10 ایده دکوراسیون تراس و بالکن کوچک ؛ ایده های کاربردی و جذاب

به گزارش سرگرمی تفریحی، بیشتر خانه های آپارتمانی معمولا دارای بالکن های کوچکی هستند. بالکن با یک خلاقیت ساده می تواند جذابیت خاصی بگیرد. اما در روزهای گرم و آفتابی تابستان نداشتن یک بالکن سرسبز و جذاب برای استراحت و آرامش، می تواند موضوع ناخوشایندی باشد. ایده های دکوراسیون تراس و بالکن کوچک به شما یاری خواهد که بتوانید تراس کوچک خود را به یک فضای آرامش بخش تبدیل کنید. برای این منظور تا انتهای این مطلب با ما باشید.

10 ایده دکوراسیون تراس و بالکن کوچک ؛ ایده های کاربردی و جذاب

جهت دریافت خدمات درب ورودی ساختمان ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

10 ایده برای دکوراسیون تراس و بالکن کوچک

1. کفپوش و مبلمان دونفره

معمولا کف بیشتر بالکن های کوچک خانه های آپارتمانی از موزائیک پوشانده شده است؛ شما می توانید کف بالکن خود را با کاشی بازسازی کنید و یا حتی برای اینکه یک محیط جذاب داشته باشید، می توانید از کفپوش چوبی برای بالکن کوچک خود استفاده نمائید. استفاده از یک مبلمان دو نفره ارزان قیمت برای تکمیل زیبایی بالکن شما نیز مناسب خواهد بود. همچنین استفاده از یک میز ناهارخوری کوچک هم برای لذت بردن از سرو غذا، در بالکن گزینه مناسبی است.

2. ایجاد حریم امن

از یکسری وسائل برای تزئین بالکن بهره ببرید. استفاده از چوب درخت بامبو برای ایجاد محافظ و یا دیوار، می تواند گزینه جالبی باشد. می توانید چوب ها را با یک طناب محکم بهم وصل کنید و سپس آن ها را با چراغ های رشته ای تزئین کنید تا بتوانید به راحتی در شب در بالکن کوچک خود استراحت داشته باشید.

گفتنی است که استفاده از شمع و لامپ های ریسه ای کوچک هم می تواند گزینه مناسبی برای داشتن یک بالکن آرامش بخش باشد.

3. خانه کوچک در بالکن

شما می توانید با در نظر دریافت ایده های مختلف و جذاب، بالکن خود را به یک خانه کوچک تبدیل کنید و به راحتی بیشترین زمان خود را در آن بگذرانید. با استفاده از سایر وسائل تزئینی و همچنین چندین گلدان گل و گیاه مانند گل های مخصوص تراس و حتی استفاده از یک قالیچه طراوت و شادابی خاصی را به بالکن خود ببخشید.

4. مجهز کردن بالکن

شما می توانید در بالکن، یک اتاق کوچک با تمام تجهیزات برای خودتان درست کنید. هدف اصلی از این کار این است که شما یک فضا ایجاد کنید که گویی در منزل خود هستید. می توانید یک مبلمان ساده و راحت در بالکن در نظر بگیرد، کف بالکن را بپوشانید و حتی یک جایگاه تاشو برای استراحت خود در بالکن قرار دهید. با این کارها شما جایی راحت برای نشستن و استراحت در بالکن خود دارید.

5. استفاده از گل و گیاه

یکی از راه حلهایی که باعث می گردد بالکن کوچک شما عظیم تر به نظر برسد، استفاده از گل و گیاه در بالکن است. شما می توانید چند گلدان دیواری برای تزئین بالکن خود در نظر بگیرید. همچنین چراغ های رشته ای در دیوار بالکن آویزان کنید و یک قالیچه نرم و سبک برای استراحت خود در کف بالکن پهن کنید. در واقع شما با قرار دان گلدان ها، بالکن خود را به یک باغچه کوچک و جذاب تبدیل خواهید کرد و زیبایی بالکن شما دو چندان خواهد شد. استفاده از انواع گل کاج مطبق در بالکن ایده مناسبی است.

6. استفاده از جایگاه متحرک

استفاده از مبلمان و جایگاه های گهواره ای در بالکن علاوه بر اینکه یک وسیله سرگرم کننده است، بلکه زیبایی بالکن شما را چند برابر خواهد نمود.

7. ایجاد محل دنج برای کار کردن

شما می توانید بالکن کوچک خود را به یک مکان آرام و دنج برای انجام فعالیت های روزمره خود تبدیل کنید.

آنتونیا اشمیتز، وبلاگ نویس معروف، به لطف مبلمان، گل و گیاه و سایر وسائل تزئینی، بالکن کوچک خود را به یک مکان برای انجام دادن فعالیت هایش تبدیل نموده است. یک جایگاه راحت و جذاب برای استراحت، یک میز تاشو، یک قالیچه پنبه ای از جنس کتان و ده ها نوع گلدان گل و گیاهان فصلی در بالکن، از جمله مواردی است که آنتونیا برای داشتن یک بالکن جذاب استفاده نموده است.

8. ایجاد محافظ

برای محافظت از خود در برابر باد، خورشید و حتی برای مراقبت از چشمانتان می توانید یک محافظ محکم اطراف بالکن خود ایجاد کنید. با این کار فضای باز نرده های بالکن شما پوشانده خواهد شد. این محافظ ها با گیره های کوچک به راحتی قابلیت نصب در بالکن را دارند. از فروشگاه های تزئینات خانگی می توانید این محافظ ها را خریداری کنید.

9. استفاده بهینه از تمام فضا

اگر فضای بالکن شما بسیار کوچک است و در آنجا نمی توان هیچ میزی را جا داد، بهترین کار این است که یک تخته چوب را به لبه نرده بالکن خود اضافه کنید و نوشیدنی ها و حتی وعده شام خود را روی آن قرار دهید و یک جایگاه روبه روی آن بگذارید و غذای خود را سرو کنید.

10. استفاده از وسایل تزئینی بتنی

استفاده از لوازم تزئینی که از بتون ساخته شده اند، برای بالکن های کوچک کارایی زیادی دارند. استفاده از گلدان های بتنی برای قرار دادن گل در آن ها، ایده جالبی است. همچنین می توان از جایگاه های حصیری شیک که از چوب ساج ساخته شده اند، برای داشتن فضایی دلنشین در بالکن استفاده کرد.

سخن آخر

در این مطلب 10 راه حل ساده برای تبدیل بالکن کوچک به فضایی آرام و دنج، آورده شد. خواندن مقاله 20 ایده برای گلکاری در بالکن نیز می تواند شما را در داشتن بالکنی سبز کمک دهد. اگر شما هم ایده خاص و جذابی برای بالکن و تراس های کوچک خود استفاده نموده اید، تجربیات ارزشمند خود را با ما و خوانندگان دیگر انگیزه، در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 866

به "10 ایده دکوراسیون تراس و بالکن کوچک ؛ ایده های کاربردی و جذاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ایده دکوراسیون تراس و بالکن کوچک ؛ ایده های کاربردی و جذاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید