چین بدنبال 20 ماموریت فضایی در 2016

به گزارش سرگرمی تفریحی، شرکت علوم و فنون و هوا فضای چین اظهار داشت که برای امسال میلادی (2016)، بیست ماموریت فضایی در زمینه های مختلف برای این کشور برنامه ریزی شده است.

چین بدنبال 20 ماموریت فضایی در 2016

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، این شرکت در گزارشی که اخیرا منتشر شده اظهار داشت که در کنار فعالیت هایی فضایی در نظر گرفته شده میخواهد یک فضاپیمای سرنشین دار و دو راکت حامل با سفینه های بدون سرنشین را هم به فضا بفرستد.

افزون بر این چین میخواهد دو راکت مدل جدید لانگ مارچ 5 و 7 را نیز برای این پرتاب ها مورد استفاده قرار دهد که نوآوری این کشور در نسل جدید راکت های حامل به حساب می آید.

علاوه بر این، چین میخواهد برای مصارف داخلی و تقویت سامانه موقعیت سنجی بومی خود موسوم به بایدو و همچنین برای نظارت بر فعالیت های کره زمین و پیش بینی های آب و هوایی و بلایای طبیعی، ماهواره مدل گایو فن 3 را به فضا پرتاب کند.

در بخشی از گزارش شرکت علوم و فنون و هوا فضای چین همچنین به پرتاب آزمایشگاه فضایی تیان گونگ 2 به فضا اشاره شده که دانشمندان این کشور در کنار 20 ماموریت دیگر فضایی خود در امسال میلادی نسبت به انجام آن اقدام خواهند کرد.

قرار است امسال یک ماهواره مخابراتی هم که برای اولین بار جزو همکاری های چین و اروپا به حساب می آید از طرف چین برای بلاروس پرتاب گردد.

چین برای اینکه برنامه ایجاد ایستگاه فضایی را به تدریج تحقق بخشد، میخواهد در نیمه اول امسال میلادی آزمایشگاه فضایی تیان گونگ 2 را برای انجام آزمایش های مختلف به ایستگاه فضایی در مدار زمین قرار دهد.

فضای پیمای سرنشین دار شن جن هم که تا به امروز چندین بار پرتاب شده است امسال با چند فضانورد و با یک راکت حامل لانگ مارچ 2 به فضا فرستاده می گردد.

چین امیدوار است تا سال 2022 میلادی برنامه ایستگاه فضایی را تکمیل نموده و آن را عملیاتی کند.

اصلی ترین بخش این فعالیت ها پرتاب راکت لانگ مارچ 5 است که جدیدترین، فنی ترین و همچنین سنگین ترین راکت حامل چین است که اکنون آزمایش های تکمیلی روی آن در حال اجرا است.

چین در سال گذشته میلادی (2015) که دوازدهمین برنامه پنجساله این کشور بود موفقیت های قابل توجهی در این عرصه داشت و توانست 43 ماهواره و 19 راکت را به فضا بفرستد.

گزارش ها نشان می دهد که چین برای انجام ماموریت های فضایی خود از جمله پرتاب سفینه های بدون سرنشین از راکت های حامل لانگ مارچ تا به امروز 222 بار استفاده نموده است.

منبع: ایرنا

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 463

به "چین بدنبال 20 ماموریت فضایی در 2016" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بدنبال 20 ماموریت فضایی در 2016"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید