نرخ تورم مصالح ساختمانی اعلام شد

به گزارش سرگرمی تفریحی، تهران (پانا) - بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم سالانه مصالح ساختمانی در تابستان1400 به 88.4درصد و نرخ تورم نقطه ای آن به 65.2درصد رسید.

نرخ تورم مصالح ساختمانی اعلام شد

به گزارش اقتصادآنلاین، مرکز آمار ایران گزارش داد که شاخص قیمت نهاده های ساختمانی تهران در فصل تابستان سال جاری به عدد 1154.2 رسید که این رقم نسبت به شاخص بهار سال جاری 7.2 درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش هرچند که تورم نقطه ای مصالح ساختمانی در تابستان سال جاری نسبت به فصل بهار کاهش 35.5 درصدی داشته، اما نرخ تورم نقطه ای مصالح ساختمانی در تابستان همچنان بالاتر از نرخ تورم عمومی بوده و به 65.2 درصد رسیده است.

این موضوع در حالی رخ می دهد که نرخ تورم نقطه ای مصالح ساختمانی در بهار سه رقمی شده و مرکز آمار آن را 100.7 درصد گزارش نموده بود.

تورم سالانه مصالح ساختمانی اما در سال 1400 به 88.4 درصد رسیده است که نسبت به نرخ تورم سالانه مصالح ساختمانی در فصل بهار 5.1 درصد کاهش داشته است.

بعلاوه گزارش تورم فصلی مصالح ساختمانی حاکی از آن است که در فصل بهار 1400 نرخ تورم نهاده های ساختمانی معادل 7,2 درصد بوده است که در مقایسه با فصل قبل 12.2 واحد درصد کاهش داشته است. منظور از تورم فصلی، درصد تغییر عدد شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به عدد شاخص در فصل قبل است.

گزارش مرکز آمار بعلاوه نشان می دهد که در بین تمامی انواع مصالح ساختمانی، گروه سیمان،بتن،شن و ماسه با 144 درصد بیشترین تورم نقطه به نقطه را به خود اختصاص داده است. در همین دوره کمترین تورم نقطه به نقطه نیز مربوط به گروه آهن آلات،میلگرد،پروفیل درب و پنجره و نرده با 38.2 درصد افزایش بوده است.

در بین گروه های اجرایی نیز بیشترین نرخ تورم سالانه در همین دوره مربوط به گروه اجراییسیمان،بتن،شن و ماسه با 133,6 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم با 40.4 درصد افزایش متعلق به گروه خدمات بوده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: sargarmi-tafrihi.ir شناسه مطلب: 1838

به "نرخ تورم مصالح ساختمانی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ تورم مصالح ساختمانی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید