تور مکزیک ارزان: کویر شنی سفید در نیومکزیکو

به گزارش سرگرمی تفریحی، منطقه بسیار بزرگی از شن های سفید برف مانند در حدود 26 کیلومتری جنوب غربی شهر المگردوو و در جنوب وایت سندز میزل رنج در استان نیو مکزیکو ایالات متحده آمریکا واقع شده است. بر خلاف کویر های دیگر، شن های این کویر به جای کوارتز از کریستال گچ تشکیل شده است. گچ یکی از رایج ترین ترکیبات معدنی موجود در زمین است که به راحتی در آب حل و به ندرت در قالب شن و ماسه یافت می گردد. سنگ گچ اغلب در چشمه های آب گرم و در دریاچه و آب دریا یافت و زمان تبخیر آب، ته نشین می گردد و به این شکل، تپه های شنی گچی در کویر های سفید تشکیل شدند. چنین کویرهایی نمونه ای از جاذبه های شگفت انگیز طبیعت هستند.

تور مکزیک ارزان: کویر شنی سفید در نیومکزیکو

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

آب گیر کم عمق تولاروسا، جایی که شن های سفید در آن واقع شده، با استان های ساکرامنتو و کوه های سان آندرس احاطه شده است. حدود 100 میلیون سال پیش، آب باران و آب یخ های ذوب شده با حل کردن گچ از سنگ های رسوبی و تشکیل محلول غلیظ شده ای به طرف پایین کوه سرازیر شده و در دریاچه لوکرو، در آب گیر تولاروسا انباشته شدند. جریان آب تبخیر شده زیر لایه ای از گچ متبلور باقی ماند و در طول زمان هوا زدگی باعث ریز تر شدن این کریستال ها شده و انباشه شدن دانه های شنی در آب گیر شده و به شکل کنونی در آمده است. دریاچه لوکرو امروزه بستری خشک است، اما بخش پایینی آن گاهی اوقات با آب های کم عمق از باران های اخیر پر می گردد. شن های سفید مساحتی به وسعت بیش از 700 کیلومترمربع را با تپه هایی که گاه ارتفاع آن ها به 15 متر هم می رسد، در برمی گیرد که بزرگ ترین تپه های شنی در این منطقه از دنیا است. تپه های شنی به وسیله باد های مداوم جنوب غربی دائم در حال تغییر مکان هستند. بر خلاف دیگر کویر های شنی، کریستال های گچ گرما را به خود جذب نمی نمایند از این جهت می توان در فصل گرما هم به راحتی و با پای برهنه در کویر قدم زد.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1646

به "تور مکزیک ارزان: کویر شنی سفید در نیومکزیکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک ارزان: کویر شنی سفید در نیومکزیکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید