وصله هوشمندی که کرونا را قبل از بروز علایم تشخیص می دهد

به گزارش سرگرمی تفریحی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، یک وصله هوشمند ساخته شده که می تواند علائم اولیه ابتلا به ویروس کرونا را ردیابی کند و قبل از ظهور بیماری به کادر درمان هشدار دهد.

وصله هوشمندی که کرونا را قبل از بروز علایم تشخیص می دهد

این وصله که اندازه یک تمبر و انعطاف پذیر است ، روی گلوی فرد قرار می گیرد. در مرحله بعد گجت با یاری حسگرها عوامل مرتبط با ویروس مانند ضربان قلب و سرفه را اندازه گیری می نماید.

این دستگاه اطلاعات را به سرورهای خصوصی منتقل می نماید که در آنها الگوریتم ها خلاصه ای گرافیکی برای تحلیل توسط پزشکان فراهم می نمایند.

بیمارستان ها می توانند با استفاده از این فناوری در خانه نیز به مراقبت از بیماران را ادامه دهند. در حال حاضر بیش از 24 نفر از این وصله استفاده می نمایند که در دانشگاه نورث وسترن توسعه یافته است.

جان راجرز یکی از مهندسان این دانشگاه و محقق ارشد پروژه می گوید: آخرین تحقیقات منتشر شده در ژورنال بنیاد پزشکی آمریکا نشان می دهد نشانه های اولیه ابتلا به کووید19 تب، سرفه و سختی تنفس هستند. دستگاهی که ما ابداع کردیم در مناسب ترین نقطه از بدن انسان قرار می گیرد تا نرخ تنفس، صوت و فعالیت ها را رصد کند زیرا هوا زیر پوست جریان می یابد.

راجرز و همراهانش تصمیم دارند از این وصله برای یاری به رصد بیماران در بیمارستان و خانه توسط کادر درمان استفاده نمایند. این وصله سرفه، الگوی تنفس،ضربان قلب و دمای بدن را در کنار فاکتورهای دیگری که با ابتلا به ویروس کرونا مرتبط هستند، رصد می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 738

به "وصله هوشمندی که کرونا را قبل از بروز علایم تشخیص می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وصله هوشمندی که کرونا را قبل از بروز علایم تشخیص می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید