواره غذای دبی (Dubai Food Festival) تنها رویداد واقعی غذا در منطقه خاورمیانه به شمار می رود که از 22 فوریه تا 10 مارس (3 الی 19 اسفند 1397) در سراسر شهر دبی برگزار می گردد. این جشنواره شامل مجموعه ای از رویدادها و تبلیغات مربوط به غذا است و توجه خاصی به صنایع غذایی و شخصیت های دنیای منحصر به فرد در صنعت دبی دارد. در واقع این مراسم با الهام از غذای آشپزهای 5 ستاره، رستوران ها و کافه ها، برندهای بین المللی، ایده های غذاهای خانگی، غذاهای سنتی اماراتی و ذائقه 200 ملیت مختلف ساکن در شهر دبی بوده است.

از دیگر رویدادهای این مراسم می توان به هفته رستوران دبی اشاره نمود که 30 رستوران از برترین رستوران های شهر دبی، منوی 3 وعده ای خود را با قیمت های استثنایی به مهمانان ارائه می نمایند. علاوه بر این غذا خوردن با سرآشپزهای ستاره نیز از دیگر جذابیت های این جشن است که فرصت غذا خوردن با سرآشپزهای مشهور و لذت بردن از منویی که به طور ویژه به مناسبت این جشنواره تهیه شده است را در اختیار مهمانان قرار می دهد.

7. مسابقات قهرمانی دیوتی فری دبی

مسابقات قهرمانی دیوتی فری دبی (Dubai Duty Free Tennis Championships)، از مشهورترین و حساس ترین رویدادهای تنیس در دنیا است که هر سال در دو بخش زنان و مردان در شهر دبی برگزار می گردد و رویدادی فوق العاده برای افراد عاشق تنیس به شمار می رود.

طی 25 سالی که این مسابقات جریان داشته است، چهره های مطرح دنیا تنیس در آن حضور داشته اند. این رویداد معمولا در ماه های فوریه و مارس اتفاق می افتد و بازدیدنمایندگان می توانند در هوای مطبوع شهر، به دیدن و تشویق بازیکنان مورد علاقه شان بپردازند. جالب است بدانید مسابقات قهرمانی تنیس امارات تنها تورنمنت در دنیا محسوب می گردد که جوایز نقدی آن با جوایز اوپن استرالیا و یو اس اوپن آمریکا برابری می نماید.

8. جشنواره قهوه و چای دبی

جشنواره قهوه و چای دبی (Coffee & Tea expo Dubai) از 5 تا 7 دسامبر 2018 (از 14 الی 16 آذر) در این شهر برگزار می گردد. این جشنواره به تمام موضوعات مربوط به چای، قهوه، محصولات کافئین دار، خدمات و تجهیزات آن ها می پردازد و بیشترین تمرکزش روی بخش های شناخته شده این صنعت در منطقه است. جشنواره قهوه و چای دبی تنها جشن بین المللی معتبر چای و قهوه در خاورمیانه محسوب می گردد و فرصتی ایده آل برای علاقه مندان به چای و قهوه و تجارت در این حوزه است.

9. مادر جشن ملی

با اینکه شاید تعداد رویدادهای سالانه ابوظبی به مقدار شهر دبی نباشد، اما نباید جشنواره های آن را از دست داد. یکی از این جشنواره ها، مادر جشن ملی (Mother of the Nation Festival) است که هیجان انگیزترین رویداد این شهر به شمار میرود و برای گرامی داشت همسر فقید شیخ زاید بن سلطان آل نهیان برگزار می گردد که کوشش زیادی برای توانمندسازی زنان نموده بود. به همین علت مردم احترام زیادی برای او قائل هستند. این جشن 10 روز طول می کشد و شامل نمایش های خیابانی، تفریح ها، غذاهای خوشمزه، برپایی بازارها و... می گردد و برای هر سلیقه ای، برنامه های جالب و دیدنی دارد.

10. جشنواره جاز دبی

جشنواره جاز دبی (Dubai Jazz Festival)، فرصتی ایده آل برای افراد عاشق موسیقی است تا از انواع جاز ها و بلوز نهایت لذت را ببرند. این جشنواره بیش از 15 سال قدمت دارد و در ماه فوریه برگزار می گردد. از آنجا که بلیت های آن خیلی زود به فروش می رسد، پس برای حضور در این جشن باید خیلی زودتر اقدام به خرید بلیت کنید. افراد مطرحی نظیر استینگ، جان لجند و... از شرکت نمایندگان این جشن بوده اند و البته اجتماع استعدادهای شگفت انگیز در کنار هم، از ویژگی های اصلی این جشن محسوب می گردد. جشنواره جاز دبی نه تنها یک جشنواره موسیقی به شمار می آید، بلکه سیستمی برای به نمایش گذاشتن موسیقی جاز برای تعداد قابل توجهی مخاطب محسوب می گردد که معمولا موسیقی جاز گوش نمی نمایند.

کسب عنوان مهیج ترین و پیشروترین جشنواره هنرهای اجرایی در منطقه، ترویج تنوع ژانرهای موسیقی فرهنگی و به نمایش گذاشتن آثاری در بالاترین سطح استاندارد بین المللی برای گسترده ترین تعداد ممکن مخاطب، از اهداف این جشنواره است. زمان برگزاری این جشن در سال 2019 از 13 تا 22 فوریه خواهد بود.

11. جام دنیای دبی

جام دنیای دبی (Dubai World Cup)، مطمئنا معتبرترین رویداد سالیانه دبی است که به مسابقات اسب دوانی در ماه مارس اختصاص دارد. مسابقات اسب سواری، سنتی با قدمت چندین دهه در دبی است که از رشته های ورزشی مورد علاقه خانواده حاکم دبی محسوب می گردد. اولین مسابقات اسب دوانی در سال 1996 برگزار گردید و اکنون به یکی از مهم ترین مسابقات شهر دبی تبدیل شده است که امکان معاشرت و برخورد با طبقه نخبه و سران را نیز فراهم می نماید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com / fa.wikipedia.org
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1807

به "تور دبی ارزان: از جشنواره های دیدنی امارات متحده عربی بیشتر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: از جشنواره های دیدنی امارات متحده عربی بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید