یک روستا در جاسک هرمزگان زیر آب رفت

به گزارش سرگرمی تفریحی، فرماندار شهرستان جاسک اندازه بارش را 48 میلی متر مطرح نمود و گفت: همین امر موجب شکست سیل بندهایی در بالادست روستا و راهنمایی آب به سمت پایین دست جاری شد.

یک روستا در جاسک هرمزگان زیر آب رفت

بارش دو ساعته باران با شکستن سیل بند کشاورزی روستای زهری کار در جاسک استان هرمزگان را زیر آب برد و با یاری نیروهای امدادی چادرهای اسکان اضطراری برپا شد.

به گزارش همشهری آنلاین مدیر کل بحران استان هرمزگان به همشهری گفت: شدت بارش باران روز گذشته به قدری بود که سیل بند کشاورزی روستای زهری کار را خراب کرد و باعث شد تا سراسر روستا دچار آبگرفتگی گردد.

مهرداد حسن زاده اضافه کرد: بخشی از معابر و تعدادی از خانه های روستا دچار آبگرفتگی شدیدی شدند به طوری که 27 چادر اسکان اضطراری برپا شد و روستاییان در آن مستقر شدند.

حسن زاده ادامه داد: توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی بین روستاییان بعد از برپایی چادرهای امدادی انجام شد.

حسن زاده به خسارت ایجاد شده در روستا نیز اشاره نمود و گفت: 15 تیر برق فشار میانه و ضعیف سقوط کردند که امروز ترمیم شدند و برق روستا وصل شد. بعلاوه عملیات بازسازی و تقویت سیل بند کشاورزی نیز ساعتی بعد از تخریب آغاز شد.

وی گفت: در حال حاضر با فروکش کردن آب از معابر روستاییان به سمت خانه های خود بازمی گردند.

فرماندار شهرستان جاسک نیز مقدار بارش را 48 میلی متر مطرح نمود و گفت: همین امر موجب شکست سیل بندهایی در بالادست روستا و راهنمایی آب به سمت پایین دست جاری شد.

علی مهرانی اضافه کرد: خسارات وارده به 20 خانوار جدی است در حالی که 25 خانوار درگیر سیلاب خساراتشان جزئی بوده است.

زهری کار، روستایی در دهستان پیوشک بخش لیردف شهرستان جاسک در استان هرمزگان است که 120 کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 آذر 1402 بروزرسانی: 6 آذر 1402 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 2044

به "یک روستا در جاسک هرمزگان زیر آب رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک روستا در جاسک هرمزگان زیر آب رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید