چین و روسیه خواستار خویشتن داری در شبه جزیره کره شدند

به گزارش سرگرمی تفریحی، در حالیکه آمریکا از جمهوری دموکراتیک خلق کره درخواست نموده به اقدامات تحریک آمیز خود سرانجام دهد، چین و روسیه از طرف ها دعوت نموده اند در مسأله هسته ای شبه جزیره کره خویشتن داری نمایند.

چین و روسیه خواستار خویشتن داری در شبه جزیره کره شدند

با تور ارزان چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چین و روسیه در دومین ملاقات درباره امنیت شمال شرق آسیا خواستار برچیده شدن تسلیحات هسته ای در شبه جزیره کره شده و تأکید کردند که مسأله هسته ای تنها به وسیله تبادل نظر حل خواهد شد.

دو کشور از تمام طرف های درگیر درخواست کردند که اظهارات خود را تعدیل نموده و به دنبال راه حلی صلح آمیز برای این مسأله باشند.

دو طرف همچنین خواستار اجرای کامل قطعنامه های شورای امنیت درباره عدم توسعه برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی شدند.

پکن و مسکو درباره استقرار سیستم دفاع موشکی ارتش آمریکا در کره جنوبی نیز به شدت اظهار نگرانی کردند. دو طرف اعلام نموده اند این امر منجر به افزایش تنش ها در منطقه شده و امنیت کشورهای منطقه را تضعیف خواهد نمود.

آمریکا روز گذشته (آدینه) از کره شمالی درخواست کرد که از اظهارات و اقدامات تحریک کننده پس از افزایش تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ اجتناب ورزد.

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه با تصویب قطعنامه ای تحریم های بیشتری علیه کره شمالی با هدف توقف برنامه موشکی و هسته ای این کشور تصویب کرد. اعضای شورا همچنین خواستار تداوم تبادل نظرهای شش جانبه شدند.

پنج شنبه گذشته، کره شمالی چندین موشک کوتاه برد به دریای شرقی شلیک کرد. این کشور روز آدینه قطعنامه جدید را به شدت محکوم نموده و تهدید کرد تمهیداتی علیه آن اتخاذ خواهد نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 472

به "چین و روسیه خواستار خویشتن داری در شبه جزیره کره شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و روسیه خواستار خویشتن داری در شبه جزیره کره شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید